למרות שמדובר בצעד הכרחי שעשוי להאריך את תוחלת חייה, רבים מאיתנו נמנעים מניקיון יסודי של מכונת הכביסה, שמתמודדת באופן יומיומי עם לכלוכים, כתמים ואבק. קרן לוגסי ("המארגנת") מסבירה כיצד תעשו זאת נכון, ותעניקו לה את התנאים המיטביים על מנת שתוכל לנקות את הבגדים שלכם. 

הסיוט של כולנו: השיטה הטובה ביותר לקיפול המצעים במיטה

"ראשית, יש להסיר את מגירת האבקה והמרכך", היא מסבירה. "לאחר שעשיתם זאת העבירו אותה לכיור, שלפו את החלק הכחול המחובר באזור המרכך, ורססו את כל המגירה באנטי קאלק מכל כיוון".

"בשלב הבא יש לשפשף עם מברשת את כל התאים ולשטוף טוב. לאחר מכן עליכם לגשת לחלק התחתון של המכונה ולהניח מגבת מתחתיו. כעת, פתחו את הקוביה הקטנה, הבריגו את הפילטר שמאלה ומשכו אותו החוצה. שיטפו אותו במים והכניסו מגבון או סמרטוט פנימה (אם יש במכונת הכביסה שלכם צינורית קטנה בפנים - יש למשוך ולרוקן גם אותה). כשסיימתם, החזירו את הפילטר בהברגה ימינה עד לנעילה".

 

"כעת ניתן לעבור לניקוי המגירה", היא ממשיכה. "לצורך כך יש לרסס פנימה את האנטי קאלק ולשפשף מכל צד. לאחר שסיימתם החזירו את המגירה שניקיתם".

"חלק נוסף שיש להקדיש לו זמן בתהליך זה הוא ניקוי הגומיה. תחילה, יש להזיז אותה ולרסס עם אנטי קאלק. לאחר שעשיתם זאת, שפשפו עם מברשת עדינה או עם סקוטש. מה שנותר לכם לעשות כעת הוא לשפוך מלח לימון בתוך התוף, להפעיל מכונה ריקה על התכנית הכי גבוהה (90/95 מעלות) ולהמתין".  

קרן לוגסי ("המארגנת") היא מומחית לארגון בתים ומעניקה טיפים לניקוי הבית. לפרטים נוספים