לפני כחצי שנה, במהלך מבצע צוק איתן, מתח ראש עיריית שדרות לשעבר וחבר הליכוד, אלי מויאל, ביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. התגובה לא איחרה לבוא. בשעת לילה מאוחרת התקשרה שרה נתניהו לבת זוגו של מויאל, מוניק בן מלך, כדי לנזוף בבן זוגה. בן מלך הקליטה את השיחה, שנמשכה יותר מחצי שעה, אולם סירבה לפרסם אותה. בן כספית דיווח על השיחה הזו ב"מעריב" כבר אז.



דבר קיומה של השיחה הזו שהוקלטה, צף ועלה מחדש בעקבות הניסיון להדיח את מויאל מהליכוד לאחר פגישתו עם יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג. בניגוד למויאל שמעוניין לשחרר את הקלטת לתקשורת, בן מלך עדיין מסרבת. בן כספית שהאזין להקלטה, מפרסם במעריב את התמלול המלא.



שרה: בן אדם לקח על הכתפיים שלו את כל מדינת ישראל, הוא שולח את החיילים לקרב, הוא מתנהג בחוכמה פוליטית נדירה, מדבר עם המנהיגים כל הזמן! הניסיון שלו, החוכמה שלו, ההשכלה שלו, של בנימין נתניהו!! השכלה רחבה, תארים באוניברסיטה, הוא גם קורא ספרים, מבין בכלכלה, בביטחון, במדיניות, הוא מבין בלדבר עם מנהיגי העולם!! איפה האיש שלך, הרי הוא לא מגיע לקרסוליים של האיש שלי, מה, אלי מויאל דיבר פעם עם מנהיגי העולם?! הוא עשה פעם משהו בחיים שלו?? הוא אפילו לא התקבל לרשימת הליכוד!! איזה הערצה יש אלי, כשרואים אותי. אני לא יכולה ללכת ברחוב, מאות אנשים באים אלי, כולם מוסרים לבעלי אהבה, אומרים לי שהוא ראש ממשלה ענק. ואני הולכת למשפחות השכולות, אני מסתכלת להם בעיניים, אני עושה דברים, והעם אוהב אותי, רק עכשיו חזרתי מעצרת המונית בבית כנסת, וכולם חיבקו אותי ואת ראש הממשלה!!



זה פשוט בושה, אני חייבת להגיד, אני שומעת את הקולות האלה, אין אחד בעולם שיילך ויגיד אלי מויאל צודק, אף אחד!! הרי יש גבול לחוצפה. בעלי עושה דברים חשובים מאוד, המלחמה הזו חשובה פי כמה מעופרת יצוקה, יש שם קרבות כבדים בתוך המנהרות ובשטח בנוי. אני הולכת למשפחות השכולות, לא אלי מויאל!!! אני צריכה להסתכל בעיניים של האימהות כי בעלי שלח אותם לקרב! אני בוכה איתם. ולשבת כמו אלי ולקשקש שטויות, הרי הוא לא יודע על מה הוא מדבר!! אז לא בחרת בו, אז אתה מקנא מקנא מקנא מקנא בו!! הרי הוא לא יהיה ביבי נתניהו, לא יהיה!! יש הרבה שרוצים להיות ראש ממשלה, אבל הם לא מסוגלים, מישהו בעם היה רוצה מישהו אחר חוץ מביבי? אה?!! מישהו בכל המדינה הזו?!! הרי בכל העולם מעריצים את בנימין נתניהו!!! מה עובר עליו??!! איזה מכת אגו מטורפת???!!! את מי העם רוצה להיות ראש ממשלה???!! אותך??? את אלי מויאל??!!! דקה הוא לא יוכל לעשות את הדברים האלה. דקה!!!



מוניק: בסדר, אוקיי.



שרה: זו פשוט חוצפה אדירה. בסדר???



מוניק: בסדר.




"בעלי עושה דברים חשובים מאד". הזוג נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)



שרה: אז הוא יכול לשבת ולדבר עלי בטלוויזיה ולקשקש עלי ולהתלהם עלי, בסדר, יפה, אבל אני חייבת להגן על בעלי, ראש ממשלת ישראל, כי איזה שטויות וחוסר ידע... את יודעת שבעלי יצטרך להגן על החיילים בהאג, בית הדין, כל הקצינים והחיילים יילכו לשמה, יואשמו בפשעים, הוא יודע אלי מויאל להגן עליהם שם??? הוא יודע??!! הוא לא יודע!! ראש הממשלה יודע!! הוא יגן על כולנו, ולכן אני מגנה עליו, ולא על האיש הזה שלך, שמתרוצץ מאולפן לאולפן ומפזר בכל מקום דברי רעל ושחצנות, בעזות מצח!! האיש שלך לא מגיע לקרסוליים של הקרסוליים של האיש שלי!! אין מה לעשות. הוא לא נמצא במקום הזה ולעולם לא יהיה, הוא לא יכול, אין לו טיפת אחריות ולעולם לא תהיה. אני פשוט לא מבינה למה הוא מגיע למקומות האלה, אני אשכרה לא מבינה, למה, מה הוא יודע לעשות חוץ מלהתראיין ולנבל את הפה על ראש הממשלה, ולהשמיץ, פשוט לא מפסיק לנבל את הפה על ראש הממשלה, בושה, בושה, בושה!! כשאין לו שום יכולת, וממשיך לדבר על ראש הממשלה שלנו, שנלחם, כל יום עד שש בבוקר!! עד שש בבוקר!! נותן את הנשמה שלו למדינה!!! ככה זה ראש הממשלה, והוא מנבל את הפה ומשמיץ אותו, בשביל מה? בשביל 15 דקות התהילה שלו???



