במוזיאון תל אביב לאמנות הוצב בימים אלה "עקדת יצחק", פסלו של ג'ורג סיגל - מהאמנים המובילים של הפופ-ארט האמריקאי בשנות ה-60. סגל מציג רגע מכונן בסיפור המקראי ומקשר אותו עם מלחמת יום כיפור. הפסל עולה לתצוגה מחדש במוזיאון תל אביב לאמנות בתום תהליך שימור מקיף ובמקביל לציון יובל שנים למלחמה. שימור העבודה התאפשר הודות למענק נדיב מטעם פרויקט שימור האמנות של בנק אוף אמריקה.
בפסל נראית דמותו של אברהם דרוכה, כשידיו פרושות לצדי גופו. יד ימינו אוחזת בסכין מטבח בתפקיד המאכלת, וכף ידו השמאלית מאוגרפת. ראשו זקוף, והוא מביט אל יצחק, השרוע לרגליו. הדמויות ניצבות על בסיס גבס דמוי סלע. הפסל מקפיא את רגעי טרום-הפעולה המכרעת, ואולי גם את הרגע שמיד אחריה.
היצירה הוזמנה במקור על ידי קרן תל אביב לספרות ולאמנות, במסגרת פרויקט להצבת פסלים ברחבי העיר. כמחווה לאביו ולזיקתו לסיפורי המקרא, בחר סיגל כנושא את סיפור העקדה. במאי 1973 הוצג הפסל לראשונה ברחבת היכל התרבות בתל אביב. חמישה חודשים לאחר הצבת הפסל פרצה מלחמת יום כיפור, והעבודה נטענה, בעל כורחה, במשמעויות פוליטיות וחברתיות. דימוי העקדה הפך למסמן של רוחות המלחמה - מראה האב העומד להקריב את בנו בקרב על גבולות הארץ. 

מוזיאון תל אביב לאמנות - אולם סם ואילה זקס, הבניין ע"ש קרן משפחת פאולסון
נעילה: 13 בינואר 2024