תקרית מביכה ארעה בשישי האחרון בבית הספר השש-שנתי נעמי שמר בעקבות חזרתו ללימודים של המורה מאיר ברוכין, שנתפס מתבטא כנגד צה"ל וכינה אותו כ"צבא לא מוסרי".

תלמידי התיכון קראו לו להתפטר ולהניח להם לנפשם, ואילו ברוכין חייך לעברם, לטענתם באופן פרובוקטיבי, ואף נופף בידו לשלום. התלמידים, בתגובה, עזבו את המקום.

אלא שתלמידים מחטיבת הביניים שלא לומדים איתו, הרשו לעצמם לפרוק עול - וברגע שנופף לשלום וחייך גם לעברם - התפרצו כלפיו בזעם והחלו לגדפו ולאחל לומחלות סופניות.

נדגיש כי עוד קודם לכן, משהגיע לאחת הכיתות במטרה להעביר שיעור, יצאו מרבית תלמידי הכיתה (למעט שתי  תלמידות). גם אז, בניגוד למוסכם ובניגוד חמור להנחיות מינהל החינוך, משרד החינוך ומנהלת בית הספר, הוא אמר שוב כי הצבא שלנו אינו מוסרי וניסה שוב לנהל שיח עם התלמידות בנוגע למלחמה שנכפתה עלינו. לדבריו המדינה כולה אינה מוסרית ולא שומרת אפילו מעט רחמים לחלק מתושבי עזה שאינם קשורים לחמאס ולמלחמה.

"זה בלתי נתפס שהמורה ממשיך בדרכו ויש לנו עדות חיה לכך. התיק של התלמידים היה בכיתה עם מכשיר הקלטה שפעל, וזאת כי סברנו תחילה להישאר בכיתה ולגרום לו לעזוב, אלא שאז התקבלה החלטה לעזוב והותרנו את החפצים במקום. זוהי התנהלות בלתי ראויה של מחנך ומורה בישראל - בוודאי בעת מלחמה" אמרו התלמידים.

נציין כי קודם לאותם אירועים, על פי תלמידים והורים ראש העירייה רמי גרינברג הגיע לבית הספר. במפגש עם גרינברג ציינו התלמידים כי לא יסכימו ללמוד עם ברוכין, למרות החלטת בית הדין. 

"ראש העירייה טען כי זו תקופת הבגרויות ואנחנו לא נוכל להיבחן", סיפרו התלמידים. "תהיתי מולו האם יוכל לנהוג כך כלפי 250 בוגרים? והוא לא ידע מה להגיב. יש לנו עצומה עם 650 חתימות מתלמידים מהתיכון נגד חזרתו ואנחנו ממשיכים באיסוף חתימות. בנוסף, אחת התלמידות פנתה ותהתה האם היה שולח את ילדיו ללמוד תחת מורה כזה. ראש העירייה זעם והוציא אותה מהכיתה. מיד לאחר מכן עזב את הכיתה גם הוא", הרחיב תלמיד בתיכון.  

מדוברות העירייה נמסר: "ראש העירייה הסביר לתלמידים על ההליך הדמוקרטי שכולל, במקרה זה, את החלטת בית הדין לעבודה והחובה לכבד את החלטותיו. הפגנות ומחאות לא בטוח שישיגו את התוצאה ואף אולי יפגעו בשם של בית הספר. לכן ראש העירייה ביקש מהתלמידים לאפשר לעירייה למצות את ההליך המשפטי ע"י הערעור שהוגש בנושא לבית הדין הארצי לעבודה. מבחינת ראש העירייה, החשוב הוא שהתלמידים ימשיכו בלימודיהם ויצליחו בבגרות".