“עד לפני המלחמה היה פילוג בעם, אבל לצערי רק המלחמה שנכפתה עלינו איחדה אותנו”, אומר ל”המקומון” סגן ראש עיריית רמת גן עו”ד מנחם דוד, המתמודד בראש רשימת ש”ס בבחירות למועצת העירייה.
עו”ד מנחם, המחזיק את תיק השירותים החברתיים, כיהן בנוסף כיו”ר ועדת הארנונה, יו”ר המחלקה לתרבות תורנית, יו”ר הוועדה לשיפוץ בתי כנסת, וכן כחבר בוועדה המקומית לתכנון ובנייה. בבחירות 2018 קיבלה ש”ס 2 מנדטים, ועו”ד מנחם מאמין שהפעם כוחה יגדל. “ציבור חובשי הכיפות ברמת גן לא קיבל במשך 70 שנים מה שהוא קיבל בחמש השנים האחרונות”, מדגיש עו”ד מנחם, הפונה לקהלים רחבים בעיר ומתמודד תחת הכותרת – “הנציג המסור שעוזר לכולם”.
מה המסר של ש”ס בבחירות?
“סיעת ש”ס הייתה ותישאר סיעה חברתית, שדואגת לדת. באופן אישי, דאגתי ללא מעט אנשים, דתיים ולא דתיים, ויש לי קבלות של עשייה”.
עו”ד מנחם, בוגר מדרשיית נועם פרדס חנה, המזוהה על הציונות הדתית, מאמין שגם חובשי הכיפות הסרוגות יצביעו עבור ש”ס. “הייתה פעילות תורנית ענפה בעיר, תקצבנו שיפוץ של עשרות בתי כנסת בעיר”, הוא מציין. “גם סייעתי על בסיס ענייני למאות תושבים מכל הציבורים, שפנו לרווחה ולקבלת הנחה בארנונה. אני מאמין שרובם יכירו תודה”.
בעקבות המלחמה יש תופעה של עלייה בפניות לקבלת סיוע מהרווחה?
“רואה עלייה בפניות לטובת אנשי המילואים, אבל לעומת תקופה הקורונה הגידול בפניות מתון יותר”.
בקדנציה הנוכחית החלה לפעול תחבורה ציבורית בשבת, ואף נפתחו עסקי בילוי בשבת.
“נלחמתי כמו אריה נגד תחבורה ציבורית בשבת. הצלחתי למנוע עוד מהקדנציה הקודמת את חקיקת חוק העזר העירוני לעסקים, שאמור היה לאפשר את פתיחתם בשבת”.
במי תתמכו בבחירות לראשות העירייה?
“הרב יוסף ניסן הוא זה שיקבע ויודיע סמוך לבחירות במי נתמוך”.
אתה מרוצה משיתוף הפעולה עם ראש העירייה?
“היו מחלוקות, אבל אני מרוצה ממכלול שיתוף הפעולה”.
אתה רואה שינוי בקמפיינים הנוגעים ליחסי דתיים-חילונים בעיר?
“אני רואה יחס אוהד יותר כלפי הציבור הדתי והמסורתי ופחות אנטי-דת”.
“במקום השני ברשימת ש”ס מדורג יניב ורדי, הגבאי של בית הכנסת של הרב ציון פלאח, ובמקום השלישי מדורג רון שמש - תלמיד ומלמד בכולל של הרב שמעון יוסף פרטוש”, מציין עו”ד מנחם”.