עם אירועי הזוועות של ה-7 באוקטובר, מוזיאון תל אביב לאמנות סגר את שעריו. תערוכות שנפתחו כמה ימים לפני כן, נותרו דוממות וריקות. עם פתיחת המוזיאון מחדש, הן נטענות ברבדים נוספים של משמעויות אשר מהדהדות את אירועי הזמן.

וכעת, כחלק מהניסיונות של המדינה לחזור לסוג של שגרה, המוזיאון יפתח שוב את שעריו ויקיים "סופשבוע של אמנות" בו המוזיאון יהיה פתוח חינם לקהל ויקיים מגוון פעילויות ללא תשלום, בהן מתחם ילדים עם סדנאות יצירה לכל המשפחה, סיורים ומפגשים עם אמנים ואוצרים בתערוכות ובאוספים, הרצאות, הקרנות סרטים ועוד.

טניה כהן-עוזיאלי, מנכ״לית מוזיאון תל אביב: "לאמנות יש כוח ייחודי לשקף מורכבויות ולעורר מודעות ביקורתית גם בעיתות של שבר. לעיתים, יש בה אף כוח נבואי. הכניסה אל המוזיאון, דרך הרחבה שהפכה ל"כיכר החטופים והנעדרים" – מרחב טעון, רווי עצב כמו גם תקווה – מדגישה קו ישיר בין הפנים והחוץ. דלתות המוזיאון פתוחות לעבר הרחבה ויושביה, וכעת גם הגלריות פתוחות לקהל. אני מזמינה אתכם לחוויה שאינה מנותקת מן המציאות שלנו, ובתוך כך מציעה נחמה, מעוררת מחשבה והשראה. כדברי האמן הצרפתי אדגר דגה, "אמנות היא לא מה שהאמן רואה, אלא מה שהוא גורם לאחרים לראות""

החזרה למוזיאון בימים אלו מעוררת אותנו לחשוב על יצירה בצל מציאות טעונה בתערוכתם של איליה ואמיליה קבקוב. היא שבה ומפגישה אותנו עם האתוס של כיפור ודימויי המלחמה ההיא בתערוכתו של עמוס גיתאי ובתצוגת האוסף הישראלי דמיון חומרי: מרכז הכובד. היא מערערת את התפיסות המקובלות שלנו אל מול הגוף הנשי העוצמתי והפגיע בתערוכתה של רוני טהרלב ומחזירה אותנו לחיפוש אחר הקול האנושי ומציאתו מחדש בתערוכה פה פעור.

למידע הרשמה והזמנת כרטיסים – https://www.tamuseum.org.il/he/Art-weekend-Dec2023/
שעות הפתיחה של מוזיאון תל אביב לאמנות בחודש דצמבר - רביעי, חמישי - 18:00-10:00 שישי - 14:00-10:00 שבת - 16:00-10:00

בימי חג החנוכה יתקיימו מגוון פעילויות ושעות הפתיחה ישתנו - ניתן להתעדכן באתר המוזיאון