הצעת הימין לסיפוח מעלה אדומים תחסל את הסיכוי לפתרון שתי המדינות, ותוביל לקשיים משמעותיים בזירות המדיניות והבינלאומיות. החלת הריבונות באופן חד-צדדי מהווה סירוב נחרץ להקמת המדינה הפלסטינית. משמעות ההחלטה היא שארץ ישראל השלמה חשובה יותר מריבונותה ומעצמאותה של מדינת ישראל.



לא במקרה מעלה אדומים הוא המקום הראשון שאותו הימין חפץ לספח; השטח השיפוטי של העיר כולל את השטח הקרוי E1, שסיפוחו לא יאפשר רציפות טריטוריאלית למדינה הפלסטינית העתידית.



לפני שבועיים הצביעה מועצת הביטחון של האו"ם על החלטה 2334 נגד ההתנחלויות. ההצבעה נתמכה על ידי רוב מדינות העולם, כולל מיטב ידידות ישראל ובראשן ארה"ב. ההצבעה הייתה תגובה על חוק ההסדרה, שמשמעותו גזל וגניבה של קרקעות פלסטיניות פרטיות. העולם אמר לממשלת הימין: די.



סיפוח מעלה אדומים ייתפס על ידי הרשות הפלסטינית והעולם כהכרזת מלחמה נגד חזון שתי המדינות ואובדן התקווה לסיום הסכסוך. קיימת סכנה ממשית שבעקבות צעדים חד־צדדיים כמו סיפוח, יטיל עלינו האיחוד האירופי סנקציות מרחיקות לכת.



לא אינטרס ישראלי, אלא חזון הזוי



הסיפוח עלול לגרור פעולות אקטיביות בינלאומיות נגד מדינת ישראל, שיפגעו ביחסיה הדיפלומטיים. קיים חשש כבד שהפלסטינים, בתגובה, יגדעו את התיאום הביטחוני עם גורמי הביטחון הישראליים, תיאום שמונע פיגועים ועוזר בשמירת הביטחון. אובדן האמון הפלסטיני בהסדר עתידי עלול אף להביא לקריסת הרשות ולהחזרת השליטה הישראלית על הפלסטינים.



סיפוח אינו אינטרס ישראלי, אלא חזון הזוי של מיעוט משיחי קיצוני שמעמיד את ארץ ישראל השלמה מעל טובת המדינה ואזרחיה. רוב אזרחי ישראל רוצים פתרון לסכסוך בדרך של הקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל. המשך השליטה על עם אחר והיעדר הסכם מדיני יובילו לחורבן החזון הציוני ולפגיעה בעתידה של מדינת ישראל.



הכותבת היא חברת כנסת מטעם מרצ