לקראת הישיבה הראשונה הערב (חמישי) של מועצת עיריית רמת גן, שנבחרה בבחירות, יש בינתיים לראש העירייה כרמל שאמה הכהן קואליציה המונה 14 מקרב 25 חברי המועצה. 
בינתיים מסתמנת הקואליציה הליברלית ביותר בתולדות העיר רמת גן, כאשר עד כה היא כוללת את רמת גן 1, שבראשה שאמה הכהן, רמת גן פלוס בראשות עו”ד רועי ברזילי, כחול לבן-צעירי רמת גן בראשות ישראל זרי ומרצ בראשות צחי זליכה.
עם זאת, המגעים עם סיעות נוספות נמשכים, ושאמה הכהן מעריך שהקואליציה תגדל ל-18 חברי מועצה, לאחר תום המגעים. 
לקראת הישיבה נשלחו הודעות לחברי המועצה על הסכמים למינויי שלושה סגני ראש עירייה בשכר. חברת סיעתו של שאמה הכהן, עו”ד עינב בר-כהן, תכהן כל הקדנציה כסגנית ראש עירייה בשכר.
גם ראש רשימת רמת גן חופשית עו”ד רועי ברזילי, שרשימתו זכתה ב-4 מנדטים, יכהן כסגן ראש עירייה בשכר כל הקדנציה, ובנוסף, על פי המסתמן, ימשיך להחזיק בשורת תיקים בכירים, ובהם יו”ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ויו”ר דירקטוריון הספארי.
ישראל זרי, שרשימת כחול לבן והצעירים בראשותו קיבלה 2 מנדטים, יכהן כסגן ראש עירייה בשכר במחצית הראשונה של הקדנציה.
במסגרת הסכם רוטציה, במחצית השנייה של הקדנציה יכהן ראש סיעת מרצ צחי זליכה, שרשימתו קיבלה 2 מנדטים, כסגן ראש עירייה בשכר.
נודע כי מתקיימים מגעים מתקדמים גם עם סיעות יש עתיד בראשות עו”ד אסף וייס, שקיבלה 2 מנדטים, מאמינים ברמת גן בראשות עו”ד אביהוא בן משה, שקיבלה מנדט, וש”ס בראשות עו”ד מנחם דוד, שגם היא קיבלה מנדט אחד.
סיעה שכבר הודיעה שתישאר באופוזיציה  היא הציונות הדתית-רמת גן באמונה, בראשות עו”ד זוהר ישרים, אשר קיבלה מנדט אחד.
נודע כי הסיעה תישאר בינתיים באופוזיציה, בעקבות הנחיית רבנים שתמכו ברשימה, שיצאו נגד התחבורה הציבורית ופתיחת עסקי בילוי בשבת. “השיקול שלנו הוא אידיאולוגי בלבד, וזה מה שמנחה אותנו”, הבהיר עו”ד ישרים, ששמו הוזכר כמועמד אפשרי לעמוד בראש ועדת הביקורת - תפקיד השמור לנציג מטעם האופוזיציה.
שאמה הכהן הבהיר עוד לפני הבחירות, כי שתי רשימות יהיו באופוזיציה ולא יתנהל איתן משא ומתן: רמת גן שלנו בראשות ליעד אילני, שקיבלה 4 מנדטים, והליכוד בראשות משה רווח, שקיבלה 2 מנדטים. זאת, על רקע הקמפיין הנגטיבי שנוהל נגדו בבחירות לראשות העירייה.