תקציב עיריית פתח תקווה לשנת 2024 צפוי להיות מאושר בימים הקרובים ויעמוד על 2,523,753,000 שקל, ויציג גידול של כ-131 מיליון שקל מהתקציב של 2023, לא כולל תקציב התב"רים. העלייה בתקציב היא תולדה של המדיניות הכלכלית הנבונה בה נקטה הרשות בשנים האחרונות, הכוללת המשך ההתייעלות בהוצאות השכר הכללי ובמצבת כוח האדם, אשר באו לידי ביטוי גם בירידה במספר התקנים בעירייה ובכך נחסכו מאות מיליוני שקלים למשכורות, המופנים כעת לטובת התושבים.

ראש העירייה רמי גרינברג: "בקרוב נאשר את תקציב העירייה לשנת 2024, המראה את המשך הגידול וההשקעה בפעולות לתושב לצד המשך ההתייעלות במערכת העירונית ואיגום המשאבים. בנוסף, כחלק מהתכנון האסטרטגי להמשך פיתוח וחידוש העיר, אנחנו מקדמים תכנית כוללת אשר לוקחת בחשבון את מכלול המרכיבים הציבוריים הדרושים כדי לתמוך בהמשך פיתוח העיר וההתחדשות העירונית, לצד שדרוג כלל התשתיות הציבוריות, לרבות השקעה אדירה בפרויקטים תנועתיים ויצירת דרכים חדשות, שדרוג מערך התחב"צ וקידום תחבורת ההמונים עם 2 קווי מטרו, רכבות קלות ותחנת הרכבת "פתח תקווה דרום", תחנה מרכזית חדשה, מסופי אוטובוסים, שבילי אופניים ועוד, מה שיקל על העומסי תנועה, יפחית את זיהום האוויר וההוצאות על הרכב הפרטי. בנוסף, אנו שמים דגש על הפיתוח הסביבתי, הקמת פארקים חדשים והמשך הקמת הפארק המטרופוליני בירקון. מאות מיליוני שקלים יופנו לטובת פיתוח מוסדות חינוך חדשים ומיגון ושדרוג המוסדות הוותיקים, תוך הוספה של מעונות יום חדשים, גנים ובתי ספר. אנו נמשיך לקדם את העיר תוך ראייה קדימה השמה דגש על כלל הצרכים בהווה, ואלו הצפויים בעתיד."

בנוסף לתקציב השוטף גם השנה העירייה תשקיע מאות מיליוני שקלים בפיתוח (תב"ר) שיופנו בין היתר, לפיתוח פארק הירקון אשר עתיד להשתרע על פני 10,000 דונם, התחדשות עירונית, חידוש התשתיות, בניית מוסדות חינוך ותנועות נוער, שדרוג וחידשו מבני חינוך ומבני ציבור ותיקים, הקמת גשרים להולכי רגל, ביצוע שבילי אופניים, פרויקטים תנועתיים, המשך מיגון העיר באמצעים טכנולוגיים, המשך הצבת ממ"דים במוסדות ותיקים ובשכונות ותיקות, ביצוע הנגשות לבעלי מוגבלויות, הקמת מגרשים עם דשא סינטטי ומתקני ספורט, בניית פארקים וגנים ציבוריים חדשים ברחבי העיר, בניית מעונות יום ומוסדות חינוך, קידום מעונות לסטודנטים, קריה אקדמית ועוד.

סך תקציב החינוך לשנת 2024 יעמוד על למעלה ממיליארד ושני מיליון שקל, עלייה של 100 מיליון שקל לעומת התקציב אשתקד. תקציב זה לא כולל תקציבי פיתוח נוספים בסך מאות מיליוני ש"ח לטובת בינוי ושדרוג מוסדות חינוך וקידום תכניות חינוך ייחודיות.