לקראת ישיבת כינון מועצת העיר שתתקיים ביום שישי הקרוב, ראש העירייה רמי גרינברג צפוי להציג קואליציה עם כלל חברי וחברות מועצת העיר (29 חברים בסה"כ). נתוני התמיכה בראש העירייה ובסיעתו "התחדשות" מהווים תקדים בקנה מידה ארצי ומקומי, והם אלו שאפשרו לו להקים קואליציה בה שותפים כלל חברי המועצה מכל הסיעות הנבחרות.

כזכור, בבחירות המוניציפאליות שהתקיימו ב-27.2, קיבל ראש העירייה רמי גרינברג כ-90% תמיכה בראשות העיר ו-13 מושבים לסיעת "התחדשות" בראשותו, הסיעה הגדולה במועצת העיר והיחידה שאינה מזוהה עם מפלגות פוליטיות בכנסת, אלא מכילה ייצוג רוחבי לכל קשת האוכלוסיות בפתח תקווה.

גרינברג: "פעלתי להקמת קואליציה מקיר לקיר שכוללת את כל חברי המועצה כאשר המטרה היחידה לשרת את כלל התושבים תחת המדיניות שאני מתווה – לפעול בשוויוניות ובכבוד הדדי בין כלל האוכלוסיות. ההישג בבחירות לסיעת התחדשות אפשר לאחד את כל הסיעות תחת המדיניות שלנו, כסיעה היחידה שאינה מזוהה מפלגתית ומייצגת את כולם בשיויוניות. למרות האתגרים הרבים, אשר רובם אינם קשורים באופן פרטני לפתח תקווה אלא למחלוקות השונות ברמה הלאומית, הצלחנו להביא בשורה שטרם זכורה בעיר ויכולה לשמש מודל גם ברמה הארצית. לאור העובדה כי הסיעה בראשותי זכתה ל-13 מנדטים, הצלחנו להקים קואליציה מקיר לקיר, בה מיוצגות כלל האוכלוסיות בפ"ת - ללא לחצים פוליטיים שהיו עשויים לערער את האיזון בין המגזרים השונים. אני מודה שוב לתושבי פתח תקווה על היקף התמיכה העצום ובעיקר על הזכות לשרת אתכם, את כלל התושבים, קדנציה שניה ברציפות. אני מבטיח שהעשייה תמשך בכל העוצמה ובכל התחומים גם בחמש השנים הבאות, ונמשיך למנף את פתח תקווה לעיר המובילה בישראל."