תערוכת אמנות ישראלית שבנק הפועלים מעניק לה חסות ומארח, זאת השנה ה-23, הפכה למסורת ובית לאמנים ישראליים צעירים בתחילת דרכם לצד אמנים מובילים. השנה תוקדש התערוכה למען המתמודדים עם מגבלה נפשית וההתמודדות עם טראומות בעקבות המלחמה. 

בתערוכה יוצגו כ-600 עבודות של אמנים מובילים בישראל לצד אמנים צעירים בתחילת דרכם על גבי שש הקומות של בניין ההנהלה של בנק הפועלים בתל אביב. כמו כן, התערוכה תארח השנה אמנים מיישובי הנגב המערבי שפונו מביתם בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל'. בין האמנים המובילים שייקחו חלק בתערוכה השנה: סיגלית לנדאו, מרים כבסה, יונתן אולמן, משה טרקה, זויה נאדי צ'רקסקי, שמעון פינטו, זיו קורן, אמיר טומשוב, יאנה סטופ, חן זיו, פיליפ רנצר, יוני גולד, מישל פלטניק ועוד. 

איתמר טל, הרצל בתנוחת הציפור, 2023, אקריליק על בד , 80x120 ס״מ (צילום: באדיבות בנק הפועלים)
איתמר טל, הרצל בתנוחת הציפור, 2023, אקריליק על בד , 80x120 ס״מ (צילום: באדיבות בנק הפועלים)

אנוש הוא הארגון המוביל והגדול בישראל הפועל בפריסה ארצית ומעניק שירות לכ-16 אלף מתמודדים עם מגבלה נפשית ב-85 מרכזי פעילות ולאלפי בני משפחה. מאז הקורונה דרך הטראומות של מלחמת "חרבות ברזל", בריאות הנפש הפכה לנושא בוער שמצריך טיפול יסודי ומתמשך ובשנים האחרונות אנו עדים גם לעלייה במקרי פוסט טראומה בקרב חיילים משוחררים, נפגעי פעולות טרור ונפגעי אלימות על כל גווניה – בכלל המגזרים. מיומה הראשון של המלחמה, פועלת העמותה במקומות רבים בהם נדרשת המומחיות שלה והתאימה מיידית את עבודת הצוותים למתן מענה לאלפי המתמודדים ובני משפחותיהם בהתמודדות עם טראומה כולל פוסט טראומה על רקע צבאי.

כאמור, כל ההכנסות מהמכירות בתערוכה יועברו לעמותת "אנוש" – העמותה הישראלית לבריאות הנפש. האמנים יקבלו 25% מהמכירות.

קיבוץ של מעלה, גיל הלר, שמן על בד, 2023 (צילום: באדיבות בנק הפועלים)
קיבוץ של מעלה, גיל הלר, שמן על בד, 2023 (צילום: באדיבות בנק הפועלים)

התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב במוצ"ש 3.2.24 בין השעות: 19:00-22:00 ובימים ראשון – שני 4-5.2.24 בין השעות: 17:00-20:00 בבניין ההנהלה של בנק הפועלים ברחוב יהודה הלוי 63 ת"א. הכניסה חופשית פרטים מלאים באתר