“סדרי העדיפויות יצטרכו להשתנות בעקבות המלחמה, ולהתמקד בביטחון אישי ומיגון בעיר”, אומר ל”המקומון” חבר מועצת העירייה ומחזיק תיק שפ”ע אלעד עוז-רוזגוביץ, העומד בראש רשימת יש עתיד-מרצ-גבעתיים דמוקרטית, המתמודדת בבחירות למועצת העירייה.
עוז-רוזגוביץ, שנבחר בקדנציה הקודמת מטעם יש עתיד, מעריך שלרשימה המאוחדת יש פוטנציאל לקבל לפחות 5 מנדטים. “בבחירות 2018 יש עתיד קיבלה מנדט, ומרצ - 4 מנדטים”, הוא מסביר. “אנחנו נהיה שותפים בכירים בהנהגת העיר בראשותו של רן קוניק בקדנציה הבאה - ואני שואף לכהן כממלא מקום או סגן ראש העירייה”.
עוז-רוזגוביץ (37), נשוי ללירן ואב לפעוטה כבת 3, פעיל בקהילת הלהט”ב. “אמשיך לקדם נושאים הקשורים לקהילה הגאה, וכאב צעיר - גם להתמקד בחינוך לגיל הרך”, הוא אומר.
נפגשתי עם עוז-רוזגוביץ ב"קפה שקד" בשכונת רמת חן. במהלך הראיון הוא דיבר בהרחבה על השפעות המלחמה על העיר ועל מערכת החינוך והדגיש: “גבעתיים תמשיך להיות עיר חופשית וליברלית”.
כיצד השפיעה המלחמה על העיר?
“המלחמה יצרה הרבה מאוד אתגרים מורכבים, ויש צורך לטפל בנושאים מורכבים. קודם כל, במיגון כל מוסדות החינוך בעיר, כדי לתת מענה לתלמידים בגנים ובבתי הספר בעת חירום”.
היו טענות על היעדר מיגון בחלק ממוסדות החינוך.
“הבעיה הייתה בעיקר בגני הילדים, שרבים הם פועלים במבנים מאוד ותיקים. העיר לא הייתה ערוכה לאירוע מתמשך של ירי טילים, ובמשך שנים לא השכילו להקצות תקציבים למיגון. אבל זו חוכמה בדיעבד, אי אפשר היה לחזות את 7 באוקטובר. כבר החל פרויקט של מיגון גנים ובתי ספר בעיר, והוא מתבצע בהובלת ראש העירייה בקצב מואץ. גם יש צורך להגביר ולעבות את השיטור העירוני ואת הנוכחות בשטח. סדרי העדיפויות יצטרכו להשתנות ולתת מענה למיגון ולביטחון האישי”.
מהיכן העירייה תיקח כסף למיגון?
“יהיו פחות אירועים ופחות שיפוצים ברחובות. צריכים ליישם תוכנית מיגון עירונית לכל מוסדות החינוך. גם צריכים להאיץ תהליכי התחדשות עירונית ולקדם באופן מהיר תשתיות ציבוריות, כמו בניית מוסדות חינוך וציבור נוספים”.

יותר מגדלי עסקים

עוז-רוזגוביץ סבור שהמפתח להשקעות תקציביות משמעותיות הוא בקידום של פרויקטים לבניית מגדלי עסקים ותעסוקה, כמו במתחם כורזין.
“גבעתיים מתבססת על ארנונה למגורים. יש צורך להאיץ תוכניות לבניית מגדלי עסקים בכורזין, שהם מנוף אסטרטגי להכנסות לעירייה ויאפשרו להשקיע בפרויקטים של שיפוצים ופיתוח באזורים הוותיקים”.
כמחזיק תיק שפ”ע, מדוע לא הוצבו מיגוניות בגנים ציבוריים בעיר?
“היו מיגוניות בפארק גבעתיים. בגן הבנים ובגן רבקה יש מקלטים ציבוריים. המדיניות היא להשקיע היכן שנדרש, וזה חלק מפרויקט המיגון”.
יהיו שינוים בקמפיין הבחירות בעקבות אירועי המלחמה?
“עד 6 באוקטובר הקמפיין התמקד בחקיקה המשפטית וברצון שלנו לשמור על גבעתיים ליברלית ודמוקרטית, גם אם השלטון המרכזי יצטמצם. המלחמה גרמה לשינוי בסדר היום הציבורי, אבל לא קיפלנו את הדגלים הדמוקרטיים והליברליים. המאבקים יימשכו. חשוב שתיבחר הנהלת עיר אחראית עם אנשים מנוסים”.
מה היעד של הרשימה המאוחדת?
“לקבל לפחות 5 מנדטים. אני תומך ברן קוניק בבחירות לראשות העירייה, ורוצה ביחד עם חבריי להוביל איתו את העיר כשותפים בכירים לכל הקדנציה. אני שואף לכהן כמ”מ או סגן ראש עירייה, כדי שנוכל לעבוד ביחד בצורה טובה ולתת מענה לכל הצרכים, ויש לנו אתגרים תקציבים מורכבים”.
התאחדתם לקראת הבחירות, תישארו מאוחדים גם ביום שאחרי?
“אנחנו ביחד, התגבשנו מאוד ופועלים כמקשה אחת. יש לנו סדרי עדיפויות ברורים של מיגון, ביטחון אישי, מתן מענה למשפחות הצעירות ולצעירים הרבים שהגיעו לגבעתיים - וגם לסייע לקהילה הגאה. הרצון שלי הוא גם להשפיע על מסגרות הגיל הרך ובפיתוח פעילויות פנאי. כאבא צעיר אני חש שזה לוקה בחסר”.
מערכת החינוך נותנת כיום מענה למשפחות הצעירות המתגוררות בעיר?
“רואים את השינוי הדמוגרפי שהעיר עוברת בצורך לבנות עוד גנים עירוניים. יש מחסור בשטחים ציבוריים, והפתרון הוא בהתחדשות עירונית, במסגרת פינוי-בינוי, ושיביאו להוספת שטחי ומבני ציבור וגם יגבירו את המיגון”.
יש כוונה להמשיך במיזם עגלות הקפה בגנים ציבוריים בעיר?
"כמחזיק תיק שפ”ע, הצבת עגלות הקפה בגנים היא הצלחה גדולה, והייתה לי הזכות להיות מהמובילים של הרעיון. כיום יש עגלות קפה בחמישה גנים ציבורים, והכוונה היא להציב עוד עגלות קפה”.
אתה חושש מאחוזי הצבעה נמוכים?
“התחזית היא לירידה באחוזי ההצבעה, אבל אני מאמין שהם יהיו גבוהים יותר ממה שסבורים. יש חשיבות רבה להגיע ולהצביע ב-27 בפברואר. קריטי לצאת ולהצביע כדי להשפיע על עתיד העיר”.
במקום השני ברשימה מדורגת אילה שני, ואחריה: רות ברונשטיין, רונאן אפנר קפלן, ענבר כדר, עפרה בלום, איתי גלזר, גנית שנפ ומרגלית בן צבי.