סינמטק תל אביב יציין את יום המשפחה החל ב- 9 בפברואר למהלך כל החודש. שני סרטים בטרום בכורה יוקרנו במהלך פברואר בסינמטק תל אביב: הראשון הוא מורדים לסופ"ש - Weekend Rebels המבוסס על סיפור אמיתי. ג'ייסון בן ה - 10 הוא ילד על הרצף שקיבע לעצמו שגרה שאינה ניתנת למשא ומתן. הוריו עובדים קשה כדי לשמור על תפקוד תקין של המשפחה, לנוכח האתגרים שג׳ייסון מציב בפניהם. כשמציעים למשפחה להעביר את ג׳ייסון לבית ספר לצרכים מיוחדים בניגוד לרצונו, אביו של ג'ייסון, מירקו, מציע לו עסקה. הם ימצאו יחד קבוצת כדורגל לאהוד ובתמורה, ג'ייסון יעשה כל מאמץ להשתלב בבית הספר. אבל הקריטריונים של ג'ייסון לבחירת מועדון כדורגל לא צפויים, ושום דבר לא הכין את אביו לכך. מסע מרגש ולא שיגרתי של אב ובנו, בין אצטדיוני הכדורגל לאורך סופי שבוע, במהלכם ימצאו השניים לא בהכרח את מה שחיפשו, אלא את מה שהיו צריכים. טרום בכורה באדיבות סרטי נחשון. שפה גרמנית, תרגום לעברית ואנגלית.

טרום בכורה נוספת – חדר הפלאות - The Book of Wonders - חייה של תלמה מקבלים תפנית טראגית כאשר בנה לואי בן ה-12 נכנס לתרדמת. היא מוצאת יומן סודי, בו רשם את "10 הדברים לעשות לפני סוף העולם". נחושה להעיר אותו, היא מחליטה להגשים את כל חלומותיו, בתקווה להראות לו את כל הדברים היפים שיש לחיים להציע. המסע להתעוררות בנה יהיה גם המסע בו תחזיר לעצמה את טעם החיים. טרום בכורה באדיבות סרטי נחשון ורד קייפ. צרפת 2023. בימוי: ליסה אזואלוס. צרפתית, תרגום לעברית ואנגלית.

חדר הפלאות בהקרנת בכורה בסינמטק תל אביב (צילום: באדיבות סרטי נחשון)
חדר הפלאות בהקרנת בכורה בסינמטק תל אביב (צילום: באדיבות סרטי נחשון)

הסינמטק משיק את מועדון המבקרים הצעירים (לבני 8+) עם גלית רויכמן - איך הופכים להיות מבקר קולנוע? מהם חומרי הגלם שמהם נבנית היצירה האמנותית? איך מעצבת שפת הקולנוע את החוויה שלנו הצופים באולם? כיצד חוברים יחד תסריט, בימוי, משחק, עבודת מצלמה, מלאכת עריכה ועיצוב פסקול לכדי יצירה מגובשת אחת? המפגשים בני שעה וחצי וכוללים צפייה וניתוח של סצנות מתוך מגוון סרטים.

עוד במהלך חודש המשפחה: קולנוע מוסיקלי לילדים (לגילאי 8+) – מפגש עם ישיב כהן, המנהל האמנותי של פסטיבל סאונדטרק, ובו הכרות עם כמה מהסרטים המוזיקליים הגדולים ביותר והתבוננות בקסם שנוצר כשמשלבים קולנוע ומוסיקה. הקרנה + מפגש צעצוע של סרט עם דנה קסלר (לגילאי 5+) ושיחה על סרטים המבוססים על צעצועים. הביטלס בקולנוע (לגילאי 8+) מפגש עם ישיב כהן, השקת עונה 3 של כראמל עם כוכבי הסדרה, סדנת מיניאטורות עם תמי רואה ליצירת מסגרת לתמונה משפחתית ועוד.

מאירה גולדנברג ברנע וכראמל (איור נדב נחמני) (צילום: יובל חן)
מאירה גולדנברג ברנע וכראמל (איור נדב נחמני) (צילום: יובל חן)

בנוסף יוקרנו סרטים לכל המשפחה כמו יומנו של חנון, מוצאים את נמו, אחרון גיבורי הפעולה, למעלה, העי"ג, המשאלה, בעקבות האוצר הרומנטי, כובע הקסמים, וול-E, טרמפ על מטאטא – שעת סיפור וסרט, פו הדב, עד סוף הלילה, כאן ועכשיו, וונקה, משפחת סימפסון + מפגש עם אלון גור אריה ועוד.

חודש המשפחה בסינמטק תל אביב במהלך חודש פברואר. פרטים, מועדים ורכישת כרטיסים באתר הסינמטק