המלחמה בעזה הבליטה קולות אנטי־ישראליים בתנועה הפרוגרסיבית, כשהאקסיומה לפיה “החזק לא יכול להיות הצודק” השתלטה על חלק מהשיח הפרוגרסיבי האמריקאי, שאיבד בחלקו את היכולת לראות מורכבות או את התמונה הכוללת. במציאות שבה יש מי שמבקשים לייצר סתירה בין חשיבה פרוגרסיבית לתמיכה בישראל, "ג’יי סטריט" ושותפיו בקהילה היהודית הליברלית מנהלים מלחמה על כך שהתמיכה בישראל ובזכות קיומה היא חלק מסל הערכים הפרוגרסיבי, לצד זכויות הלהט”ב, סוגיות מגדר, שוויון וצדק.

ימים כואבים: האם זה מה שמוביל למספר החללים הגבוה ברצועה?
קיבוץ נחל עוז הודיע: ג'ושוע לואיטו מולל שהוגדר נעדר - נחטף ונרצח בשבי חמאס

אנו, הציונים הליברלים, נמצאים בעמדה הטובה ביותר להתמודד עם הגישה הטוענת שהציונות היא תנועה קולוניאליסטית, משום שאנו תומכים בכך שכשם שהקשר של העם היהודי לארץ ישראל אינו ניתן להכחשה, כך גם הקשר של העם הפלסטיני לפלסטין. שלעם היהודי זכות למדינת לאום משלו בדיוק כפי שלעם הפלסטיני יש זכות למדינת לאום משלו. עמדות אלה משפיעות הרבה יותר על השיח הבינלאומי מהעמדות של הימין שאינן מכירות בזכויות האחר.

פגישת ג'ו ביידן וולדימיר זלנסקי בארה"ב (צילום :רויטרס)

המאבק קשה, אך נוחל הצלחה. מתוך 102 חברי קונגרס דמוקרטים החברים בשדולה הפרוגרסיבית, 95 תומכים בישראל, בזכותה להגנה עצמית וביחסים המיוחדים בינה ובין ארצות הברית. העובדה שג’יי סטריט מסייע לאותם חברי קונגרס דמוקרטים לייצר זהות פרוגרסיבית תומכת ישראל תורמת לשמירה על התמיכה בישראל בקרב הרוב המוחלט של המפלגה הדמוקרטית.

בניגוד לרבים משרי הממשלה המשמיצים את מי שאינו מקדם תפיסות התואמות את מדיניות הימין הישראלי, חברי קונגרס פרוגרסיביים, המשמשים כמקדמים האפקטיביים ביותר של ישראל בקרב ציבור גדול, מבינים שתמיכה בביטחון ישראל יכולה וצריכה להיות חלק מסל הערכים הפרוגרסיבי.

המלחמה והשלכותיה ברחבי העולם מחייבות את ישראל הרשמית לצאת מהקופסה שהיא שבויה בה זמן רב מדי. הדרישה כי תמיכה בישראל תהיה הלכה למעשה תמיכה במדיניות הימין תקשה על עצירת הסחף האנטי־ישראלי ברחבי העולם. השותפים הנחוצים לנו בימים אלה אינם דונלד טראמפ, ויקטור אורבן או חירט וילדרס, אלא דווקא ג’יי סטריט וחברי הקונגרס הפרוגרסיביים המשפיעים השפעה ישירה על הגדולה, החזקה והמשמעותית בידידות ישראל בעולם.

אם ישראל תהפוך לשם נרדף לימין קיצוני, היא תהיה בסופו של דבר מדינה שנואה ומנודה בקרב מי שסולד מהגזענות והטוטליטריזם המאפיינים את הימין הקיצוני. לעומת זאת, אם ישראל תשכיל להבין כי השותפות שלה עם הגורמים הליברליים־פרוגרסיביים שרוצים בטובתה ובחיזוקה, למרות ביקורתם, היא גורם מפתח בהמשך התמיכה האמריקאית החיונית לביטחון המדינה, היא תוכל לייצר שיח פרוגרסיבי חיובי כלפיה שיבלום את התפשטות האנטי־ישראליות בקרב צעירים רבים ברחבי העולם.