“מדינת ישראל השתנתה במלחמה, אין מקום לקמפיינים נגטיביים במערכת הבחירות, והמסר שלנו בקמפיין יהיה אחדות. אם יהיו כאלו שינהלו קמפיין של הכפשות - לא למדנו כלום”, אומר ל"המקומון" חבר מועצת עיריית רמת גן ישראל זרי, המתמודד בבחירות למועצת העירייה בראש רשימת כחול לבן והצעירים. “סדרי עדיפויות השתנו, ולראש סדר היום עלו נושאי ביטחון, חינוך ורווחה”, הוא מעריך.
נפגשתי עם זרי ב"קפה שקד" בשכונת רמת חן. במהלך הראיון סיפר על ההתמודדות מול האתגרים המורכבים מאז פרוץ המלחמה, והעריך שלמלחמה תהיה השפעה על השתלבות הדור הצעיר במערכת הפוליטית ובקרב מקבלי ההחלטות.
“הדור הצעיר הוא דור הניצחון. ראינו את זה עם הלוחמים בסדיר ובמילואים בחזית וגם בהתנדבות המרשימה. ברמת גן, כל תנועות הנוער נרתמו למבצעי התנדבות למען חיילים ומפונים”, הוא אומר. “אומנם זה דור הניצחון שנותן הכי הרבה, אבל זה הדור הכי פחות מיוצג, והוא דור העתיד, שרוצה להשפיע”.
זרי מספר שעם פרוץ המלחמה, הוא הקים ביחד עם מאות מתנדבים חמ”ל ברחוב רש”י. “שינענו חבילות עם מזון וביגוד לחיילים ולמפונים שהגיעו לרמת גן וגם למשפחות של חיילי מילואים”, הוא מציין. “גם הקמנו את ‘סיירת ניחום אבלים’. המתנדבים הגיעו להלוויות ולניחום אבלים, כשקיבלנו מידע שלא מגיעים אנשים רבים. חשוב מאוד היה לחזק את המשפחות”.
אתה חושש מאחוזי הצבעה נמוכים על רקע המלחמה?
“אחוזי הצבעה נמוכים ואדישות - זה נורא. האדישות פוגעת באוכלוסייה הממלכתית והצעירה”.
זרי שואב אופטימיות לקראת הבחירות מהמהפך הדמוגרפי בעיר. “רמת גן שינתה בשנים האחרונות את האופי, עם הגירה חיובית של הרבה צעירים ומשפחות צעירות - והמשימה החשובה היא להמשיך לדאוג לדור העתיד בעיר”, הוא מדגיש. 

“עשינו היסטוריה”

זרי (33), שבקדנציה היוצאת החזיק את תיקי הנוער, הקהילה הגאה והבורסה, אומר שהיעד של הרשימה יהיה להגיע לפחות ל-2 מנדטים. 
“בבחירות הקודמות הייתי על סף המנדט השני. עשינו היסטוריה בקידום שורת נושאים חשובים”, הוא מציין. “הרצון הוא להמשיך בעשייה ולקבל לפחות 2 מנדטים, כדי שאוכל לכהן בקדנציה הבאה כסגן ראש העירייה”.
זרי, מהפעילים המובילים בקהילת הלהט”ב בעיר, התמודד בבחירות שהתקיימו ב-2018 בראש רשימת רמת גני, שקיבלה אז מנדט אחד. בבחירות הקרובות הוא מתמודד ברשימה הנתמכת על ידי כחול לבן, בראשותו של ח”כ בני גנץ, והוא מאמין שהריצה המשותפת, תחת הכותרת “ישראל זרי וכחול לבן משדרים אחדות ברמת גן”, תביא להגדלת כוחה במועצה.
זרי, שהכריז על תמיכה במועמדותו של כרמל שאמה הכהן בבחירות לראשות העירייה, מבהיר שבכוונתו להמשיך בשיתוף הפעולה ההדוק ביניהם. “קיבלתי ממנו גיבוי מלא, והוא נתן לי לעשות את הדברים שרציתי”, הוא מבהיר. “ברגע שהוא צריך את התמיכה שלי אתן לו”.
זרי היה פעיל מימי נעוריו בתנועת הצופים ברמת גן, בשבט ירקון, ובהמשך בשורת תפקידים בכירים נוספים בתנועה. "אחד מהיעדים החשובים שלי כמחזיק תיק הנוער הוא לסייע לכל תנועות הנוער בעיר”.
במה מתמקדת הפעילות בתנועות הנוער?
“הגדלנו משמעותית את הסיוע הכספי, לכמיליון וחצי שקל בשנה לכל תנועות הנוער ברמת גן”.
כמחזיק תיק הבורסה, האזור עדיין לא שוקק.
“מתחם הבורסה הוא חלק מהחזון להעשרת פעילויות התרבות והפנאי. שלוש פעמים בשנה העירייה מארגנת מסיבות גדולות לצעירים במתחם”.
רחוב ביאליק, לעומת זאת, מתעורר, אבל הוא עדיין רחוק מכצנלסון בגבעתיים.
“דווקא יש פריחה של בתי קפה ועסקי בילוי ברחובות מרכזיים בעיר. היעד הוא לעודד פתיחת עסקים נוספים”.

למען הקהילה הגאה

זרי מודה שלא נעשה מספיק בקידום סלילת שבילי אופניים בעיר. “באזור הבורסה הורחבו שבילי האופניים פי שלושה, אבל הנושא לא קודם מספיק באזורים נוספים בעיר, וחייבים יותר”.
זרי סבור שבמקביל לעידוד הגעת בני נוער לתנועות ולארגוני נוער ועידוד פתיחת עסקי בילוי במקומות מרכזיים, יש גם לעודד פיתוח של מרכזי פעילות עירוניים לבני נוער. “הייתי ממובילי הקמת מרכז נאורה לבני נוער בשכונת מרום נווה. המקום כולל סדנאות, פינות לימוד ופעילויות העשרה. בתיאום עם ראש העירייה, יש כוונה להקים מרכז נוער נוסף בעיר”.
זרי מדבר בהתלהבות על קידום הנושאים הקשורים לקהילה הגאה ברמת גן. “שינינו מציאות. יזמנו את אירוע הגאווה הגדול בכל שנה בבורסה, תלינו דגלים של הקהילה בעת חודש הגאווה, צבענו ספסלים, הקמנו מרכז ראשון גאה בעיר בבית האזרח, יזמנו פעילויות הסברה בבתי ספר תיכוניים, ובעירייה ניתן טיפול פרטני לנושאים הקשורים לקהילה, ובאגף לשירותים חברתיים יש עובד סוציאלי שמתמחה במתן סיוע בעת הצורך לחברים בקהילה”.
להערכתו, כ-10% מתושבי רמת גן נמנים עם הקהילה הגאה. “יש מגמה של הגירה שלילית של חברים בקהילה מתל אביב וממקומות נוספים לרמת גן”, הוא אומר.
במקום השני ברשימה, אחרי זרי, מדורגת תל אביב וידריך, פעילה בקהילת הלהט”ב בעיר ומנהלת האסטרטגיה של הקהילה הגאה בעיריית תל אביב.
במקום השלישי ברשימה מדורג ערן ברכה - בוגר שבט צופי רמת גן, וכיום יזם חברתי.