חודש וחצי למלחמת "חרבות ברזל" והתושבים עדיין מרגישים לא מוגנים בסביבתם הטבעית. אזורים רבים בארץ עדיין נמצאים תחת איומי הטילים והרקטות של החמאס. תושבי השכונות בדרום מזרח העיר, התריעו בעבר בכל סבב לחימה בעזה על הזמינות הנמוכה של מרחבים מוגנים באזורם. כעת הם יוצאים בזעקה לעיריית תל אביב, לא להפקירם ודורשים מיגון בשכונות.

במכתב שנשלח ביום רביעי להנהלת העירייה, ועליו חתומים התארגנויות קהילתיות וועדי שכונות מכלל דרום מזרח העיר, עולה תמונה מבהילה בה אין באפשרותם של תושבים רבים להתמגן כראוי בהתאם להנחיות בזמן אזעקה. המקלטים הציבורים הקיימים הינם מועטים, ונמצאים במרחק של כמה מאות מטרים, מה שמקשה על מבוגרים ומשפחות עם ילדים קטנים להספיק להגיע בזמן.

התושבים דורשים פיזור מיידי של מרחבים מוגנים ניידים המאושרים על ידי פיקוד העורף, בדומה לרשויות אחרת בגוש דן: רמת גן, אור יהודה, בת ים ועוד. מרחבים אלו יוכלו לתת מענה לתושבים, ולמעשה להציל חיים. בנוסף, דורשים התושבים סיוע עירוני בדמות קידום וסבסוד הלוואות לשיפור המיגון ככל שאפשר בבתים הישנים.

עוד מציינים התושבים כי חוסר המיגון והפקרת התושבים לחסדי הגורל מול איומי הירי הרקטי , מבטא היטב את האפליה הממסדית ארוכת השנים של העירייה כלפי תושבי שכונות דרום מזרח העיר, אלא שהפעם מדובר בחיים ומוות.

נתן בירמן מה-נעים, מנכ"ל תנועה ישראלית: "זה לא מתקבל על הדעת שאזרחים במדינת ישראל יחושו שהרשויות לא מספקות להם הגנה בעת מלחמה, ומפקירות אותם לגורלם. הלחימה נמשכת כבר למעלה מחודש ימים. הגיע הזמן שהרשויות יתעשתו, יפתחו את הכיס וימצאו פתרונות הולמים לכל הצרכים של התושבים שעולים מן השטח. אנחנו מדברים פה על צורך בסיסי שאמור להציל חיים. התושבים לא אמורים לזעוק כדי לקבל מיגון. זה תפקידה של העירייה להתייצב בשכונות ולספק את המיגון הנדרש המאושר ע"י פיקוד העורף".

שולה קשת, חברת מועצת העיר ותושבת נווה שאנן: "תושבים רבים מוותרים על האפשרות להתגונן כראוי מפני סכנת הטילים, זאת מכיוון שהמקלט הציבורי הקרוב לביתם נמצא במרחק של כמה מאות מטרים, מה שמקשה על הגעה אליו בבטחה בזמן הנדרש. איך קשישים אמורים להספיק להגיע אליהם ואיך משפחות עם ילדים קטנים יכולות להגיע למקלט בהתאם להנחיות פיקוד העורף?".