ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן מוביל עם יתרון של 13% בקרב בעלי הדעה על פני ליעד אילני, המתמודד מולו בבחירות לראשות העירייה, שיתקיימו ב-27 בפברואר. כך עולה מסקר “המקומון”, שנערך על ידי לזר מחקרים, בראשות ד”ר מנחם לזר, בשיתוף Panel4All.
על פי סקר “המקומון”, שאמה הכהן זוכה לתמיכה של 55% בקרב בעלי הדעה, לעומת 42% התומכים באילני. עו”ד חיה מנע, המתמודדת השלישית בבחירות לראשות העירייה, מקבלת 3% בקרב בעלי הדעה.
בקרב כלל המשיבים, שאמה הכהן מקבל 42% - יתרון של 9% על פני אילני, אשר מקבל 33%, ואילו עו”ד מנע זוכה ל-2% בלבד. מהסקר עולה עוד כי 23% השיבו - לא יודע/טרם החלטתי.
בתשובה לשאלה: הבחירות לראשות עיריית רמת גן יתקיימו בסוף החודש, ב-27 בפברואר, למי מבין המועמדים הבאים אתה מתכוון להצביע? – התשובות היו:
בקרב בעלי הדעה: כרמל שאמה הכהן – 55%, ליעד אילני - 42%, חיה מנע - 3%.
בקרב כלל המשיבים: שאמה הכהן - 42%, אילני - 33%, מנע - 2%, לא יודע/טרם החלטתי - 23%.
ד”ר לזר ציין כי בשל שיעור המתלבטים הגבוה (37% אמרו שאינם יודעים עדיין למי יצביעו), בוצע הליך של מיצוי המשיבים, כאשר המתלבטים התבקשו לנסות ולבחור בכל זאת מועמד שייתכן כי יצביעו עבורו.
הליך זה הוריד את אחוז המתלבטים הסופי ל-23%.
“על פי ממצאי הסקר, כרמל שאמה הכהן מוביל עם תמיכה של 42% לעומת 33% לליעד אילני. בקרב בעלי הדעה (מי שנקבו בשמו של מועמד כלשהו) מוביל שאמה הכהן ברוב של 55% מול 42%", ציין ד”ר לזר.
“על פניו, נראה ששאמה הכהן ינצח בסיבוב הראשון, אבל העובדה שעדיין כרבע מהמשיבים (23%) אינם יודעים למי יצביעו, היא נתון משמעותי”, הסביר עוד ד”ר לזר. “ייתכן שמה שיכריע בסופו של דבר את הבחירות יהיה אחוז ההצבעה בסיבוב הראשון”.
הבחירות יוכרעו בסיבוב הראשון, רק אם המנצח יעבור את רף ה-40%. אם זה לא יקרה, יתקיים סיבוב שני לאחר שבועיים.
בעקבות המלחמה עלו לסדר היום הציבורי סוגיות מיגון וביטחון אישי, שתפסו מקום נכבד בקמפיינים של המתמודדים והמתמודדות למועצת העירייה. עדיין לא ברור עד כמה ישפיעו המגמות הפוליטיות במישור הארצי, כמו למשל היחלשות הליכוד בסקרים, על הבחירות המקומיות. גם עדיין לא ניתן לחזות מה צפוי בזירה הלאומית לקראת ובמהלך יום הבחירות.
לעומת זאת, סוגיות שעמדו במוקדי קמפיינים לפני פרוץ המלחמה: החקיקה המשפטית, המחאה בעניינה ויחסי דתיים-חילונים - ירדו מצמרת סדר היום הציבורי.
בעקבות המלחמה, ההערכות הן שאחוזי ההצבעה יהיו נמוכים יותר, וייתכן שאף יירדו בצורה משמעותית. בבחירות שהתקיימו ב-2018, שיעור ההצבעה עמד על כ-48.5%, וישנם כאלו הסבורים שהפעם הוא עלול לרדת אל מתחת ל-40%. זאת, אף שיום הבחירות הוא יום שבתון. גם מזג האוויר צפוי להשפיע על אחוזי ההצבעה. 
משרד הפנים מנהל במקביל קמפיין ארצי לעידוד ההצבעה בבחירות לרשויות המקומיות, אשר נדחקו מהכותרות על רקע האירועים הדרמטיים של המלחמה.
בסקר, שנערך ב-13-12 בפברואר, השתתפו 350 משיבים, המהווים מדגם מייצג של תושבי רמת גן מגיל 17 ומעלה. טעות הדגימה המרבית בסקר עומדת על 5.3%.