אוטוטו זה מתחיל, אבל בניגוד לכל ריאליטי השירה שאנחנו כבר שוחים בהם ובחוקים שלהם, "רשת" מציגה לנו משהו קצת מסתורי וחדש. ללא עשרות אודישנים, או סיפורי סוחטי דמעות (טוב, אולי קצת), אבל הפעם מדובר בזמרים מוכחים, שמגיעים כדי לתת את האני שלהם על הבמה, ובעיקר לזכות בתשומת לב מהצופים לקראת המשך הקריירה שלהם.

מדובר במיי פיינגולד, שיר לוי, שירית אביטן ויהונתן אבידני, ארבעה זמרים, שמוכרים כל אחד מריאליטי כזה או אחר, ומגיעים כדי לנסות ולפרוץ כמו שהם מצפים מעצמם. כדי לעשות זאת, הם יצטרכו לעבור קודם כל דרך מספר שופטים לא ממש פשוטים, אשר אמורים לגרום להם לעלות עוד מדרגה או שתיים. מדובר במרינה מקסימליאן (יוצאת ריאליטי בעצמה), דיקלה, גלעד כהנא, ומוקי, היחיד עם ניסיון שיפוט כתוכנית כזאת. רגע לפני שהם מתחילים, ובמהלך החזרות, תפסנו את המנחים, ביחד עם המגישה אסתר רדא, ונדמה שהם מתרגשים לא פחות מהזמרים שיעלו על הבמה.

כששאלנו את מרינה מקסימיליאן בלומין מה מחכה לנו, היא ניסתה להסביר שזה כמו לעשות תוכנית טלוויזיה שכולה אודישנים. יש פה רביעייה מאוד מוצלחת, אנשים עם קריירות, אנשים עם יותר אלבומים ממני ויותר צפיות ביוטיוב ממני, ותודה רבה להם שהם הסכימו לבוא לכאן. באו והכתיבו את הרף. מאוד מרגש לגלות אמנים צעירים, מנוסים יותר ופחות, וזאת במה הכי טובה שאתה יכול לקבל, לא משנה אם מדיחים אותך או לא מדיחים אותך, אתה פה כדי לתת את כל השואו, את כל הדבר שהוא רק שלך. עם כל השבנגגג". 
גלעד כהנא גם יישר קו ואמר: "יש פה נבחרת על, קלטתי שיש מצב שאפשר לעשות משהו ביחד. כדי לעשות משהו חדש, צריך להביא פה מאמץ, והניסיון פה הוא להרים את הרמה של המתח והסטרס לרמה שבועית, לא רק לשיא בסוף". כהנא, שבעבר התנגד לריאליטי, טען להגנתו שהוא שופט כי "הפעילו עליי לחצים גדולים. הופעל עליי לחץ יוצא דופן, אני עדיין מתנגד לתוכניות האלה". 


אסתר רדא הוסיפה ש"קוראים לזה דה פור, זה מתחיל בגמר, יש לנו רביעיית גמר, משם אנחנו רק מגבירים, אתה צריך להרשים את רביעיית השופטים וזה הולך ונהיה יותר קשה". דיקלה הוסיפה: "אתה צריך להרשים בדקה, דקה וחצי, לא מניירות של יותר מדי מנטורים, תהליכים, הדחות, שירים. הכל בבום טראח, אם זה נתפס או לא". מוקי המנוסה, היה די פשוט כשנשאל מה ההבדל בין הריאליטי שעשה לעכשיו, ואמר: "אני פשוט יותר יפה עכשיו".

הרעיון החדשני מאחורי "THE FOUR הוא בכך שמתחילת העונה לא קיים שלב האודישנים, כפי שמכירים אותו. "רביעיית הגמר" שנבחרה בקפידה על ידי צוות השופטים, מוצגת למעשה כבר בפרק הראשון של התוכנית. בכל פרק, יגיעו מתמודדים חדשים שינסו את מזלם ויעברו אודישן מול השופטים, כאשר ההחלטה אם להכניס אותם ל"קרב" על הכניסה לרביעיית הגמר, חייבת להיעשות בהסכמה פה אחד על ידי צוות השופטים.
 
המתמודד בוחר מול מי מהנבחרת הוא נלחם, במטרה "להעיף" אותו הביתה, ולתפוס את מקומו ברביעייה שנבחרה. את המנצח ב"דו קרב", בין המתמודד הוותיק לחדש, יבחר הקהל וייתן לו כרטיס כניסה לרביעייה החדשה. השיא מגיע בפרק הגמר כאשר ארבעת הפיינליסטים נלחמים לראשונה ראש בראש אחד נגד השני על המקום הראשון.
 
את הגרסה האמריקאית מנחה סולנית להקת "THE BLACK EYED PEAS" פרגי, והשופטים הם פאף דדי (שון קומבס), די ג'יי חאלד ומייגן טריינור. בנוסף לארה"ב, שודרה התוכנית ברוסיה, ברומניה ובפרו.