ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן, שהרכיב קואליציה רחבה מקיר לקיר, המונה 18 מ-25 חברי המועצה, כבר סימן את היעד הבא: לנסות לצרף בעתיד שלושה-ארבעה חברי מועצה נוספים מהאופוזיציה ולהביא בכך לפיצול בסיעות רמת גן שלנו והליכוד. שאמה הכהן הודיע על כוונתו בנאומו בישיבה הראשונה והחגיגית של מועצת העירייה שהתקיימה בכפר המכביה.

הוא יצא בקריאה לשניים מחברי סיעת רמת שלנו – נאווה רביבו ופרופ' יזהר אופלטקה, לחבר סיעת הליכוד – שמואל לרמן ולסיעת היחיד של עו"ד זוהר ישרים (הציונות הדתית-רמת גן באמונה) להצטרף לקואליציה ובכך להרחיב את שורותיה ל-22 חברי מועצה.

היעד של שאמה הכהן הוא להותיר באופוזיציה שלושה חברי מועצה בלבד: ליעד אילני, עו"ד אביבית מאור נמרודי מרמת גן שלנו ומשה רווח – ראש סיעת הליכוד. זאת, על רקע קמפיין הבחירות הנגטיבי שהיה נגדו במהלך מערכת הבחירות לראשות העירייה.

כזכור, במהלך קדנציה היוצאת, הצטרפו לקואליציה, יונה טילמן וחגי אשר מסיעתו של ראש העירייה לשעבר ישראל זינגר ושאמה הכהן ינסה לבצע מעברים דומים מהאופוזיציה לקואליציה גם במהלך הקדנציה הנוכחית. 

כפי שפורסם לראשונה ב"המקומון", לקראת ישיבת המועצה הראשונה הוקמה קואליציה רחבה הכוללת 18 חברי מועצה. זאת, לאחר שבסמיכות לישיבת המועצה נחתמו בתום מגעים קדחתניים הסכמים קואליציוניים עם יש עתיד בראשות עו"ד אסף וייס ועם שתי סיעות יחיד המזוהות עם הציבור הדתי בעיר: עו"ד מנחם דוד מש"ס ועו"ד אביהוא בן משה ממאמינים ברמת גן.

"הקמנו קואליציה קיר לקיר והיא עוד תתרחב, הצלחנו לייצר הסכמה קואליציונית מש"ס ועד לעו"ד רועי ברזילי – ראש סיעת רמת גן חופשית ועו"ד אסף וייס – ראש סיעת יש עתיד", ציין שאמה הכהן. "זו קואליציה סופר ליברלית, אבל אף אחד לא צריך לחשוש. יש לי את היכולת לגשר בין כולם. רמת גן היא לא בני ברק ולא תל אביב, אבל קרובה יותר לתל אביב. לא ניתן לפגוע בחופש של אף אחד, בדת ובצביון של העיר. הקואליציה מאוחדת סביב טובת העיר רמת גן, ערבות הדדית וכבוד הדדית".

שאמה הכהן הסביר, כי הקואליציה הנוכחית מאוד ליברלית, כאשר היא מונה שלושה חברי מועצה מקהילת הלהט"ב, יותר חברי מועצה צעירים ושמונה נשים. "זו הפעם הראשונה שאישה צעירה ואם לילדים קטנים גם תכהן כמ"מ ראש עיריית רמת גן", ציין שמאה הכהן, כאשר הוא מתכוון לחברת סיעתו, עו"ד ניב בר כהן.

בהצבעה על אישור המינויים של סגני ראש העירייה בשכר ומחזיקי התיקים, לא השתתפו חמישה משבעת חברי המועצה מהאופוזיציה (אילני, מאור נמרודי, רביבו, אופלטקה ורווח), שעזבו את האולם לפני תחילת ההצבעות. חבר חבר המועצה היחיד מהאופוזיציה שהשתתף בהצבעות היה עו"ד ישרים, שגם מונה פה אחד בקולות הקואליציה ליו"ר ועדת הביקורת העירונית, לאחר שהציג את מועמדותו.

מבין חברי האופוזיציה מי שלא הגיע לישיבת המועצה היה שמואל לרמן מהליכוד. "נבצר ממני להגיע בשל טיפול רפואי והודעתי על כך מראש למזכירות העירייה", ציין לרמן בשיחה עם "המקומון".

הוא הודיע שבכוונתו לפעול לאחדות השורות גם בעירייה. "אנחנו זקוקים לאחדות במדינה ובעיר וכחבר מועצה ותיק ודור שני בתנועת חרות (אביו יוסף לרמן ז"ל, היה מניצולי אלטלנה וחבר מועצה בולט מ.כ), אני מקווה שדווקא בתקופה הנוכחית נהיה מאוחדים", הוא הביע משאלה – "אני מנסה לפעול למען האחדות והעשייה המשותפת ומקווה שאצליח".

