החופש הגדול מסתיים בקרוב, והילדים עוד רגע חוזרים לשגרת לימודים. כך תכינו את המשפחה לקראת החזרה לשגרה.
1. התמודדות מול ה"ג'ט לג של החופש". במהלך החופש הילדים מסגלים שעות קימה חופשיות.  שבוע לפני החזרה ללימודים כדאי להכין טבלה משותפת עם הילדים. בטבלה, בין היתר, נציין שעות קימה ושעות שינה. מומלץ להעיר אותם מוקדם, גם את המתבגרים שהתרגלו לישון עד מאוחר. כל יום להעיר שעה מוקדם יותר, עד שנגיע לשעת הקימה הקבועה בזמן ביה"ס, כיומיים לפני הלימודים. כדאי לזכור שילדים עייפים עלולים להיות לא מרוכזים ורוטנים. השינה חשובה להתפתחות הפיזית והמנטלית שלהם.
2. שבוע לפני החזרה ממליצה לעשות שיחה משפחתית בנושא החזרה לבית הספר. אם מדובר בילדים צעירים המתחילים כיתה א', או במעבר לחטיבה או לתיכון - זהו מאורע המעורר התרגשות רבה, וחרדה בצדה. תנו להם להעלות חששות ותחושות לקראת המעבר, הקשיבו ותנו להם לבטא כל רגש, ושדרו להם שאתם מבינים אותם ושזה בסדר. ילדים זקוקים להכלה שלנו ולתמיכה, על כל מגוון הרגשות שעולים להם, בלי ביקורת או שיפוט. אם מתחילים בבית ספר חדש, כדאי ללכת פיזית כמה ימים לפני ולראות את הדרך, שער הכניסה, הסביבה. להזכיר לילד חברים שהולכים לאותו בית הספר, לחשוב מה לעשות בהפסקה, לשמוע מהאחים הגדולים "טיפים" לתחילת הלימודים. 
3. הדפיסו את רשימת הציוד הנדרשת ולכו לקנות ביחד ציוד. מומלץ לא לדחות את הרכישות לרגע האחרון כאשר החנויות מלאות וההורים חסרי סבלנות. תנו להם לבחור את הקלמר, המדבקות והמחברות. תעטפו ביחד את הספרים והמחברות. תבדקו אם ניתנו שיעורי בית או מטלות, ותראו שהילד מסיימם.
4. רוח התרגשות ואופטימיות: יש לשדר לילד תחושה טובה. שיח כגון "קיבלת את המורה הכי נוראית בבית הספר" לא מקדם ומעודד. כדאי להעביר לילד את המסר שתהיה לו שנה נפלאה, שיהיו התחלות טובות, שאנחנו סומכים עליו ועל יכולותיו.
5. הטלת אחריות וסמכות על הילדים: העבירו לילדים סמכויות, מתוך מסר שהם בוגרים, שאתם סומכים עליהם ומאמינים ביכולות שלהם.  שבחו את הילדים על התבגרותם במהלך החופש ותנו לילדים הזדמנות לתרום לפעילות השוטפת בבית. 
6. התארגנות והכנה לסדר יום קבוע - ערכו שיחה עם הילדים בנושא סדר היום הקבוע. השבועיים הראשונים של הלימודים מתאפיינים בשינויים רבים, ועדיין ניתן לקבוע זמן להכנת שיעורי בית, זמן למסכים, מפגשים עם חברים, לאילו חוגים להירשם, שעת שינה וכדומה. זהו זמן טוב לתיאום ציפיות ורענון חוקי הבית. להדגיש אם לא אוכלים בחדרים, והיכן מכינים שיעורי בית, ומתי ניתן להזמין חברים ועוד. כל בית והחוקים שלו.

בשורה התחתונה, כדאי להכין:

• קימה בבוקר - אפשר לבחור פלייליסט של כל המשפחה, כל אחד מבני המשפחה יבחר שיר אהוב עליו, וכך יתנגן לו פלייליסט מעודד ומשמח שאיתו ניתן לקום ולהתארגן. 
• הכנת הבגדים ליד המיטה - לתת גם לילדים הצעירים לבחור את צבע החולצה ואת בגדי בית הספר, לאפשר להם לכוון את השעון המעורר, לארגן איתם את התיק ולתת מקום לתחושת חגיגיות ולהתרגשות.
• יצירת טבלה למקרר, שבה יהיה הלו"ז של השבוע הראשון. כל ילד יקבל צבע אחר של מרקר. הילדים יוכלו לדעת היכן ההורים ושאר בני המשפחה - הדבר יוצר סדר ועוזר לאוריינטציה בשבוע הראשון הכאוטי.
• טבלת מטלות - משמרות להורדת הכלב, מילוי המדיח, השקיית עציצים וכד'. כולנו חלק מהמשפחה, ועלינו לתרום.
• רשימת טלפונים חשובים - שתהיה תלויה במקום בולט, בעיקר לטובת הילדים הצעירים.
• צ'ק ליסט: האם זכרת לקחת מפתח, פלאפון או ספרי לימוד? בערב לפני לעבור ולראות שמאורגנים ליום למחרת.
• לבדוק עם הילד מה ירצה לארוחת עשר, לכתוב פתק קטן מחזק ואוהב ולצרפו כהפתעה לתיק האוכל.
• לקבל את הילד מבית הספר, ולאפשר לו לשתף בתחושותיו. צריך לזכור שתחושת השייכות לבית הספר יכולה לנבא תפקוד לימודי טוב. יש לנשום עמוק, לחבק ולזכור שזאת רק תחילת השנה.