לקראת מועד הגשת הרשימות הסופי מחר, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס הציגה היום (רביעי) את רשימת מפלגת גשר לכנסת ה-21. לוי-אבקסיס ציינה כי "הבטחתי שגשר תציג רשימה מרשימה, איכותית ומגוונת של שליחי ציבור אמיתיים. רשימה של אנשים שיקומו בכל בוקר כדי לתקן את השיטה ולשנות את סדרי העדיפויות לטובתכם. זה הזמן להתעורר ולהצטרף אלינו". 



כמו כן, לוי פרסה הערב הודעה חריגה בה היא תוקפת את יו"ר מפלגת חוסן לישראל, בני גנץ, ומטיחה ביקורת כלפי אופן התנהלותו במהלך המגעים והמשא ומתן שהתנהל ביניהם בנוגע לאיחוד בין שני המפלגות. לוי אבקסיס מסרה במסגרת דבריה כי "עליי להבהיר: רעיון החיבור גשר-חוסן לישראל הועלה בפניי על ידי מר גנץ בפגישתנו הראשונה. בשיחות שקיימנו לאחר מכן, בחנו את עמדת כל צד לגבי הנושאים המרכזיים, לרבות הנושא החברתי שהוא כידוע הבסיס הרעיוני של מפלגת גשר".

"יו״ר חוסן לישראל הביע את הסכמתו לכך שנושא זה יהווה את אחד היסודות עליו תוקם השותפות בינינו", המשיכה לוי-אבקסיס. "עם קבלת הצעות קונקרטיות שהוגשו לי בכתב מטעם חוסן לישראל סיכמנו מר גנץ ואני על הקמת צוות משותף לסיכומים. לתדהמתנו, מאז סיכומים אלה המעוגנים במסמכים חתומים, החלה התרוצצות מוזרה במפלגת חוסן לישראל המלווה בהפצת דיס-אינפורמציה ובתדרוכים מגמתיים לתקשורת, מן משחק מחבואים כאילו לא היו דיונים בנינו, כאילו לא היו הסכמות וסיכומים ולא התחייבויות. בעוד יושב הראש לתדהמתי ממלא פיו מים ומחריש". 

גנץ. צילום: אבשלום ששוני


"מדהים באיזו מהירות סיגלו לעצמם הפוליטיקאים החדשים טריקים ישנים ודחויים שהציבור מאס בהם מזמן. כמה מאכזב להיווכח שדווקא זה שבישר על הפוליטיקה החדשה והנקייה נכשל במבחנו הראשון - מבחן האמינות. חבל לגלות שהאיש ממנו ציפו שינהל את ישראל מתגלה כאיש המנוהל על ידי אחרים", הוסיפה חברת הכנסת.
לסיום אמרה לוי-אבקסיס: "חוסר הניסיון הביא לכך שהאיש עוד בא אליי היום ומבקש שאני אתן לו אורכה עד אשר יסכם את החיבור שלו עם לפיד. אין לי מילה אחרת לכנות התנהגות זו אלא – מוזרה והזויה. לנוכח המצב שנוצר, הגעתי למסקנה שאיננו לוקחת חלק בהטעיית הציבור ועל כן גשר תרוץ עצמאית ותצליח". מהליכוד נמסר בתגובה להודעת אורלי לוי: "זו הפעם השנייה בכמה חודשים שבני גנץ פושט את הרגל".

מחוסן לישראל-תל"ם נמסר בתגובה לדברי לוי-אבקסיס: "אורלי לוי מנהיגה חשובה. לצערנו בחרה לפרוש מהדיאלוג באופן חד צדדי. אנו מכבדים את החלטתה".

סדר המועמדים לפי סדר ה-א,ב במפלגת גשר, כפי שפורסם היום, הינו: 
-עו״ד גלעד סממה - מנכ״ל המשרד לאזרחים וותיקים לשעבר.
-דדי פרלמוטר - סגן נשיא אינטל העולמית לשעבר, יזם ופעיל חברתי.
-דר׳ דן שחם - דיפלומט בשירות החוץ, שגריר לשעבר.
-חגי לביא - איש חינוך, סגן מנהל תיכון בויאר ירושלים.
-חגי רזניק - מנכ״ל משרד השיכון לשעבר, סופר.
-פרופ׳ יפעת ביטון - משפטנית ופעילה חברתית.
-כרמן אלמקייס - אקטיביסטית ופעילה חברתית.
-דר׳ ליאת יקיר - מתמחה בגנטיקה ופעילה לקידום נשים.
-מיכל הירש-נגרי - מנכ״ל עיריית רעננה לשעבר, זוכת פרס החינוך.

עד כה נרשמו 12 מפלגות אצל וועדת הבחירות המרכזית. האחרונות שבה היון יהדות התורה ומפלגת כולנו. מחר תתחדש הגשת הרשימות בשעה 16:00 ותינעל בשעה 22:00.