אם עליתם עד לירושלים וחשקה נפשכם באוכל מהמטבח הישראלי-העכשווי, בקוקטיילים מאלכוהול משובח ובאווירה סקסית-רומנטית, מצאתי את המקום המושלם לכל זה. על מלון וולדורף אסטוריה בירושלים בוודאי כבר שמעתם. הוא נבנה על יסודותיו של מלון היוקרה המפורסם - מלון פאלאס וחוגג בימים אלה עשור לפתיחתו. בגג המלון בקומה הרביעית, נפתח בר קיץ - הטרסה. רק תגיעו בשקיעה.

כשיוצאים מהמעלית מגיעים למסדרון הקומה, ומיד אחרי הפנייה ימינה נמצאת הכניסה לטרסה. מיד כשתיכנסו תבחינו בסגנון הים תיכוני - מטבח פתוח, בר אלכוהול מרשים ועצי זית שמקשטים את המקום - וכל הטוב הזה תחת כיפת השמיים. יש כמה אפשרויות ישיבה - על בר המשקיף לכיוון שדרות ממילא, ספות נוחות וגם כסאות ושולחנות רגילים. ולמרות שאני ירושלמית - אני לא מתכוונת לפספס את הנוף אז ישבתי על הבר שפונה לשדרה, ומה אגיד לכם... פשוט הצלחתי לשכוח לרגע מכל הצרות. המוזיקה לא רועשת מדי, יש תחושת פרטיות בין שולחן לשולחן והשירות כמובן, ברמה גבוהה.

בר הטרסה, מלון וולדורף אסטוריה ירושלים (צילום: דניאל לילה)
בר הטרסה, מלון וולדורף אסטוריה ירושלים (צילום: דניאל לילה)

הבר בטרסה, וולדורף אסטוריה (צילום: דניאל לילה)
הבר בטרסה, וולדורף אסטוריה (צילום: דניאל לילה)

שף איציק ברק מזרחי, השף הראשי של המלון, ערך לא מעט שינויים בתפריט החדש שכולל מגוון מנות מחומרי גלם מקומיים דוגמת ירקות שורש ועשבי תבלין, אותם הוא רקח בעצמו. שימו לב: מחירי המנות נעים בין 40 ש"ח ל-90 ש"ח. ונעבור לאלכוהול: תפריט האלכוהול החדש פשוט מעולה, והוא כולל בין היתר מסע מקאלן שנבנה במיוחד לבר הטרסה ומשלב מהדורות מוגבלות מבית המזקקה. תוכלו לטעום את המהדורה המוגבלת A Night On Earth שנוצרה בהשראת ראש השנה הסקוטי, את ה-Classic cut במהדורת 2022, וכמובן, גולת הכותרת: Rare Cask שהתיישן בחביות המשובחות והנדירות ביותר - כל זה במחיר מיוחד של 450 ש"ח. נכון, זה בהחלט יקר אבל לא טעמתי וויסקי כזה בשום מקום.

והגיע הזמן להתייחס לאוכל כמובן. ריח קינמון החל להתפזר באוויר הפתוח ומיד תבינו מאיפה הוא הגיע. בינתיים הגישו לי סטריט סאוור - קוקטייל המורכב מאמרטו דיסארונו, צ'רי הירינג, סירופ דובדבנים ביתי ומיץ לימון (65 ש"ח). פותח את התיאבון, משהו. טעמתי גם את ירושלים של זהב - קוקטייל החותם של וולדורף אסטוריה שנוצר במיוחד לרגל חגיגות העשור למלון. מורכב מוויסקי במהדורה מוגבלת של וולדורף אסטוריה, סירופ דובדבנים תוצרת בית, ביטר פלפל שחור וציפורן, מבושם בקינמון בענן עשן (125 ש"ח). אם הזמנתם - תכינו את המצלמות, קוקטייל אינסטגרמי בטירוף ולא פחות טעים.

טרטר דג ים בורגול (צילום: דני אנד פוד)
טרטר דג ים בורגול (צילום: דני אנד פוד)

התפריט מורכב ממנות טאפאס מעניינות שפותחות את התיאבון, כמו ספייריבס טלה מפורק, קרוקט תפוח אדמה, ציר טלה (65 ש"ח) שנמס בפה ופשוט נוגע בכל בלוטות הטעם, טרטר דג ים ובורגול עם עשבי תיבול, לימון, שמן זית (65 ש"ח) אלגנטי וקולע, פטאייר בשר בקר וירוקים עם קרם חצילים בצד (65 ש"ח), מגיע לוהט!, ועוד. החלק השני בתפריט בנוי מעיקריות בסגנון שיפודים ואוכל מבושל, לדוגמה קבב דג ים - מונח על תבשיל עלי מנגולד, קרם עגבניות ופלפלים קלויים (75 ש"ח), מנה עסיסית לאוהבי חריימה.

מותג הסינגל מאלט המוביל The Macallan חוגג השנה 200 להיווסדו (צילום: רחלי קירמה)
מותג הסינגל מאלט המוביל The Macallan חוגג השנה 200 להיווסדו (צילום: רחלי קירמה)

שיפוד פרגית טנדורי - מונח על לאפה קריספית לצד בצל מקורמל, עגבנייה שרופה ממש כמו על המנגל ותפוחי אדמה אפויים (75 ש"ח) - תשמעו ממני, אל "תתפלצנו" עם סכין ומזלג. תאכלו עם הידיים. ואיך לא - אדנה קבב - שיפוד קבב עסיסי לצד ירקות צלויים, סלט ירקות ישראלי וטחינה (75 ש"ח) - כי ירושלמים אוהבים שיפודים. לקינוח נסיתי את עוגת השוקולד - פאדג' שוקולד, רוטב שוקולד חם לצד גלידת וניל (55 ש"ח). פחות התלהבתי כי קינוח פרווה זה תמיד חצי כוח אבל העוגה שוקולדית וסופר מתוקה.

המנות לא גדולות והמחירים בהתאם. הייתי ממליצה להזמין שלוש מנות ראשונות ולאחר מכן לחלוק שתיים או שלוש מנות עיקריות לצד קוקטייל בשקיעה ובאוויר הירושלמי - אין דייט רומנטי וסקסי כזה. לוולדורף אסטוריה יש את הקסם המלכותי שלו, אבל הוא לא רק מלון יוקרתי, יש בו משהו בגובה העיניים שעובר דרך האוכל המקומי וה"לא מתאמץ" שמוגש לכם בצלחת. 

הטרסה, מלון וולדורף אסטוריה - גרשון אגרון 26, ירושלים. 
שעות פעילות: ימים ראשון עד חמישי בין השעות 18:30-23:00, המטבח פתוח עד 22:30. 
כשר רבנות ירושלים – כל המוצרים מהדרין. 
לפרטים והזמנות: טלפון: 054-9509092 מייל  [email protected]
לינק להזמנה: https://tabitisrael.co.il/site/wa-terrace

מומלץ להזמין מקומות מראש.