עוד רגע פסח כאן ואין סיבה שלא נהנה ממתוקים. כמובן שאפשר לקנות עוגות ועוגיות כשרות לפסח ובכך לחסוך את ההתעסקות וזה בסדר. אולם אני מעדיפה להכין את הקינוחים והמתוקים בעצמי, כי בעיניי אין כמו הטעם המתוק תוצרת בית, ובל נשכח את הניחוח שמתפשט עם האפייה וממלא את כל הבית. כך, בנוסף לטעם אנחנו מרוויחים תחושה של חמימות ביתית, שנשארת חקוקה בזיכרונות של ילדינו ובלבבות שלנו לעד.

למדור האוכל של מעריב 

פסח בא בדרך כלל עם אגוזים מכל הסוגים, אז בחרתי להציע לכם להכין עוגת אגוזים נפלאה שאותה עיטרתי עם מעט ציפוי שוקולד כהה ובהיר ופתיתי קוקוס שאותם קליתי, מה שהקנה להם מראה מושך וחגיגי.

עוגת אגוזים בציפוי שוקולד עדין

החומרים (לסיר פלא משומן בקוטר 26 ס"מ):
(אפשר בכל תבנית שתבחרו, גם מלבנית)

לבצק:
6 ביצים מופרדות
1 כוס סוכר
1 כף מיץ לימון
1 כפית תמצית וניל
1 כפית ליקר דובדבנים
2 כוסות אגוזי מלך או פקאן טחונים
1/2 כוס קמח מצה
1 כפית אבקת אפייה

לסירופ:
2 כפות ליקר שוקולד מעורבבות עם 2 כפות מים

לעיטור:
1/2 כוס ציפוי שוקולד מוכן לפי טעמכם או
הכינו ציפוי שוקולד:
50 גרם חמאה או מרגרינה או מזולה
1/4 כוס סוכר
2 כפות אבקת קקאו
1 כף אבקת קפה נמס
1/4 כוס מים
50 גרם שוקולד מריר
ועוד:
1/2 כוס שוקולד לבן מומס
1/4 כוס פתיתי קוקוס קלויים

אופן ההכנה:
1. הכנת הבצק: שמים בקערת מערבל חשמלי את החלבונים ומקציפים במהירות גבוהה. ברגע שנוצר קצף מוסיפים באטיות ובהדרגה חצי מכוס הסוכר ומקציפים לקצף יציב. מעבירים לקערה.

2. בקערת המערבל מניחים את החלמונים, מקציפים במהירות גבוהה ומוסיפים בהדרגה את הסוכר שנותר. ממשיכים להקציף עד לקבלת תערובת בהירה ומוסיפים תוך הקצפה את מיץ הלימון, הווניל והליקר ומערבלים.

3. מוסיפים אל תערובת החלמונים את האגוזים ופירורי קמח המצה. מקפלים ומבליעים את אבקת האפייה. מוסיפים את קצף החלבונים בהדרגה (בפעמיים־שלוש ומבליעים) ומקפלים לתערובת אחידה.

4. מעבירים את עיסת הבצק אל סיר הפלא ומשטחים. אופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני (180 מעלות) כ־35 דקות או עד שהעוגה תזהיב ותתייצב וקיסם הננעץ במרכזה יוצא נקי ויבש.
מוציאים ומשחררים את העוגה מהתבנית והופכים אותה על כלי ההגשה. מרטיבים את העוגה בסירופ ליקר השוקולד (אפשר להכין סירופ בכל טעם אחר).

5. הכנת הציפוי: שמים בסיר קטן את החמאה או המרגרינה, סוכר, אבקת קקאו ואבקת קפה נמס. ממיסים על להבה נמוכה עד שהחמאה או המרגרינה יימסו, מוסיפים מים ושוקולד ומבשלים על אש נמוכה לקבלת תערובת אחידה.

6. מצפים את פני העוגה ודפנותיה בציפוי השוקולד, ונותנים לו לנזול על הדפנות כמו נטיפים. מעבירים את השוקולד הלבן לשקית ניילון פשוטה, יוצרים נקב ומזלפים בצורה מסולסלת על פני העוגה והצדדים בכל צורה שתבחרו. מפזרים את פתיתי הקוקוס הקלויים על פני העוגה והצדדים.

לחצו כאן לעוד מתכונים באתר של פסקל פרץ-רובין