נוכח העובדה שהרכבת הקלה האריכה את שעות הפעילות ותגברה בקו האדום את תדירות הרכבות בשעה, ירדה תדירות הפעילות של האוטובוסים בקו 1 הנוסע בתוואי מקביל למעשה, והוא יגיע בתדירות כפי שתוכננה עם פתיחת הקו לפני מספר שנים.

בנוסף נפתח קו תחבורה חדש, 50, שיסע בתוואי הרכבת עד למשרד הרישוי בחולון. קו 50 מספק מענה מיטבי מעל פני הקרקע - באותו תוואי שהרכבת הקלה נוסעת מתחת לפני הקרקע, וזאת כי בקו 50 מרחק הנסיעה בין תחנה לתחנה הינו קצר ותדירות הקו גבוהה. 

בנוסף, החל מיום שישי הקרוב ה-19.1 יתוגברו הקווים הבאים של חברת דן:
קו 92 - מתחנה מרכזית פ"ת לבני ברק ור"ג.
קו 66 – מתחנה מרכזית פ"ת, דרך מרכז העיר למסוף הכרמלית (תדירות של כל 5 דקות בשעות הבוקר)
קו 292 – מהדר גנים, דרך 471 לבני ברק ור"ג.

נציין כי לאחרונה עלתה התדירות של הקווים הפנימיים ברחבי העיר של חברת אלקטרה אפיקים. כ-50 נהגים חדשים הצטרפו למערך הנהגים ובכך אפשרו הגברת תדירות של הקווים השונים. בין היתר, כבר בתחילת חודש ינואר תוגברו הקווים הבאים: 5, 17, 20, 22, 23, 25, 27, 49, 62, 64, 88

זאת ועוד , פתחה חברת אלקטרה אפיקים קו חדש, שמספרו 84 א', הנוסע מפ"ת לאור יהודה דרך כביש 40 והמושבים. למעשה מדובר בשדרוג של קו 84, כאשר קו 84 א' נכנס גם למושב מגשימים.

ראש העירייה רמי גרינברג: "העיר פתח תקווה ממשיכה במהפכה התחבורתית בעיר וממשיכה לקדם את התחבורה הציבורית בעיר כמו גם פרויקטים מגה תחבורתיים. בנוסף לתגבור הקווים ולהרחבת הקישוריות, החלו לפעול בעיר עשרות אוטובוסים חדשים ושקטים המונעים בחשמל ולפיכך אינם מזהמים ואינם גורמים לרעש. תחבורה ציבורית על כלל שלוחותיה, ברכבת, ברכבת הקלה ובאוטובוסים היא הדרך להפחתת השימוש ברכבים פרטיים ובכך הורדת זיהום האוויר והעומס בכבישים והגברת הבטיחות בדרכים".

דוד קמחי הממונה על התחבורה הציבורית בעירייה: "אנחנו ממשיכים לקדם את רשת התחבורה הציבורית בפ"ת ולהגביר את תדירות הקווים ולפתח קווים ליעדים חדשים. אני מודה למשרד התחבורה, לנתיבי איילון, לרשות הארצית לתחבורה הציבורית - להגר רשף מנהלת אגף רישוי ותפעול מחוז גוש דן ומרכז ולאורי זילברמן הממונה המחוזי ולכל הצוותים המקצועיים על שיתוף הפעולה הפורה לקידום רשת התחבורה הציבורית".