הצבת עמודונים במדרכה הסמוכה ל”בית ההורים פנחם רוזן” ברמת גן מעוררת חילוקי דעות בין משפחות של דיירים לתושבים המתגוררים באזור.
“הצבת העמודים על המדרכה מקשה מאוד על לקיחת והורדת דיירים הסובלים מקשיי נגישות. אין היכן להחנות את הרכב כדי לאסוף ולהוריד אותם”, התלונן בן של דיירת בבית הדיור המוגן.
“חייבים להתחשב בקשיי הנגישות של הדיירים ולאפשר לאסוף ולהוריד אותם על חלק מהמדרכה הסמוכה לכניסה”, הוא טען עוד. “העמודים שהוצבו מקשים מאוד על הדיירים והמשפחות”.
לעומתו, דיירת המתגוררת באזור הביעה שביעות רצון מהצבת העמודים על המדרכה. “החניה על המדרכה וחסימת חלק מהכביש לעתים בסמוך לצומת גרמו למפגעים בטיחותיים, לעומסי תנועה ולמטרדי רעשים של צפירות”, היא הסבירה. “היה צורך לאסור על איסוף והורדת נוסעים במדרכה הסמוכה לצומת. יש גם ככה מקום ייעודי לאיסוף והורדת הדיירים, וחייבים לשמור על הבטיחות. במקום עוברים גם תלמידים מבתי הספר רמת חן ובליך, ויש לדאוג לבטיחותם”.
מעיריית רמת גן נמסר בתגובה: “בקרבת בית הדיור המוגן יש אזור העלאה והורדה מסומן ומתומרר. כמו כן, במקום קיימת חניית נכים ציבורית. יובהר כי המיקום המדובר שבו הוצבו העמודים מצוי בתחום הצומת, ובהתאם להנחיות לא ניתן להסדיר בו חניה, גם לא זמנית. נבהיר, כי חניה על המדרכה אסורה על פי תקנות התעבורה, והצבת העמודים נועדה לצורך בטיחותי ומתוך רצון לשמור על כלל משתמשי הדרך, ובייחוד הולכי הרגל”.