חשד לחיסול בפתח תקווה: גבר חוסל היום (רביעי) בפיצוץ רכב ברחוב ברנדה בפתח תקווה. תחילה, הוא הוגדר פצוע באורח קשה, צוות של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים בלינסון, אך שם כאמור נקבע לבסוף מותו.

זירת האירוע בפתח תקווה (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
זירת האירוע בפתח תקווה (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע שהרקע שלו פלילי, החקירה בראשיתה ונסיבות האירוע נחקרות. לוחמי האש עוסקים כעת בכיבוי הבערה על מנת לאפשר לכוחות ההצלה לטפל בזירה. כתוצאה מהפיצוץ נגרמו נזקים לרכבים נוספים, חבלן משטרה נמצא במקום ואוסף את השרידים. תושבים המתגוררים בסמוך העלו הודעות בקבוצות הווטסאפ אודות שמיעת קול פיצוץ מחריש אוזניים, חלקם הוסיפו תמונות שצולמו מרחוק.

מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון בזירת האירוע בפתח תקווה (צילום: אלון חכמון)

"שמעתי פיצוץ עז זה היה מלחיץ, זזתי לכיוון המקום רכוב על אופנוע והגעתי לרחוב המקביל וראיתי רכב שהחל לבעור. על המדרכה שכב פצוע לאחר שפונה מהרכב על ידי אזרח שהיה בסמיכות למקום", סיפר עובר אורח. אותו אזרח שחילץ מהרכב מספר ל"מעריב" כי "הייתי בסמוך, שמעתי קול פיצוץ וראיתי חלקים של רכב שעפו לאזור. רצתי לרכב, במושב הנהג ישב צעיר שהיה חגור והדלת נפתחה כתוצאה מההדף, חלקים מהרכב עפו במרחק של עשרות מטרים. הצלחתי להסיר את החגורה מהפצוע שדימם וסיבל מכוויות. הורדתי אותו לכביש ואזרח נוסף שחלף במקום הציע לפנותו למדרכה. תוך כדי נשמעו פיצוצים באוויר והרכב התחיל לבעור כולו. זה אירוע מזעזע, כמה סיכוים יש לבחור לחיות? אני לא בטוח".

זירת האירוע בפתח תקווה (צילום: פרטי)
זירת האירוע בפתח תקווה (צילום: פרטי)

פראמדיק מד"א יששכר וייס סיפר: "הגענו למקום בכוחות גדולים. ראינו מספר כלי רכב בוערים ועשן סמיך, בסמוך לאחד מכלי הרכב שעמד במרכז הכביש שכב גבר כבן 30 כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלה רב מערכתית. מיד התחלנו בטיפול רפואי ראשוני בשטח. ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים תוך כדי המשך טיפול רפואי כשמצבו קשה".

תושבים בסביבה מציינים: "זה היה אירוע מפחיד, לאן הגענו. באמצע היום, בשעה שילדים מסיימים את הגנים ובתי הספר, ברחוב שקט בדרך כלל וסביבת מגורים תוססת, באמצע נסיעה מתפוצץ רכב בפיצוץ שמזעזע את הדירות פה ברחוב וברחוב המקביל. בת הזוג שלי רצה למקלט כי חשבה שמדובר ביירוט של טיל. אגב הנזקים לא פחות חמורים. מספר רכבים נפגעו, חלקים מהרכב עפו למרחקים עצומים. העבריינים בעיר עושים ככל שעל רוחם".