חברת Lime, הפועלת ביותר מ-250 ערים ברחבי העולם, בחרה לפני כשנה בעיר תל אביב להשקת פיילוט טכנולוגי חדש בשם Swap-Stations, שנועד לצמצם את היקף הנסיעות התפעוליות של החברה ולהפוך לחברה ירוקה יותר. ליים פיתחה ופרסה רשת של עמדות טעינה לסוללות הממוקמות בעסקים קטנים ברחבי תל אביב, ומאפשרת לרוכבים של החברה להגיע לבית העסק ולהחליף את הסוללה הנמוכה בסוללה מלאה. בתמורה להחלפה, הרוכבים מקבלים 15 דקות רכיבה במתנה ליעד הבא. 

עם סיום הפיילוט שיצא לדרך במרץ 2023, חברת ליים חושפת היום כי במהלך שנה זו (עד מרץ 2024), החליפו הרוכבים בתל אביב למעלה מ- 150,000 סוללות של כלי החברה. היקף ההחלפות העצום הביא לחיסכון כולל של כ- 2.5 מיליון שקלים עבור הרוכבים שלקחו חלק בפיילוט, ונהנו מהטבת 15 דקות רכיבה מתנה שהעניקה ליים. כמו כן, יש מספר לא מבוטל של רוכבים שנהנה מהפיילוט עד כדי רכיבה יום-יומית בחינם בקורקינטים של ליים ברחבי העיר. 

כחלק מהחיבור של ליים לקהילות בערים בהן הן פועלת, החברה מעניקה לבעלי עסק המעמידים את עמדות ה Swap Station מענק תמיכה. במהלך תקופת הפיילוט הגדילה ליים את מספר ה Swap Stations בעסקים קטנים מ-35 ל-75, כך, רוכבים נוסעים מרחק קצר בלבד כדי להגיע לעמדת החלפה קרובה ומספר הרוכבים שמשתתפים בתפעול החלפת הסוללות גדל.

בעקבות הצלחת הפיילוט, ליים מתכננת להרחיב את מיזם ה Swap Stations לערי גוש דן נוספות, ובהן פתח תקווה, חולון ורמת גן, ולאפשר לרוכבים בערים אלה להשתתף בתפעול הכלים בתמורה לזמן רכיבה בחינם.

אחת המטרות של ליים במיזם ה Swap Stations הוא לצמצם את הדריסת הרגל הפחמנית שנגרמת כתוצאה משימוש ברכבי תפעול. ליים מעריכה כי עד כה המיזם צמצם את נסיעות כלי הרכב התפעוליים של החברה בכ- 100,000 ק"מ, צעד המחזק את המחויבות הגלובלית של ליים לשירות בר-קיימא ברחבי העולם, ולצמצום הגודש בתל-אביב.

רן יוריטס, מנהל קשרי ממשל Lime ישראל: "השאיפה שלנו בליים, בנוסף לקידום ניידות יעילה יותר בערים, ובעיקר בערי גוש דן העמוסות, היא ליצור אקו-סיסטם שתורם לקהילה העירונית בה אנחנו פועלים. פתחנו את 2024 עם יוקר מחייה שהולך ומאמיר, לצד חזרה לשגרה המאופיינת בגודש ועומסי תנועה, המותירים את העובדים והתושבים העירוניים בתחושה של חוסר אונים בכל הנוגע לתחבורה. הנתונים שלנו מהשנה החולפת מעידים כך שרבים מתושבי תל אביב חסכו משמעותית באמצעות השתתפות בפרויקט ה Swap-Station וזכו לנסוע במחיר מוזל, ואף מעידים על מספר רוכבים שמצליחים לרכוב כמעט בחינם באופן יום יומי באמצעות החלפת סוללות החברה. לצד זאת, הצלחנו להפחית את היקף הנסיעות ברכבי התפעול שלנו. אנו גאים שבנוסף על ההטבה הכספית שהוענקה לרוכבים, עזרנו לייצר חיבור בין הרוכבים שלנו לבין העסקים המקומיים ושמחים להרחיב את הפיילוט בתל אביב, שמספק לנו בסיס חזק להקמת עמדות Swap Stations  בערים נוספות ברחבי העולם".