“אני גאה להיות שוטר, ורוצה להמשיך לשרת במשטרה”, אומר בהתרגשות סהר ציבולסקי (20) מרמת גן. ציבולסקי, שנולד עם שיתוק מוחין ובעיית שמיעה, הצליח לקבל בתום לימודיו בחינוך המיוחד תעודת בגרות ולזכות באליפויות שחייה, והוא משרת כשוטר במשטרת מרחב דן, לאחר שסיים בהצטיינות קורס שוטרים.
“סהר פורץ דרך, הוא הראשון עם שיתוק מוחין וכבדות שמיעה, המתגייס למשטרת ישראל”, מספרת בגאווה קצינת משאבי אנוש של משטרת מרחב דן רב-פקד רחל לי פיאמנטה-מלכה, שליוותה את ציבולסקי בהכנה לקראת גיוסו לקורס שוטרים ולמשטרה, וממשיכה ללוות אותו בשירותו כשוטר תחת פיקודה בתחנה.
“הרגע המרגש ביותר עבורי היה בטקס הסיום בבית הספר לשוטרים בבית שמש, כשסהר סיים את הקורס בהצטיינות. אנשים בכו מהתרגשות. הוא התאקלם בתחנה ומשרת כמש”ק משאבי אנוש”, היא מתארת את הרגעים המרגשים.
נפגשתי עם ציבולסקי ורפ”ק פיאמנטה-מלכה בתחנת משטרת מרחב דן. במהלך הראיון הוא סיפר על מסע התלאות שעבר ונחישותו להתגייס ולסייע, ולא פסל אפשרות להמשיך לאחר תום שירות החובה לשרת כשוטר במשטרת ישראל. הוא היה נרגש ודיבר בפתיחות רבה, כאשר הוא נעזר בראשי פרקים שהכין לקראת הראיון. סיפור חייו של סהר והצלחתו להשתלב ולהגשים חלומות יכולים להוות השראה. 
“נולדתי ברוסיה עם שיתוק מוחין וירידה בשמיעה, ועליתי לכאן בגיל חצי שנה”, הוא מספר. “למדתי במסגרת חינוך מיוחד עם כבדי שמיעה וחירשים, מגן ועד כיתה י”ב, ועשיתי תעודת בגרות”.
ציבולסקי, שעלה עם הוריו לארץ, חווה אירוע משפחתי טרגי, ולמרות זאת הצליח להמשיך במסע הנחוש להשתלב בחברה ולהיות פורץ דרך.
“בשנת 2014 גילו שאמא שלי חולת סרטן, ולאחר שלוש שנים היא הייתה במצב קשה ונפטרה. קשה לי עד היום לחיות בלי אמא”, הוא מתאר בגילוי לב את תחושותיו. “אמא הייתה אישה טובה, מהממת ומיוחדת, ואני כל כך אהבתי אותה. יש לי משפחה גדולה שתומכת בי, אבא, דודות ודודים, וזה מאוד חשוב”.

