במהלכו של כנס סטודנטים השבוע נשאל ראש הממשלה בנימין נתניהו לתגובתו למתרחש בצמרת המשטרה, ואחרי שביקש לחזק את ידיהם של השוטרים על עצם העובדה שהם חושפים את העבירות הוסיף: ״יכול להיות שהגיע הזמן למנות מפכ״לית לראשות המשטרה. במידה שהדבר יהיה תלוי בי, אני רוצה לקדם את הרעיון הזה. זה יהיה שינוי מרענן, אישה מפכ״לית בראשות המשטרה״.
 
קשה להאמין שהדברים מגיעים ממי שעומד בראש משרד ממשלתי – משרד ראש הממשלה כמובן – שבו מספר היועצות או הבכירות בדרג הגבוה ביותר שואף לאפס. שש שנים רצוף עומד נתניהו בראשות הממשלה ומעולם, עד לשבוע פלוס האחרון, לא הטריד את עצמו בנושא קידום נשים. בשלהי הממשלה ה־ 33 , כמעט בחשכה, עברה בממשלה החלטת תוכנית הפעולה לשוויון מגדרי, ובין השאר יש שם הנחיות ׁ(ללא יכולת אכיפה, אלא רק באופן הצהרתי) למשרדי הממשלה לסרוק את כל תוכניות העבודה המשרדיות ולפעול לשוויון מגדרי. נתניהו מוזמן לסרוק את הצוות הבכיר המקיף אותו. יש במעגל הרחב מספר מועט של נשים. יועצת משפטית, יועצת חקיקה - שתיהן צוות משני.
 
בטופ של היועצים - מזכיר, מנכ״ל, ראש צוות, דוברים, מעצבי מדיניות - קבוצה של כעשרה אנשים, יש גברים בלבד. התמונות של ראש הממשלה בנסיעותיו למפגשים חשובים ברחבי העולם מספרות את התמונה. אין שם אף אישה, אף פעם. אז מאיפה הגיעה השליפה והעצה למשטרה – שימו מפכ״לית בראש? האם באמת אפשר לשאוף למנות נשים, כאשר מקפידים במשך שנים רבות לא לקדמן לתפקידי מפתח? מישהו מעלה על דעתו שבראשות המשטרה תוצב אישה רק כי היא אישה? היא חייבת להיות אשת מקצוע ומהיכן יגיעו נשות מקצוע לצמרת המשטרה, כאשר אין אפילו אחת בקרב הניצבים?
 

כדי שיהיו נשות מקצוע בכירות, המנהלים, כן, גם ראש הממשלה ביניהם, אמורים לפתוח את העיניים ולהצמיח מלמטה למעלה נשים מוכשרות (ויש כמובן, יש בשפע). מי שבמשך שש שנים לא טרח לקדם אף אישה בסביבתו המקצועית הישירה, מי שבמפלגתו כמעט לא נמצאות נשים במנגנונים, 
בוועדות – מטיף למשטרה על קידום נשים?
 
למען האמת, הסיבה לכך שנשים חסומות לגמרי הן בסביבת ראש הממשלה או במשטרה – לא אמורה לעניין אותי. יש ראש ממשלה, יש מפכ״ל. הם מקבלי ההחלטות. תירוצים לחסימת נשים קיימים בשפע, מאז ומעולם. אנחנו שומעות אותם כל החיים. הפעם, עם ההצהרה המגוחכת הנ״ל של ראש הממשלה, שמעתי קצת יותר מאשר תירוץ. שמעתי גם את הלעג והבדיחה. 

הכותבת היא בלוגרית פוליטית, בעלת "הפלוג" – בלוג פוליטי