ההצבעות על אישור סגני ראש העירייה ומחזיקי התיקים עבר ללא התנגדות והפכו לחלק מהאווירה החגיגית ששררה בקרב חברי הקואליציה במהלך הישיבה.

בראשות ועדת הביקורת העירונית מכהן נציג האופוזיציה ועו"ד ישרים יעמוד, כאמור, בראש הוועדה המפקחת על פעילות העירייה. 

שאמה הכהן לקח על עצמו שורת תיקים נוספים, כמסר שהם יהיו בסדר עדיפות גבוה.

שאמה הכהן יחזיק את תיק החינוך במשותף עם צחי זליכה ממרצ ואת תיק התחבורה, על רקע עומסי התנועה ומצוקת החנייה. "אני מתכוון לטפל אישית בנושאי התחבורה בעיר", הוא הודיע – "חייבים, לא בסיסמאות בחירות, למצוא פתרונות היכן שניתן, עד ש'הקו הסגול' של הרכבת הקלה ובעתיד הרחוק יותר המטרו, יחלו לפעול".

בנוסף, שאמה הכהן יחזיק את תיקי הביטחון האישי, הספורט וצרכים מיוחדים. הוא גם יכהן כיו"ר תאגיד המים מי רמת גן. במידה וניתן יהיה למנות שני יושבי ראש, יכהן בתפקיד במשותף גם היו"ר של התאגיד בקדנציה היוצאת, זליכה.

ראש העירייה גם יכהן כיו"ר החברה הכלכלית, הממונה על עבודות הפיתוח בעיר ויו"ר גיל עד בתל השומר, המשותף לרשויות באזור. שאמה הכהן הבהיר שבכוונתו להיות גם בהמשך יו"ר מועצת העירייה ובתוקף תפקידו הוא יהיה זה שינהל את ישיבות המועצה.   

עו"ד עינב בר כהן, שמונתה למ"מ וסגנית ראש העירייה בשכר, תחזיק את התיק החשוב של מפעלי בית עמנואל. בר כהן גם תחזיק את תיקי שפ"ע, קידום עסקים ורווחה.

עו"ד רועי ברזילי, ראש רשימת רמת גן חופשית, שיכהן כסגן ראש עירייה בשכר, ימשיך להחזיק בשורת תיקים בכירים, בהם יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, יו"ר דירקטוריון הספארי, יו"ר המוזיאונים, מחזיק תיק רישוי עסקים ונציג רמת גן בפארק אריאל שרון וברשות נחל הירקון.

סגן ראש העירייה השלישי בשכר כיהיה ברוטציה בין ישראל זרי מסיעת כחול לבן-צעירי רמת גן, שיכהן במחצית הראשונה של הקדנציה לזליכה, שיכהן בתפקיד במחצית השנייה של הקדנציה.

זליכה, שכאמור יחזיק עם שאמה הכהן במשותף את תיק החינוך, ימשיך להחזיק את תיק התרבות וגם יהיה ממונה על האירועים בבית הכנסת הגדול. חברת סיעתו, לילי שאמה תחזיק את תיק המשפחות העצמאיות.

זרי יהיה בין היתר מחזיק תיקי הנוער והבורסה. ראש סיעת יש עתיד, עו"ד אסף וייס, שיכהן כסגן ראש עירייה ללא שכר, יחזיק את תיקי גנים ונוף והקהילה הגאה. חברת סיעתו, אשת החינוך עדנה וידל, תמשיך להחזיק את תיק החדשנות. 

ליר לוי, כבן 22, מסיעתו של שאמה הכהן, שהוא חבר המועצה הצעיר ביותר, נבחר בישיבת המועצה כיו"ר הנהלת הפארק הלאומי, שהפכה לחלון הראווה של רמת גן.

עו"ד אביהוא בן משה, שיכהן כמשנה לראש העירייה (ללא שכר), קיבל את התיקים בהם טיפל בקדנציה הקודמת חבר המועצה לשעבר יונה טילמן. בן משה יחזיק את תיקי מורשת ישראל והחינוך הממלכתי דתי.

עו"ד דוד מנחם מש"ס קיבל את תיק החינוך התורני וראשות ועדות הכספים והנחות בארנונה. דני גולדשטיין, מסיעתו של שאמה הכהן, יהיה יו"ר רשות הספורט העירונית ומחזיק תיק משאבי אנוש.

שאמה הכהן הבהיר, שאם הקואליציה תורחב, יהיו שינויים בין מחזיקי התיקים. "בהסכמים הקואליציוניים הובהר שאם יצטרפו חברי מועצה נוספים לקואליציה, יהיו תיקים שיעברו אליהם", הוא ציין בשיחה עם "המקומון".

בינתיים, איוש הוועדות והדירקטוריונים טרם הושלם ולאחר שכל הסיעות, בהן מאופוזיציה ימסרו את שמות נציגיהן, הן יובאו לאישור בישיבת המועצה הבאה.