שחיין מצטיין

במקביל ללימודיו העיוניים בחינוך המיוחד, ציבולסקי בלט כשחיין מצטיין, שזכה במדליות במשחקי המכביה.
“התחלתי להתאמן בשחייה בשנת 2017 בספיבק רמת גן. אחרי כמה שנים השתתפתי בתחרויות, במסגרת אליפות ישראל, וזכיתי במקומות ראשונים. בשנת 2022 עשיתי היסטוריה והשתתפתי במכביה ה-21. היה לי קשה להתחרות מול שחיינים מצטיינים וזכיתי במקומות השני והשלישי במשחי חתירה וגב. היה לי כיף, וזו הייתה חוויה טובה ומטורפת”, הוא מספר בצניעות.
המסע של ציבולסקי להתגייס החל לפני כחמש שנים. “בשנת 2019 קיבלתי את הצו הראשון ושלחתי אישור רפואי כללי. אחרי כמה שבועות קיבלתי תעודת פטור משירות בצה”ל, הייתי מאוד מאוכזב, כי רציתי להתגייס כמו כולם ולתרום למדינה”, הוא מספר. “הגשתי בקשה להתנדבות בצה”ל והתחלתי בתהליך של התנדבות. זה לקח זמן, אבל בסופו קיבלתי פרופיל 25, שאפשר לי להתנדב. שאלו אותי איזה תפקיד ארצה בצה”ל, ואמרתי שאני רוצה לשרת כמפקד בני נוער או במשטרה הצבאית”.
השלב הבא במסעו לקראת גיוסו היה במרץ 2023, כאשר לאחר שתי דחיות סהר קיבל תאריך גיוס. “אחרי הדחיות, התקשרו אליי ממשטרת ישראל”, הוא מספר על ההודעה המשמחת שלה הוא ציפה, כאשר גויס כחייל לשירות המשטרה.
מדוע כל כך רצית להתגייס?
 “רציתי להיות כמו כולם, ושמחתי והתרגשתי כשגייסו אותי לשירות חובה במשטרה מטעם צה”ל”.
איך עבר הליך הגיוס?
“התגייסתי ביולי 2023 בתל השומר, ועשיתי קורס שח”ם (שירות חובה במשטרה) במכללה לשוטרים בבית שמש. הקורס נמשך שלושה שבועות”.
ואיך הרגשת במהלך הקורס?
“בהתחלה פחדתי. חששתי מה יקרה, כי זו הפעם הראשונה שאני ישן מחוץ לבית. זו גם הייתה הפעם הראשונה שלמדתי עם חניכים רגילים, אבל קיבלו אותי מאוד יפה. הייתי רגיל לכיתה מיוחדת עם הנגשת החומר, אז זה גם הקשה, כי היינו 26 חניכים. בסוף הצלחתי ללמוד את החומר, והייתי שוטר מצטיין. קיבלתי הוקרה בטקס הסיום. סיפרו לי שמשטרת ישראל עשתה היסטוריה, כי בפעם הראשונה שוטר עם שיתוק מוחין התגייס והצליח לסיים את הקורס במכללה לשוטרים, ועוד בהצטיינות”.
איך הרגשת בטקס הסיום?
“התרגשתי מאוד. הרגשתי סיפוק עצום”.

“חלק בלתי נפרד מהמרחב”

רפ”ק פיאמנטה-מלכה, שליוותה את ציבולסקי בהליך לקראת גיוסו, ושקיבלה אותו ומלווה אותו במשטרת מרחב דן, מציינת את תרומתו לתחנה. 
“סהר, שסיים כחניך מצטיין, הוא מש”ק משאבי אנוש במרחב. הוא מטפל בכל מה שקשור בנושאים כמו גיוס, תנאי שירות ורווחה, ומוביל כל מיני פרויקטים לטובת השוטרים”, היא מספרת. “סהר פורץ דרך, מאוד אהוד. בשל בעיית שמיעה, הוא מתקשר בעיקר דרך המחשב והוואטסאפ, והוא חלק בלתי נפרד מהמרחב. סהר מקבל משימות כמו כולם, והשתלב כאן היטב”.
ציבולסקי רואה את ייעודו כשוטר הפועל למען ביטחון הציבור, גם כאשר הוא מחוץ לתחנה. 
לאחרונה, בעת שנסע באוטובוס, הוא הבחין בנוסע שנפל לאחר שהנהג עצר בפתאומיות. “עזרתי להרים את הנוסע והערתי לנהג, שדיבר אליי לא יפה. מיד הזמנתי משטרה. הנוסע שנפצע הגיע למשטרה, התלונן, והנהג אותר”, הוא מספר.
איך ההרגשה לשרת כשוטר?
“יש לי סיפוק, רחל לי מלווה אותי, ואני רוצה להמשיך לתרום”.
איך אתה מרגיש ברמת גן?
“טוב לי בעיר. יש לי חברים, אני מתאמן בשחייה ובחדר כושר, אוהב מוזיקת פופ, לרקוד וגם להיות בבית”.
רפ”ק פיאמנטה-מלכה רואה בהשתלבותו של ציבולסקי פריצת דרך לקראת העתיד.
“ההשתלבות של סהר הייתה מעבר למצופה. הוא הפך להיות חלק מהמרחב, משפיע, יוזם, מעורב חברתית. סהר מחויב אלינו, ואנחנו מחויבים אליו”.
לאחר תום שירות החובה, הוא ימשיך במשטרה?
“אם יחליט שכן - נפעל לגיוס שלו כשוטר מן המניין. כפורץ דרך, שסיים את הקורס בהצטיינות ולובש מדים, הוא גם קיבל מלגת הצטיינות. יש לו אבא נפלא, וסהר מלא עם ערכים ושאיפות”.