בני משפחות של חניכים במע”ש (מרכז עבודה שיקומי לבוגרים עם צרכים מיוחדים) ברמת גן, מתנגדים לכוונת עיריית רמת גן להקים חניון ובניין בסמוך למרכז הפועל במתחם בורסת היהלומים, מאחר שלטענתם, הדבר יביא להריסת הגינה הציבורית הצמודה שמשמשת את החניכים. בעירייה הודיעו כי יש כוונה להעביר את מע”ש למבנה חדש וגדול יותר.
“אנחנו מתמודדים עם כוונה של עיריית רמת גן להקים מבנה/חניון ליד מע”ש רמת גן, ברחוב אהליאב פינת מנחם בגין באזור הבורסה ברמת גן, ללא שמישהו טרח לעדן אותנו ההורים או להסביר לנו”, אמר ל”המקומון”, הורה לחניכה במע”ש. מאחר שברור שפרויקט עבודות כזה נמשך זמן רב, עם רעשים, אבק והיבטי בטיחות, ועל כל המשתמע מכך, פנינו לעירייה ושאלנו שאלות, כולל לגבי חלופה לילדינו”.
הוא התריע נגד הכוונה להפקיע גינה מחניכי מע”ש, שניתנה להם רק לפני כשנה, ללא שיתוף המשפחות.
“אנחנו לא נגד קדמה ופרויקטים, אבל בתנאי שלא תיפגע איכות החיים של ילדינו”, ציין עוד. “מאז שגילינו באקראי את השלט המודיע על הפרויקט, פניתי אני וגם הורים אחרים וגם סניף אקי”ם, אך לא נענינו, והתחושה היא של חוסר רגישות וחוסר כבוד”.
מעיריית רמת גן נמסר בתגובה: “עם כניסתו לתפקיד, ביקר ראש עיריית רמת גן במרכז התעסוקה ודאג אישית להרחיב את שטח החצר, תוך שהוא מספח אליו חלקה ירוקה על חשבון המרחב הציבורי, בניגוד להמלצת אנשי המקצוע.
“כיום, מרכז התעסוקה מהווה מענה טוב אפקטיבי, אך לא מספיק בגודלו לאוכלוסייה שעושה בו שימוש, ועל כן, מזה תקופה נבחנת האופציה להעבירו למבנה גדול ומכבד אף יותר. העיר רמת גן מתעצמת ומתפתחת, בין היתר, על ידי פרויקטים כדוגמת הפרויקט שצפוי להיבנות בסמוך למרכז הנוכחי. ראש העירייה ביצע באופן אישי סיור במקום עם מהנדסת העיר, על מנת לעמוד על מידת ההשפעה של המרכז, והתרשם כי העבודות במרחב אינן פוגעות בתפקוד המרכז. כמו כן, ראש העירייה הנחה להאיץ את תהליכי ההעברה למשכן חדש וגדול יותר עבור משתמשי המרכז”.