יש עוד כאלה אנשים, יש את מני נפתלי, אב הבית המפגר, שהולך לדבר לקבל 15 דקות תהילה, יש כאלה אנשים שהתפרנסו מלהשמיץ ולהשפיל אחרים. זהו, יש עוד הרבה דברים להגיד, אבל אני לא אגיד, רק זה שאני עוד זוכרת אותך לטובה, אני אמרתי. העם לא אוהב את אלי. העם לא בחר אותו, העם לא רוצה את אלי מויאל לראש ממשלה. לא. העם רוצה את ביבי. כי ביבי מוצלח פי מיליון. העם יודע שבזמן הזה אף אחד אחר, לא נפתלי בנט ולא אף אחד אחר לא יכול לעשות את הדברים, זה מאוד קל לקשקש ולברבר כשאין לך שום אחריות, את מבינה? הבנת?



מוניק: אני מבינה, זו דעתך.



שרה: ואלי מויאל אומר את כל הדברים האלה, מה הוא יעשה כשייהרגו לנו עשרות אלפי חיילים... מה הוא היה בצבא, מה הוא מבין בצבא, בעלי ראש הממשלה מנוסה שנים, הידע הביטחוני והמדיני שלו הוא לעילא ולעילא ולעילא מכל אחד, הוא אחד המנהיגים הכי ותיקים בעולם, בארה"ב אומרים שאם הוא היה יליד ארה"ב הוא היה נבחר להיות נשיא שם, איך הוא לא מתבייש, איך הוא לא מתבייש, נלחם ככה בראש ממשלה, כשהוא במלחמה, מלחמה כל כך קשה, כל כך קשה, ונהרגים, והוא מנהל אותם, הוא שולח אותם, הוא נמצא עם החיילים שיוצאים לקרב, הוא יושב איתם...



מוניק: אגב, הבן של אלי נלחם בשדה הקרב והאחיין שלו נמצא שם.



שרה: בסדר, אז מה, אז הוא צריך לנבל את הפה שלו??!! ראש הממשלה היה קצין בסיירת מטכ"ל ונלחם, ואיבד את האח שלו יוני, במבצע יונתן, אם את זוכרת...



מוניק: ברור שאני זוכרת.



שרה: כך שלא אליו צריך לבוא בטענות. הוא יודע מה זה מלחמות. הוא יודע!! טוב, באמת... אבל אל דאגה, הוא יהיה ראש ממשלה, והאיש שלך לא יהיה ראש ממשלה, הוא רק מקנא, רק מקנא... את רוצה להגיד לי שהוא בכלל מבין מה זה להיות ראש ממשלה במלחמה?... אם הוא אומר את מה שהוא אומר, הוא יודע מה זה עשרות אלפי חיילים הרוגים, הוא מבין את זה, מה זה לנהל מלחמה? מה יקרה כשטילים יבואו עלינו מארה"ב, ומטוסים, הוא מבין את זה? הוא מבין מה זה שמה הולך להיות? ויש שם מאות אלפי אנשים שגרים שם...



מוניק: דרך אגב, זה כמעט קרה, במנהרות.



שרה: הוא לא מבין את זה... בשביל מה הוא עושה את זה... כמו מני נפתלי, אב הבית, הוא פשוט מקנא בראש הממשלה...




"הוא יודע מה זה מלחמות. הוא יודע!". בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)



מוניק: למה את חושבת שאלי מקנא בראש הממשלה?



שרה: הוא מקנא בו כי הוא כל כך מוצלח ראש הממשלה, כי הוא מנהיג גדול!! והאיש שלך רק מקשקש, מקשקש, הוא מקנא בשבילו, כי הוא חכם פי מיליון ממנו, כי הוא מוצלח פי מיליון, כי הוא מנהיג ענק!! איפה היינו היום בלעדיו?? איפה? לרוץ מאולפן לאולפן ולהתרברב!! זה מה שהוא יודע. להתרברב תחת כל עץ רענן... אני עכשיו רק מחכה לראות אם הוא יתראיין נגדי... אם הוא יעשה את זה הוא תת אדם בעיני...



מוניק: מילים קשות אמרת.



