“ישנם הרבה תושבים שלא רוצים את שניהם - כרמל שאמה הכהן וליעד אילני. אני אלטרנטיבה ראויה, מנוסה, מקצועית וישרה”, אומרת ל”המקומון” חברת מועצת עיריית רמת גן עו”ד חיה מנע, המתמודדת השלישית לראשות עיריית רמת גן.
עו”ד מנע מתמודדת גם בבחירות למועצת העירייה, בראש רשימת מנהיגות אחרת והירוקים ברמת גן.
במקום השני ברשימה מדורג סגן ראש העירייה לשעבר מטעם הירוקים ד”ר אבי ליליאן, ואחריו מדורגים: רייצ’ל גרין - פעילה למען בעלי חיים ונגישות, ומשה שליט - יזם בתחום החדשנות ויוזם הקמת פורום עסקים ברמת גן.
עו”ד מנע, אשתו של הח”כ לשעבר דוד מנע, החברה בליכוד, מבהירה כי הרשימה בראשותה א-פוליטית והיא פונה לכלל תושבי העיר. 
“ביצעתי שורת תפקידים, ובהם יו”ר הנהגת ההורים בבית הספר הגפן, אני פעילה בשכונת תל בנימין, בוועד מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין, בפעילות למען נשים ובארגון לה”ב”, היא מספרת.
בבחירות שהתקיימו ב-2018 היא הייתה במקום השני ברשימה בראשותו של עו”ד אביהוא בן משה. לאחר שבן משה עבר לאופוזיציה, היא המשיכה להיות חברה בקואליציה, אבל בהמשך גם היא עברה לאופוזיציה, תוך עימות עם שאמה הכהן. “נלחמתי בקבלת ההחלטות של הנהלת העיר”, היא מסבירה.
נפגשתי עם עו”ד מנע ב"קפה שקד" בשכונת רמת חן ברמת גן. על רקע שמועות במערכת הפוליטית שהיא עשויה להסיר את מועמדותה בבחירות לראשות העירייה, היא הבהירה: “אני מתמודדות לראשות העיר, ומשוכנעת שאפתיע”.
לא מרגישים נוכחות של קמפיין הבחירות שלך...
“הקמפיין הכי טוב קיים בשטח, בפגישות עם תושבים, בעבודה בשטח עצמו. את זה אני עשיתי ועושה. מגיע לתושבות ולתושבים אלטרנטיבה. הניסיון והרזומה שלי לא נופלים מאף מועמד, ואין סיבה שלא אציג את המועמדות שלי, אחרי קדנציה עשירה בפעילות ולאחר 20 שנות פעילות במגוון תחומים. בכל הסקרים יש ציבור שתומך בי. אני מרגישה רצון למשהו אחר, למנהיגות אחרת. אני לא משקיעה מיליונים בקמפיין וגם לא רוצה לקחת תרומות”.
עו”ד מנע מותחת ביקורת על ההתנהלות העירונית לאחר פרוץ המלחמה - “ראינו איך לא היה מיגון, העיר לא הייתה ערוכה", היא טוענת.
אבל הבעיה הייתה קיימת גם בערים שכנות.
“רמת גן עיר עשירה, ולא הייתה סיבה שהיא לא תהיה ערוכה”.
מהם היעדים שלך לקדנציה הבאה?
“לפעול למינהל תקין, לשקיפות, למען עיר ירוקה, איכות סביבה וקהילתיות, לשינוי סדר עדיפויות, להקצאת יותר משאבים לדברים הנדרשים, כמו מיגון ומימון עירוני לשיעורים פרטיים לתלמידים, ויש גם צורך להחזיר את כל המקלטים לתושבים”.
למה את מתכוונת?
“ישנם מקלטים ציבוריים ופרטיים בעיר שנתפסו על ידי פולשים, וצריך להחזיר אותם לתושבים באמצעות אכיפה. יש להכשיר קומות חניונים תת-קרקעיים בבנייני משרדים לשעת חירום”.
את מותחת ביקורת על הגנים הציבורים, אבל עשרות גנים שופצו בשנים האחרונות.
“יש פחות ירוק בגינות. ירוק זה לא להחליף דשא בדק עץ ובמתקנים שמתאימים לדיסנילנד ולא לגינה שכונתית. הציבור רוצה ליהנות מעיר ירוקה וקהילתית”.
אבל הייתה פעילות למען שיפור איכות הסביבה.
“צריך לדאוג גם להסרת מטרדים הפוגעים באיכות הסביבה. אני מתכוונת לפעול ליצירת אכיפה נגד נהגים שמצפצפים ויוצרים הפרעות לתושבים, באמצעות הצבת מנגנון אוטומטי שיאתר נהג שצפצף וישלח לו קנס כספי”.
מנע גם טוענת שניתן להפחית את עומסי התנועה הכבדים בחלק מהאזורים בעיר. “רמת גן זקוקה לבקרת רמזורים יעילה שתווסת את התנועה, וגם לבצע שינויים נקודתיים בהסדרי התנועה”.
קמפיין הבחירות השתנה בעקבות המלחמה?
“קשה לדבר על בחירות, כאשר ישנם חטופים שלא חזרו וחיילים שנופלים ונפצעים. אווירת הבחירות שונה על רקע המלחמה, והיא צריכה להיות עניינית, מאופקת ולא נגטיבית”.
מה היעד של הרשימה?
“לקבל בין 2 ל-3 מנדטים. אני האישה הראשונה שהציגה מועמדות לראשות עיריית רמת גן, והאישה הראשונה בראש רשימה בבחירות. אפעל לקידום הנשים בעיר ולהקמת מרכז נשים עירוני”.