בספר פורץ דרך זה, מראה אדוארד שיפרין כי רעיונות המיסטיקה היהודית מהדהדים את רעיונות המדע של המאה ה-21. "מאינסוף לאדם" מציג בפני הקורא את העקרונות הבסיסיים של מיסטיקה יהודית כמו עשר הספירות, מבנה הכוחות האלוהיים, התיאור האלוהים כ"אינסוף", "שלמות אמיתית" והרעיון של "אור אינסוף", האור האלוקי הבלתי נגמר. לאחר מכן דן הספר בעקרונות בסיסיים של פיזיקת הקוונטים ותורת האינפורמציה, ומשווה רבים ממושגי הקבלה לאלו של התורות המדעיות.

פרקים נוספים בספר דנים בבריאה, קבלה ופילוסופיה, והתורה והמתמטיקה. שיפרין בקיא באותה מידה במיסטיקה היהודית ובפיזיקה, ושמות כמו איינשטיין, הייזנברג ושרודינגר מופיעים לעתים קרובות לצד מאורות קבליים כמו יצחק לוריא, בעל התניא והבעל שם טוב.  

מאז פרסומו בינואר 2019, נהנה הספר מביקורות חיוביות. האתר Midwest bookreview.com כתב בביקורת על הספר כי הוא "כתוב בצורה יוצאת דופן, מאורגן ומוצג כהלכה... הקריאה בספר מעוררת מחשבה, ומומלצת ללא סייג לאוספים של ספריות קהילתיות ובספריות של מחלקות לתיאולוגיה יהודית ופילוסופיה במכללות ואוניברסיטאות, ובמחלקות ללימודי המשך בקבלה במיוחד". האתר ציין כי הספר מתאים גם לקוראים כלליים, שאינם מומחים לנושאים המככבים בו. 

אדוארד שיפרין (צילום: באדיבות המצולם)
אדוארד שיפרין (צילום: באדיבות המצולם)

מבקר הספרות בן רותק מהאתר Jewish Link of NJ שיבח את "מאינסוף לאדם" בכותבו כי "זהו ספר מעניין ושיפרין עשה כמיטב יכולתי להראות את הדינמיקה שבין תןורה למדע. פיזיקה קוונטית היא נושא מרתק ואפשר לעשות בה שימוש כדי להבין טוב יותר את טבע העולם שבו אנחנו חיים. בחלק גדול מהספר, שיפרין מוצא קורלציה בין רעיונות קבליים לעולם הפיזיקה וממפה אותם בתוכו. באינסוף לאדם כתב אדוארד שיפרין יצירה מעוררת מחשבה ומסקרנת במיוחד". 

במגזין San Diego Jewish World נכתב: "באמצעות תיאוריית המידע ורעיונות קבליים כמו הספירות וצמצום, שפרין מראה שהמסקנה הסבירה היחידה היא שהבריאה נובעת מכלום. שייפרין אפילו יוצר קשר בין קבלה ל'חץ הזמן' - ההבנה שלנו שהזמן יכול לנוע רק בכיוון אחד, מהעבר להווה ולעתיד, ולא להיפך – על ידי הוכחה שהמידע הארצי מחקה את המידע האלוהי, שזורם כל הזמן באחד כיוון, מאת האל הבלתי ידוע, 'אינסוף', אל העולם".

עוד מוסיף המגזין ואומר כי "קבלה נחקרה מבחינה פילוסופית, תיאולוגית ואפילו מתמטית. בספרו 'מאינסוף לאדם', שפרין בוחן את הקבלה מעמדה חדשה. הוא בוחן את ההשפעה המשולבת של פיזיקה קוונטית ותורת המידע, ובכך מביא נקודת מבט שלא נחקרה עד כה". 

גם באתר The Jewish Chronicle התייחסו בהתלהבות לספר, כשכתבו: 

"בספריו שיפרין משתמש במושגים כמו תורת המידע כדי לשחזר תובנות קבליות במונחים מדעיים, או כלשון המוטו על כריכת הספר: 'בראשית ברא אלוהים את המידע'".