מועצת התלמידים של בית החינוך אמית בר אילן גוש דן, קיבלה השבוע תעודת הוקרה ממועצת הנוער המחוזית של תל אביב ומחוז תל אביב במשרד החינוך, במהלך כנס יו"רים בית ספריים במחוז תל אביב. זאת, בין השאר, על חלוקת סרטים צהובים בתעודות התלמידים לציון החטופים, במסגרת העלאת המודעות למען החטופים במהלך מלחמת "חרבות ברזל".

מאחורי היוזמה עומדים חברי מועצת התלמידים הבית ספרית בהובלת המורה מתן ברק והתלמידים גלעד ערמון ואליה חמדני. בכל מחצית, מחלקת מועצת התלמידים שוקולדים יחד עם התעודות כדי להמתיק את סוף המחצית.

בעקבות המלחמה המתמשכת, החליטו במועצת התלמידים לקיים את המסורת, אך להוסיף לכל שוקולד משפט מעורר השראה של נופל במלחמה, וכן סרט צהוב כדי להזכיר לכולנו ש-134 חטופים עדיין נמצאים בשבי חמאס בעזה.

גלעד ערמון, יו"ר מועצת התלמידים: "החלטנו להוסיף במנהג המסורתי, מסר בעל משמעות תוך הנצחה של הנופלים והחטופים, בתקווה ובתפילה לשובם במהרה".

המורה מתן ברק, מוביל מועצת התלמידים: "חיפשנו משהו שיחבר לזמן שבו אנחנו נמצאים. המועצה העלתה רעיון לחבר לכל שוקולד היגד ערכי של לוחם מחרבות ברזל, ממנו אפשר ללמוד רבות. כמו כן, הוספנו לכל שוקולד גם סרט צהוב, כאות סמלי שאנחנו לא שוכחים את החטופים אף פעם, עם כל הכבוד למתוק שאנחנו מחלקים".

תומר שופר, מנהל בית החינוך: "הבחירה של התלמידים בהובלת מתן להכניס את התזכורת ותשומת הלב לחטופים ולמשפחותיהם ביום חלוקת התעודות, מראה כמה הנושא חשוב וקרוב לליבם. חשוב להם ולנו כצוות, שתלמיד לא יהיה עסוק בעצמו ובהישגים שלו אלא יראה מי בסביבתו זקוק לעזרתו ולתשומת ליבו, ירים אליו את עיניו ויסייע לו".