בתים מבפנים, אירוע ארכיטקטורה המתקיים בתל אביב בשיתוף פעולה עם עיריית תל אביב-יפו אחת לשנה יתקיים בסופ"ש הקרוב. במשך סוף שבוע ארוך נפתחים עשרות מבנים לביקורים, סיורים ודיונים: בתים פרטיים, מבני ציבור וממשל, בתי תפילה וגינות, ומתקיימות פעילויות לילדים בנושאי בנייה - והכל חינם!

זו הזדמנות נהדרת להכיר את הסביבה הבנויה ואיך היא משפיעה על החיים של כולנו וזו גם הזדמנות נפלאה לקבל השראה לאיך לשדרג את החיים שלך. כבר לא צריך לטוס לחו"ל כדי ליהנות מסיור ארכיטקטורה מרהיבה- יש לנו הכל פה בארץ, ומיזם "בתים פתוחים" זו הזדמנות באמת להכיר, ללמוד, לקבל השראה ולגלות המון פינות קסומות, שבשגרת היום יום אנחנו פשוט לא שמים לב אליהם.

בתים מבפנים תל אביב (צילום: חגי סויסה)
בתים מבפנים תל אביב (צילום: חגי סויסה)

כדאי לדעת אחד הטרנדים שכובשים את העולם העיצוב בשנים האחרונות זה טרנד המקסימליזם. אחרי שעברנו את המינימליזם ואת הסגנון הסקנדינבי הנקי, אנחנו חווים גל של עיצוב מקסימליסטי, מלא אופי ואישיות, התאמת החלל בו אנחנו חיים למי שאנחנו. הרצון הגדול של אנשים להרגיש שהם חיים בדירה מעוצבת, בבתי מלון יוקרתיים ושווים, וזו בדיוק ההזדמנות ללכת ולגלות איך אפשר לאמץ את זה לתוך הבתים שלנו. לא משנה אם זה בית משלך או דירה שכורה, הסיורים בבתים הפתוחים מאפשרים לך לקבל רעיונות ולהבין איך גם הדירה שלך יכולה להיות חלל מרגיע, מעצים ומלא סטייל.

בתים מבפנים תל אביב (צילום: חגי סויסה)
בתים מבפנים תל אביב (צילום: חגי סויסה)

אחד הדברים שאני הכי אוהבת במיזם הזה זו ההזדמנות להיכנס לדירות גם באזורים שנחשבים לפחות נחשקים ויוקרתיים ולגלות עולם מדהים כמו למשל הדירה שעיצבה שני רינג מסטודיו  desiring שמנכיחה שעיצוב זה לא רק לעשירים ומיליונרים. אפשר לשלב בבית אלמנטים וטקסטורות שונות שמתחברים יחד ויוצרים חללים מדהימים וכל מה שצריך זה רק לצאת טיפה מהקופסה. זה מה שאני אוהבת בעיצובים שלה- שהם תמיד משמחים, מיוחדים, אחרים, ממלאי השראה. אם זה דרך שילובי החיפויים והרצפות, השימושים בקעקועים וטפטים והדיוקים הקטנים שהופכים כל חדר ליצירת אומנות- וכמה כיף לקום בבוקר בתוך יצירת אומנות ובטח לחזור הביתה אחרי יום לחוץ לחלל שכזה. למשל 162  Purple Haze במיזם היא דירה בבניין שעבר תמ''א בדרום יד אליהו. בדירה אינספור צבעים, טפטים, אריחים ומרקמים, ציורי קעקועים על התקרה, וייב של מסעדה-מלון בלי חשש משימוש בשילובי צבעים. היא עיצבה את הדירה יחד עם בעלי, חגי סויסה, בעל סטודיו אונליין לפרסומות וצלם אדריכלות. הסיור בדירה זו יתקיים ביום שישי, 24.5, 9:00־12:00

בתים מבפנים תל אביב (צילום: חגי סויסה)
בתים מבפנים תל אביב (צילום: חגי סויסה)

עוד המון דירות, מבנים ובתים ישתתפו במיזם, וזה הזמן לשריין לך ביומן מה מעניין אותך וללכת לגלות עולם, ממש מתחת לבית. 'בתים מבפנים', חמישי-שבת 24-25.5.24 בתל אביב. כל הפרטים https://www.batim-il.org/