סקר חדש: צוריאל שרון, בעלים משותף בחברת המחקר והאסטרטגיה דיירקט פולס, התייחס היום (שלישי) בשיחה עם 103FM לנתונים החדשים שפרסמה החברה, ומתייחס למגמות של הימים האחרונם. "הסקר שאנחנו חושפים הבוקר זה תהליך ומהלך שאנחנו רואים כבר במשך שבוע-שבוע וחצי, נמנענו מלפרסם אותו כדי לראות יציבות של מגמות, אנחנו מדברים על מגמות כי אלה דברים מאוד דינאמיים", הסביר לבן כספית וינון מגל, "ברמת הגושים, גוש הימין-חרדים על 61, מרכז-שמאל-ערבים-ליברמן, שנמצא שם לפחות מבחינת ההמלצות עומד על 59".

לדבריו, הדרמה הגדולה היא הפער שנפתח והמעבר של מצביעי כחול לבן, אנחנו רואים את זה בעיקר בקרב מצביעי חוסן ותל"ם. "מדובר בפער שהליכוד פותח סביב 39 מנדטים, מול 30 של כחול לבן, ברמת הצמרת. בשאר מפלגות אין שינויים דרמטיים , המשותפת על 16, ש"ס 8 מנדטים", ציין. 

מגל: הרשימה המשותפת על 16 מנדטים?
שרון: כן, זה תהליך של אחוזי הצבעה במגזר הערבי.  זה לא מקרי, דיברנו וכתבנו על זה. פילבר ניתח את הנתונים האלה כבר לפני שבועיים, על ההיבטים ותהליכי העומק שעוברים בחברה הערבית שלא בהכרח באים לידי ייצוג שלהם בכנסת".
כספית: נתניהו הוביל לעליה באחוז ההצבעה במגזר הערבי, לא?
שרון: "אני מסכים עם הגישה שאומרת, שלכאורה, אחמד טיבי צריך להגיש חשבונית לנתניהו. אבל לא רק , יש פה תהליכי עומק מדהימים שקורים בחברה הערבית".
כספית: כמה מנדטים גנץ יאבד אם יעבור לשבת תחת נתניהו? זו ההבטחה השנייה שיפר. היתרון של גנץ זה שאין בחירות כי אי אפשר לקיים אותן בגלל הקורונה".
מגל: "אתם מדברים על משהו שלא יקרה, תיאורטי".

שרון הוסיף: "קודם כל, לגבי תמונת המגמות - הוכחנו פעם אחר פעם, שאנחנו מקדימים בכמה צעדים את כולם. קשה מאוד לפגוע במערכות בחירות, אבל אנחנו רואים באופן רוחבי, קרוב לרבע ממצביעי כחול לבן שמתנגדים עוד הרבה לפני משבר הקורונה לכל הנושא של הליכה עם הרשימה המשותפת". לדבריו, המצביעים הללו מעדיפים בחירות רביעיות על פני הליכה לממשלת מיעוט. "את הנתון הזה גם הנדל והאוזר וכל השחקנים במערכת הפוליטית מכירים, את כל הסקרים הפנימיים האלה, אנחנו לא היחידים שעורכים אותם", הדגיש.

כספית: "אז תסביר לי, סקר שעמית סגל הציג קבע שאחרי סיפור כחול לבן והמשותפת, כחול לבן איבדו מנדט אחד בלבד".
מגל: "זה היה של מנו גבע".
שרון: "אני מזמין את הסוקרים המקבילים, אנחנו תמיד עם תעוזה של מעד אחד קדימה, תוציאו סקר היום ותראו את תמונת המנדטים. אנחנו לא טוענים שאנחנו בדרך לבחירות רביעיות, כנראה שלא, אבל כן יש משמעות אדירה לנתונים האלה".
מגל: "בסקר שלכם הוצאתם את גשר מהחיבור, כעת העבודה-מרצ נשארים על שבעה מנדטים".
שרון: "מצביע גשר כעסו מאוד על החיבור עם העבודה ומרצ, אנחנו רואים את זה ואורלי לוי יודעת את הנתונים האלה.

הסוקר התייחס להשפעת נגיף הקורונה על התוצאות ואמר: "אתה רואה כמעט באופן רוחבי, קרוב ל-70% מהציבור שתומכים במהלכים, או מביעים אמון במהלכים האחראיים והשקולים, להגדרתם, של משרד הבריאות והממשלה". לדבריו, בעניין הזה אין ספק שנתניהו הוא הפרזנטור של המהלכים.

קורונה: בדיקת חום בכניסה לסופרמרקט (צילום: מרק ישראל סלם)
קורונה: בדיקת חום בכניסה לסופרמרקט (צילום: מרק ישראל סלם)

"תוסיף לזה נתון מדהים על התמיכה הציבורית במעקב הדיגיטלי של השב"כ, בניגוד לשיח שאנחנו מכירים בברנז'ה סביב ניירות עמדה של מכונים כאלה ואחרים, אתה רואה 68% מהציבור תומכים בהחלטת הממשלה על מעקב דיגיטלי", הסיר, "בחלוקה ליהודים ערבים, אתה רואה שזה 70% מהאוכלוסייה היהודית ולא פחות מ-50% מהאוכלוסייה הערבית. תמיד ידענו שבאוכלוסייה הערבית יש יותר חשש ממעקב כזה, אבל עדין 50% היום באים ואומרים – 'אני תומך במעקב כזה', זה נתון שהוא מדהים".

"כל הנתונים האלה משתכללים בסוף לתמיכה בנתניהו כמי שכרגע רוצים ורואים בו מי שיוביל את המשבר הזה. כל השקלול הזה של המספרים בא גם, לא רק בגלל ריצת האמוק של גנץ עם המשותפת, אלא בגלל  משבר הקורונה. זה גם משהו שיש לו השפעה אדירה על המספר הזה", סיכם.