בעולם של AI ותוכן דיגיטל, קסמו של הצילום האנלוגי מקבל פתאום משמעות חדשה. על רקע זה נפתח חדר חושך קהילתי חדש בשם "עלטה", שיושק במתחם התחייה 14 בדרום תל אביב.

חדר החושך ממוקם בסטודיו במבנה המלאכות המיתולוגי, והוא יהיה חלל שמספק מרחב התנסות ולמידה עבור צלמים מתחילים ומומחים כאחד, בו יוכלו לשתף מניסיונם. 

מייסדי עלטה הם דר ברים – צלם אנלוגי ובוגר מסלול "אמנות הצילום" בבית הספר מוסררה, ועידן וינברן, צלם וידאו אנלוגי (8 ו-16 מ"מ), מנהל אמנים ומוזיקאי.

לדברי עידן וינברן: "יותר ויותר אנשים מגלים כיום את הקסם של אומנויות יצירה ומלאכות ידניות. צעירים רבים מוציאים מהארון מצלמה של אמא או של סבא, דווקא בעידן הסמארטפון, בזמן שהטכנולוגיה מציעה לנו כלי צילום מתקדמים ויכולת עריכה ללא סוף, 'עלטה' שואפת לחזור לשורשים, ולהחזיר את הצילום והפיתוח האנלוגי בחזרה לחיינו".

לרגל הפתיחה, יתקיים אירוע חווייתי של תרבות אנלוגית, שיכלול מיצב אמנותי המורכב מפרינטים שצולמו ופותחו על ידי חברי הקהילה, סשן חי של פיתוח והדפסת פילם שישודרו על גבי מסכים בחלקו המואר של הסטודיו, והכל לצלילי הופעה חיה של Alek Lee ודי.ג'יי שינגן לפני ואחרי סט על טהרת הויניל.

תאריך: יום שישי ה-17 במאי בשעות 17:00-12:00
מקום: התחייה 14, תל אביב - סטודיו 118