בשבוע שעבר הגיעו המעצמות להסכם מסגרת עם איראן בנושא פיתוח הגרעין האיראני. כמה סמלי שהסכם המסגרת נחתם בערב פסח - סמל החירות וההישרדות האנושית של עם ישראל.



כל בר דעת מבין את הסכנה הממשית לישראל ולעולם המערבי אם איראן תהפוך, חלילה, למדינת סף גרעינית. אסור למנהיגי העולם החופשי לסמוך על איראן, המצהירה באופן ברור וגלוי על רצונה להשמיד את מדינת ישראל ולכפות את האסלאם על העולם כולו.



בעוד השיחות מתנהלות, כוחות איראניים מסייעים למורדים החותים ואיחוד כוחות של המדיניות הערביות הפרו־איראניות מחזקות את ההבנה עד כמה מסוכנת איראן לביטחון העולם כולו.



הדרך הריאלית ביותר למניעת ההסכם נמצא בבתי הנבחרים בארצות הברית - הסנאט והקונגרס. חיזוק ההבנה בקרב בתי הנבחרים כי הסכם שכזה רע מאוד לעולם המערבי ולישראל, יוכל ליצור קואליציה על-מפלגתית שתמנע את ההסכם המתגבש. רוב של שני שליש משני בתי הנבחרים יכול להעביר חוק המבטל את הווטו של נשיא ארצות הברית ובכך למנוע חתימה על ההסכם.



נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס לפני שבועות ספורים חיזק עמדה זאת בקרב סנאטורים וחברי קונגרס רבים. חובתו המדינית-ביטחונית והמוסרית של נתניהו ושל ממשלת ישראל להמשיך לפעול בכל הכוח במטרה למנוע הסכם מסוכן זה. עמידתו האיתנה של נתניהו, כחומה בצורה אל מול המעצמות, ראויה להערכה וטוב יעשו מנהיגי המעצמות אם יקשיבו למהות ולתוכן דבריו של ראש ממשלת ישראל.
הסכם מינכן, אשר נחתם כשנה בטרם פרצה מלחמת העולם השנייה, היה נקודת השיא במדיניות הפייסנית שנקטו מנהיגי אירופה בתקופה שבין שתי מלחמות העולם. מדיניות פייסנית זו, ששאפה להימנע מעימות בכל מחיר, הביאה להעלמת עין מהתחזקותם הצבאית והמדינית של מנהיגים רודניים, המסכנים את עתיד היבשת. מה שהחל כניסיון להימנע מלחימה, הסתיים במלחמה הגדולה ביותר שידעה האנושות מעודה.
בנאום שנשא וינסטון צ׳רצ׳יל בפרלמנט הבריטי באותם ימים, הוא התייחס לצ׳מברליין באלו המילים: ״נפל בחלקו של נוויל צ׳מברליין, באחד המשברים העילאיים בעולמנו, שדעותיו תיסתרנה על ידי המאורעות, שתקוותיו תתאכזבנה, והוא יהיה מרומה ונגזל על ידי איש זדון. אך מה היו תקוות אלו שמהן התאכזב? מה היו שאיפות אלו שמהן התייאש? מה הייתה אמונתו אותה ניצלו לרעה? הרי היו אלו בין הרגשות הנאצלים והמיטיבים של לב האדם - אהבת השלום, השאיפה לשלום והחתירה לשלום, אפילו במחיר סיכון גדול וודאי במחיר אישי״.
חתימה על הסכם פייסני עם משטר אייתולות חשוך ודיקטטורי תהיה טעות היסטורית, שעלולה להמיט אסון על העולם הנאור. כולי תקווה כי מנהיגי המעצמות, ונשיא ארצות הברית בראשם, יתעשתו ברגע האחרון וימנעו הסכם שעשוי להשית חורבן על ישראל ועל העולם המערבי.