כיכר הגבורה ברחוב הרי הגלעד ברמת גן, המנציחה על חללי העיר לדורותיהם נחנכה בטקס רשמי. בשלט ההנצחה צוין: "לזכר בניה ובנויה של העיר רמת גן שנפלו בגבורה על תקומת ישראל".

ראש העירייה כרמל שאמה הכהן, הודיע, כי יש כוונה להנציח את חללי מלחמת חרבות ברזל בדרך ראויה ובצורה פרטנית.

"אנחנו מדברים עם המשפחות ופועלים בשיתוף פעולה איתן", הוא ציין והבהיר, כי גם ישנן משפחות חללים שביקשו שלא להנציח את יקיריהם בקריאת רחובות או גינות ציבוריות על שמם. "זו סוגיה מאוד רגישה ואנחנו פועלים בהתאם לרצונן של המשפחות", הוא ציין עוד.

בין החללים שיונצחו בקריאת רחוב על שמם, יהיה סגן יעקב איליאן ז"ל.

שאמה הכהן הודיע שבדיון בוועדת השמות העירונית, סוכם עקרונית לקרוא לרחוב חזון איש, בשטח השיפוט של רמת גן, על שמו של סגן איליאן ז"ל. 

ההליך החל בהחלטה עקרונית בוועדת השמות העירונית וההחלטה תצא אל הפועל לאחר סיום הליך האישור הרשמי.

סגן איליאן ז"ל (20) נפל ב-20 בדצמבר בקרב בצפון רצועת עזה. במקביל להיותו תלמיד מצטיין, סגן אליאן ז"ל התנדב לילות כימים במשטרה, היה ספורטאי מצטיין באומנות לחימה משולבת (MAA) וכבר מכיתה י' התכונן באימוני כושר קרבי לקראת גיוסו לתפקיד משמעותי בצה"ל.

איליאן ז"ל, שהתגייס במרץ 2022, שובץ כלוחם בגבעתי ולאחר שבלט כחניך מצטיין במסלול ההכשרה המאתגר, עבר קורס מ"כים ולנוכח הצטיינותו כמפקד כיתת הכשרת לוחמים בחטיבה, הוא נשלח לקורס קצינים בבה"ד 1.

עם פרוץ המלחמה הוא לחם בעוטף עזה ובאופקים, שם חילץ תושבים ובהמשך השתתף בקרבות ברצועת עזה.

משפחתו.

לאחר נפילתו, הוכשרה בתחנת משטרת מסובים, שם הוא התנדב, "גינת יעקב" להנצחתו.

"אנחנו גם בקשר עם העירייה על דרך ראוייה להנצחתו", סיפרה אחותו קרן, בראיון ל"המקומון" לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה.