הנה היא הגיעה, היא לא צועדת, היא רצה. הממשלה ה־37 החלה את דרכה. "את לא מרגישה שחסר משהו?" שאלה אותי יו"ר הוועדה לזכויות נשים בכנסת, ח"כ פנינה תמנו־שטה, לפני מספר ימים. "חסר? מה חסר?" הגבתי בגיחוך לשאלתה.

"חסר ייצוג נשים", השיבה, ומיד שלפה נייר מכתבים שהוכן בקפידה ובו כל מינויי מנכ"לי משרדי הממשלה בקדנציה הנוכחית. מוכרחים להודות שהלב נחמץ נוכח העובדה שלא נמצאה אישה אחת שמתאימה בעיני הממשלה לנהל משרד ממשלתי. תמנו־שטה שלחה שני מכתבים מטעמה כיו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי בכנסת בנושא זה. האחד - לשרי הממשלה הנכנסת והשני - לראש הממשלה בנימין נתניהו, בתקווה שיינתן דגש במינויים הקרובים לייצוג נשים.

עכשיו, עם יד על הלב - אישה אחת לא מצאתם?! איזו אמירה קשה זו עבור ציבור הנשים הישראל. איזו עובדה מייאשת, שמחזירה לרבות מאיתנו את תקרת הזכוכית אחרי אינספור מהפכות ומאבקים שהצליחו לייצר סדקים קלים בתקרה זו. נשים הן מולטיטאסק, נקודה. סימן קריאה. הן מנהלות משק בית על כל רבדיו. הן מתפעלות, מתחזקות ומנהלות את העסק הכי חשוב ביקום – הבית.

בואו, תהיו אמיתיים. אם לא הניהול שלנו, הנשים, אתם, הגברים, לא הייתם עומדים היכן שאתם היום. ובינינו, גם הבדיחות שלכם, רובן עוסקות בלגלוג ובהערות על הניהול שלנו שבתכל'ס, גורם להכל לתקתק ולעמוד על הרגליים כמו בלרינה. אז אל תתנשאו עלינו, אנחנו שוות יותר.
אנחנו מנהלות אתכם ואתם יוצאים בראש שקט למשרות שאנו צריכות לשבת בהן. ואיך לומר בעדינות - הן יהיו קטנות קטנות עלינו...
אז שרים יקרים, אנחנו מצפות לראות במינויים הקרובים  אותנו, הנשים.

הכותבת היא עו"ד ומנהלת קמפיינים ומשברים