שרה: מילים קשות מאוד הוא אמר על ראש הממשלה!! מילים קשות מאוד!! כל מה שעובר תחת השפתיים שלו זה רעל! רעל!! אמרו לנו, הבטיחו לנו, להוריד את החמאס, מי יכול לעשות את זה, מי?? בנט??! לפיד??! הם יכולים להיות ראש ממשלה? אני הולכת לאירועים, כולם עלי, כל האנשים, מאות אנשים, כולם באים ואומרים לי כמה הוא ראש ממשלה ענק, תגידי לו, אומרים לי, תגידי לו, זה לא יעזור כלום, העם אוהב אותו, גאה בו, העם מאמין בו, העם לא רוצה מישהו אחר. אין אף ראש ממשלה יותר טוב. אלי יכול להיות ראש ממשלה???



מוניק: אלי ביקש להיות ראש הממשלה?



שרה: איזה עזות מצח. טוב, זהו, נתתי לו חומר גם להמשיך לחרף ולגדף אותי, אה? נכון? יש לו כבר חומר. תמסרי לו, הא? הוא יורד מתחת לחגורה. בסדר...



מוניק: שרה, שיהיו לנו ימים יותר שקטים.



שרה: ראש הממשלה החזק שלנו, אוקיי?... טוב, אמרתי לך את אשר על ליבי, הוא בטח עכשיו יירד לתחתית החבית ויתחיל לנבל את הפה עלי, שהתקשרתי לחברה שלו, נכון? הוא יתראיין על זה בטלוויזיה? אה? מוניק?



מוניק: מה...


שרה: הוא יתראיין על זה עכשיו בטלוויזיה?? אה?? אני שואלת שאלה, הוא יתראיין על זה??? הוא יילך לטלוויזיה??? הוא יתראיין על זה, נכון??


מוניק: אנחנו בזמן מלחמה, שרה.


שרה: בזמן מלחמה הוא מחרף ומגדף את ראש הממשלה??!!


מוניק: בזמן מלחמה הוא אומר את דעתו. ומותר לו להגיד את דעתו. הוא לא עושה שום דבר רע.


שרה: אם הוא ידבר על השיחה שלי איתך, אני באמת....


מוניק: תודה שרה. ובאמת שיהיו לנו ימים יותר שקטים. בעזרת השם.


שרה:....


מוניק: את לא באמת מכירה את אלי. החלטת שאין לו?


שרה: אין לו אחריות. אחריות. את מכירה את זה? אפשר להגיד הרבה, ולקשקש הרבה, אין שום אחריות. הוא שולח חיילים לקרב? הוא אחראי על משהו???


מוניק: הוא לא ביקש מלכות או להיות ראש ממשלה, רק אמר את דעתו.


שרה: אם הוא ייצא נגדי, אנחנו נדע שהוא יצא נגד אשה. לפי השתיקה שלך אני מבינה שאת הולכת לחמם אותו ולהגיד לו שייצא נגדי...


מוניק: ככה את מכירה אותי, שרה?


שרה: כי את שותקת.


מוניק: אני שותקת כי אני ממש בהלם, שרה. אני בהלם. כי בינתיים הוא רץ שם בשדרות למקלטים 14 שנה, את יודעת.


שרה: חשבתי שתגידי לי מילה טובה מה את חושבת על ראש הממשלה.


מוניק: בינתיים לא נתת לי להגיד מילה. רק את מדברת על אלי ומאוד לא נעים לי לשמוע מה את חושבת על בן הזוג שלי... דברים מאוד קשים.


שרה: אבל הם אמיתיים. אני לא הלכתי לטלוויזיה לדבר על אלי...


מוניק: אני לא חושבת, זו דעתו, מותר לו להגיד את דעתו, כמו כולם. הטלוויזיה רודפת אחריו. הוא לא רודף אחרי הטלוויזיה.


שרה: כן, הוא מספק להם את הסחורה.


מוניק: דרך אגב, הריאיון הזה שהיה עכשיו בטלוויזיה קרה כי יום אחד לפני המלחמה הוא צפה בדיוק מה שהולך לקרות.


שרה: וואלה, הוא לא צפה מה הולך להיות....


מוניק: הוא כן, עכשיו הראו את זה.


שרה: (צורחת משהו לא ברור)


מוניק: תודה לאל שנכנסנו למלחמה כי ככה גילינו את המנהרות.


שרה: כדי לקבל אשראי בינלאומי!! וביבי עשה את זה כי הוא גילה את המנהרות. לא מישהו אחר. אבל את בשלך.


מוניק: בסדר גמור.


שרה: אולי נדבר פעם על דברים אחרים.


מוניק: אולי. זו שיחה קשה.


שרה: בעלי חוזר כל לילה לפנות בוקר. אני רואה את הפנים שלו כשנופל חייל. זה על המצפון שלו.


מוניק: זה כואב לכולנו.


שרה: ולכן נורא קל לבוא ולהגיד לו....


מוניק: במלחמה יש הרוגים. צריך היה להשאיר את המנהרות?


שרה: זה על המצפון שלו, לא על המצפון של החבר שלך...


מוניק: טוב.