המשא ומתן הקואליציוני ברמת גן נכנס להילוך גבוה. ראש העירייה כרמל שאמה הכהן חותר לקואליציה שתמנה 19 מקרב 25 חברי מועצת העירייה.
שאמה הכהן הבהיר עוד לפני הבחירות, כי עם שתי רשימות לא ינוהל משא ומתן - רמת גן שלנו בראשות ליעד אילני והליכוד בראשות משה רווח, והן יהיו באופוזיציה. השאלה הפתוחה היא אם הן יהיו לבד במדבר האופוזיציה, או שיצטרפו אליהן רשימות נוספות, ואז לאופוזיציה יהיה חיזוק משמעותי.
שאמה הכהן פתח את המשא ומתן הקואליציוני עם הרשימות שהודיעו עוד לפני הבחירות על תמיכתן במועמדותו לראשות העירייה: רמת גן בתנופה בראשות עו”ד רועי ברזילי, כחול לבן - צעירי רמת גן בראשות ישראל זרי, ומרצ בראשות צחי זליכה, ותוך זמן קצר הושגו הסכמות עקרוניות.
על פי המסתמן, עינב בר כהן, מספר 2 ברשימת רמת גן 1, בראשות שאמה הכהן, תכהן כמ”מ וסגנית ראש עירייה בשכר ותקבל תיקים בכירים.
עו”ד ברזילי ימונה למ”מ שני וסגן ראש עירייה בשכר וימשיך להחזיק בתיקים בכירים שבהם החזיק בקדנציה היוצאת, ובהם יו”ר הוועדה לתכנון ובנייה ויו”ר הספארי.
הסגן השלישי בשכר יהיה ברוטציה, בין זרי, שצפוי לכהן בתפקיד בשנתיים וחצי הראשונות, לזליכה, שיחליף אותו ויכהן עד לסוף הקדנציה.
במהלך המשא ומתן הקואליציוני דובר על סגן ראש עירייה רביעי בשכר, שיהיה לרמת גן, ככל הנראה באמצע הקדנציה. זאת, בעקבות החוק שלרשות מקומית, המונה למעלה מ-200 אלף תושבים, יהיו ארבעה סגנים בשכר. כיום מתגוררים ברמת גן כ-189 אלף תושבים, ולנוכח תנופת הבנייה במזרח העיר ובפרויקטים של התחדשות עירונית, ההערכות הן שבאמצע הקדנציה רמת גן תקבל אוטומטית את סגן ראש העירייה הרביעי בשכר - ואז הכל פתוח.
שאמה הכהן הודיע, כי גם יש כוונה לצרף רשימה נוספת המזוהה עם גוש המרכז-שמאל, יש עתיד בראשות עו”ד אסף וייס, ומתקיים משא ומתן לצירופה.
עו”ד וייס הבהיר כי חשוב לו להשפיע ולהפוך את רמת גן לעיר ליברלית מובילה, ורק זה יהיה השיקול אם להצטרף לקואליציה.
במקביל, גם נעשים ניסיונות לצרף לקואליציה את שלוש סיעות היחיד המזוהות עם הציבור הדתי ברמת גן: הציונות הדתית -רמת גן באמונה בראשות עו”ד זוהר ישרים, מאמינים ברמת גן בראשות עו”ד אביהוא בן משה וש”ס בראשות עו”ד דוד מנחם.
ישרים ובן משה כבר הבהירו שישקלו להצטרף לקואליציה, אם תינתן להם יכולת השפעה. לש”ס הובהר שמאחר שקיבלה מנדט אחד, עו”ד מנחם לא יכהן כסגן ראש עירייה בשכר.
שאמה הכהן הבהיר, כי המשא ומתן יימשך, והיעד הוא להגיע להסכמים עד לישיבה הראשונה של מועצת העירייה הנבחרת, ב-21 בחודש.
“תושבי העיר אמרו את דברם באופן צלול וברור, תוך שהם מכפילים את כוחן של הרשימות הליברליות, ובמיוחד - תוצאת שיא של 6 מנדטים לרשימתי”, הוא ציין. “נשלים את בסיס הקואליציה הכי ליברלית והכי צעירה  בהיסטוריה של רמת גן, ובשבוע הבא נמצה את המו”מ המורכב מול הסיעות הדתיות, בשל המאבקים האישיים ביניהן”, הוא ציין. “המטרה הינה קואליציה, שתאפשר לי להמשיך להוביל את העיר ולשמור את מעמדה של רמת גן כעיר מובילה וליברלית לכולם”.