במשך שעות ארוכות, במהלך יום שני, היו ילדים והורים בגן זהרן ברמת גן בחוסר ודאות, באיזה מבנה הגן ימשיך לפעול בימים הקרובים. רק בעקבות התערבות ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן ופניית “המקומון", הודיעה להם הגננת בצהרי יום שני שהגן ימשיך לפעול במבנה הזמני בשכונת רמת חן, עד להשלמת עבודות בניית הממ”ד במבנה הוותיק שברחוב רמז בעיר.
בשל היעדר מיגון במבנה שברחוב רמז, הוחלט בעירייה להעביר את ילדי הגן למבנה שגם הוא משמש כגן ילדים, בשכונת רמת חן, ובמקביל, כחלק מפרויקט מיגון מוסדות החינוך בעיר, החלו עבודות להקמת ממ”ד במבנה הוותיק.
“לא קל להגיע כל יום עם הרכב ולחצות בפקקי התנועה, שנוצרו בגלל עבודות הרכבת הקלה, את ציר אלוף שדה, אבל קיבלנו בהבנה את הצורך להעביר את הילדים למבנה זמני, עד להשלמת עבודות המיגון”, סיפרה אחת האמהות בשיחה עם “המקומון”.
לדבריה, הם ציפו לשוב למבנה לאחר תום העבודות. “ראינו שהעבודות עוד לא הסתיימו, וציפינו לרגע שבו כבר נוכל להחזיר את הילדים למבנה הסמוך לבתיהם”, היא סיפרה עוד.
אבל על רקע התארכות העבודות, הורים קיבלו הודעה שהגן יעבור למבנה זמני נוסף, הפעם במרכז חברותא ברחוב בן אליעזר.
“המקום אינו מתאים לשמש כגן ילדים, אין חצר למשחקים והשירותים מחוץ למבנה. ילד שצריך לשירותים חייב לצאת אליהם רק בליווי גננת או סייעת”, היא הסבירה את התנגדות ההורים למעבר. “ביקשנו שהילדים ימשיכו להגיע למבנה ברמת חן, עד לסיום העבודות”.
למרות זאת, באגף החינוך הודיעו שעל הילדים לעבור למבנה הזמני בחברותא. הורים פנו בעקבות כך לראש העירייה כרמל שאמה הכהן, שהודיע כי הגן ימשיך לפעול במבנה הקיים ברמת חן, עד להשלמת העבודות. “לא סביר שהילדים יעברו למבנה זמני נוסף”, הוא הסביר.
אבל בינתיים, באגף החינוך טענו שהגן יעבור למבנה הזמני, לנוכח האילוצים והצרכים.
בעקבות פניית “המקומון” והתערבות נוספת של שאמה הכהן, שהורה לבטל את המעבר הנוסף של ילדי הגן, הגיעה ביום שני בצהריים ההודעה שהגן ימשיך לפעול במבנה הזמני ברמת חן ולא יהיה צורך לעבור למבנה הזמני הנוסף.
“הגננת כבר החלה לארוז את הדברים, ולא ידענו מה לעשות. אני שמחה שבסופו של דבר, בעקבות הפנייה שלכם והתערבות ראש העירייה, נמנע המעבר למבנה הלא מתאים, שלא ניתן היה לשלוח אליו את הילדים ומצפים כבר לסיום העבודות”, אמרה עוד האם בשיחה עם “המקומון”.
בעירייה הודיעו, כי על פי הצפי, העבודות במבנה המקורי של הגן צפויות להסתיים בעוד כשלושה שבועות.