מצדיעים למילואימניקים בסנטר

דיזנגוף סנטר יערוך את יריד "לבחור במילואימניקים", בו יפעלו כ-30 דוכנים של בעלי עסקים מרחבי הארץ שגויסו למילואים ב"חרבות ברזל". הסנטר יארח את העסקים של המילואימניקים ללא תשלום על מנת לתמוך, לחזק ולאפשר להם להתפרנס בכבוד. הדוכנים מגיעים מעולמות האופנה, לייף סטייל, פרחים, מזון כמו שוקולד, שמן זית, יינות ובירות בוטיק וכדומה.

היריד יתקיים במקביל לעמדת תרומות דם של מד"א, שתוצב במשך יום שלם בגשר עגבנייה. יום שלישי ה-27.2.24 בין השעות 10:00-18:00 במתחם הגלריה שבקומה -1, דיזנגוף סנטר, רחוב דיזנגוף 50, תל-אביב.

דיזנגוף סנטר תל אביב (צילום: גיא חמוי)
דיזנגוף סנטר תל אביב (צילום: גיא חמוי)

סופגים קצת מורשת

המועצה לשימור אתרים, בשיתוף משרד המורשת, מזמינה את הציבור הרחב ליהנות ביום הבחירות לרשויות המקומיות ממגוון סיורים ופעילויות לכל המשפחה בעשרות אתרי מורשת ברחבי הארץ, שכל אחד מהם מהווה פרק חשוב בתולדות ההתיישבות בארץ, הקמת מדינת ישראל ושנותיה הראשונות. בין הפעילויות: סיורים מודרכים בליווי שחקנים, התנסות בחיי החלוצים, משחקי בריחה, חידונים ברוח היסטורית, סיפורים מחיי מנהיגים מלפני קום המדינה ואחריה ועוד. הביקורים הם ללא עלות או במחיר סמלי כמצוין באתר.

בין האתרים הפתוחים ביום הבחירות בתל אביב: מוזיאון העיר תל אביב-יפו החדש בכיכר ביאליק, מרכז המבקרים במקווה ישראל, בית בן גוריון, מרכז המבקרים בשרונה, בית הפלמ"ח, מוזיאון בית ראובן, המוזיאון הישראלי במרכז יצחק רבין ועוד. מידע נוסף באתר המועצה לשימור אתרים.

מוזיאון העיר תל אביב (צילום: אילן ספירא)
מוזיאון העיר תל אביב (צילום: אילן ספירא)

תורמים לשיקום העוטף

בנמל תל אביב, במבנה 1, תתקיים ביום הבחירות מכירת בגדים מיוחדת, שיתוף פעולה של עמותת בית הגלגלים עם המחסן של מיה, עודפי מותגים ובגדי יד שנייה איכותיים כחדשים במחירים בין 10-40 שקלים. המכירה תתקיים בין השעות 10:00-20:00 ובשעה 17:00 כולם מוזמנים לאימון זומבה קצבי בכניסה חופשית, ברחבה הסמוכה למזרקה (יריד המזרח). כל ההכנסות ייתרמו לשיקום בית הגלגלים לילדים וצעירים עם מוגבלות פיזית בעוטף עזה.

מכירת בגדים מיוחדת בנמל תל אביב לטובת שיקום בית הגלגלים בעוטף (צילום: גל יערי)
מכירת בגדים מיוחדת בנמל תל אביב לטובת שיקום בית הגלגלים בעוטף (צילום: גל יערי)

גיבורים ב'אנו – מוזיאון העם היהודי'

בימים אלה מוצגת לקהל הרחב התערוכה החדשה 'שבעה באוקטובר' - העוסקת בתגובה של התרבות הישראלית למלחמה שהחלה באותו היום, ובפרץ היצירה מאז תחילת המלחמה. 

נוסף לתערוכה החדשה ולתצוגת הקבע מציע המוזיאון לילדים ולכל המשפחה את גלריית "גיבורים" האהובה, שם ילמדו בדרך חדשנית ואינטראקטיבית על כל היהודים ששינו את פני ההיסטוריה: יטיילו בתוך במוחו הגאוני של אלברט אינשטיין, ישחו כמו האלוף האולימפי מארק ספיץ, יהיו סוכנים חשאיים כמו אלי כהן, יעצבו אופנה כמו דונה קארן ועוד ועוד. פרטים נוספים באתר אנו – מוזיאון העם היהודי, קמפוס אוניברסיטת תל אביב.

גלריית הגיבורים ב'אנו - מוזיאון העם היהודי' (צילום: סטס קורינסקי)
גלריית הגיבורים ב'אנו - מוזיאון העם היהודי' (צילום: סטס קורינסקי)

מציאות אחרת ב-360 מעלות

ביתן 2 אקספו תל אביב מארח את התערוכה הבינלאומית של האומן ואן גוך המציגה 2000 מיצירותיו על פני 1500 מטר ב- °360 מעלות בין פינות וקירות, באמצעות הקרנה עוצרת נשימה שמעניקה פרספקטיבה חדשה. למעלה מ-10 מיליון איש ביקרו בתערוכה ביותר מחמישים ערים ברחבי העולם וגם בישראל. 

יצירותיו של ואן גוך ממשיכות להדהד ברחבי העולם כבר למעלה מ-160 שנה ומספרות את סיפורו הבלתי יאמן של אדם מוכשר ודל אמצעים שגילה את יכולתו רק בגיל 30. הציורים מצטרפים לסימפוניה של צלילים, אורות וצבעים המשולבים בתערוכה ומאפשרים חוויה רב-חושית ובלתי נשכחת של פעם בחיים. עם מתחם מותאם לילדים הכולל משקפי מציאות רבודה. פרטים נוספים באתר

תערוכת ואן גוך (צילום: Ivanov Christine)
תערוכת ואן גוך (צילום: Ivanov Christine)