רבים מאיתנו מקפידים לעצב את הבית ולהתחדש בשלל פריטים דוגמת גופי תאורה, כריות נוי וכלים שמוסיפים עניין לחלל בו הם מככבים. לראשונה בישראל יתקיים יום שהוא כולל שיר הלל למעצבי המוצר המקומיים. יום העיצוב הישראלי יתקיים השנה בפעם הראשונה וייפתח ביום חמישי ה 15 בדצמבר ויתפרש על פני כל סוף השבוע עד שבת ה 17 בדצמבר.
את יום העיצוב יזם LOCAL DOT COM, ארגון שמטפח יזמות בעיצוב בשוק המקומי ונוסד במטרה להעלות את המודעות לעיצוב מקומי, ליצירה מקומית, לסולידריות חברתית. במסגרת האירועים יוכלו המבקרים להתוודע לסיפור שעומד מאחורי מוצר מעוצב מקומי ולמעצב המוצר שתופר, חורט, מדביק, נועץ, חותך, לוחץ, מכופף, שורף – במטרה לייצר ולעצב פריט אחד ומיוחד. 
הדיון סביב עיצוב הוא הרבה יותר רחב מהדיון על הערך האסתטי, ואת הדיון הזה מבקש יום העיצוב להרחיב ולהנגיש לקהל הרחב - מבוגרים וילדים כאחד, מתוך האמונה שהחינוך מתחיל מגיל צעיר, לצרוך מוצר איכותי שעוצב בסדרות קטנות מחומרים שונים ומשמש אותם לאורך זמן לעומת מוצרים זולים בייצור המוני. 
חללי סטודיו של כ-40 מעצבים תל אביביים יהיו פתוחים במהלך כל סוף השבוע הקרוב. יתארחו בהם גם מעצבים מהפריפריה ויאפשרו למבקרים לפגוש את המעצבים היוצרים ואת הקולקציות שלהם עם הנחות מיוחדות. ניתן יהיה לערוך סיורים עצמאיים בין חללי הסטודיו ולפגוש ביוצרים מחומרים וטכניקות שונות בהן, טקסטיל, זכוכית, קרמיקה, עץ, מתכת. כמו כן, סיורים מודרכים ייעודיים למבוגרים ולילדים בהרשמה מראש.

כמה מעצבים ששווה להכיר :

גוף תאורה בעיצוב חן זלקינד (צילום: איה ווינד)
גוף תאורה בעיצוב חן זלקינד (צילום: איה ווינד)

ZALKIND
כשהיה ילד נהג חן זלקינד לבלות בסדנאות שסבבו את השכונה שלו, בהן ספג, למד והתנסה ודרכן התאהב בחומרים ובתהליכי הייצור. הסטודיו מתמחה בעיצוב וייצור גופי תאורה ופריטי ריהוט בעבודת יד. הפריטים מיוצרים בטכנולוגיות שונות והחומר המרכזי שבא לידי ביטוי בעיצוב הוא העץ. את הסטודיו הקים חן זלקינד ב- 2018 לאחר שסיים את לימודיו בהצטיינות במחלקה לעיצוב תעשייתי במכון הטכנולוגי חולון.

טרריום עם גינה מיניאטורית בעיצוב גרין קפסול (צילום: ניקי טורק)
טרריום עם גינה מיניאטורית בעיצוב גרין קפסול (צילום: ניקי טורק)

גרין קפסול
המותג קם בחודש אפריל 2020 , בתחילת הקורונה ובזכותה, ומתמחה ביצירה ועיצוב טרריום - קומפוזיציה של צמחייה מיניאטורית בתוך מיכל זכוכית,  שיוצרת מערכת אקולוגית משגשגת כמעט ללא תחזוקה. המותג פועל תחת האג'נדה "להכניס את החוץ פנימה" שמתמצתת את העשייה של עינת גפן בעלת המותג, בכל המישורים. ישנה הדרך הייחודית שבה כל אחד מעצב את הטרריום האישי שלו, טביעת אצבע ייחודית שמשקפת הרבה.

כריות נוי ג'ונגל בעיצוב מון סטודיו רוז (צילום: יח''צ)
כריות נוי ג'ונגל בעיצוב מון סטודיו רוז (צילום: יח''צ)

מון סטודיו רוז
התשוקה של שני כהן בעלת המותג לעיצוב טקסטיל לחללי פנים וחוץ, מאחורי תהליך העיצוב והייצור היא יצירת אווירה מרגשת בכל חלל, פנימי או חיצוני, באמצעות מוצרי טקסטיל נועזים. המוצרים מורכבים משילובי בדים בטקסטורות שונות וצבעוניות שובבה, תוך הקפדה על איכות החומרים ודיטיילס מחושבים. לאחר לימודי עיצוב אופנה, החלום של כהן היה פתיחת סטודיו משלה. ההזדמנות הגיעה אחרי כעשור, אז פגשה באמנית דניאל איב ובירון, בעלי המותג ״דנדו״ - יבואני טקסטיל אירופאי, שם גילתה עולם מרהיב של בדי ריפוד באיכויות הגבוהות ביותר. 

וואזות צרות ומעוגלות בעיצוב אדם שלוי (צילום: שייקה איתן, סטודיו הראל)
וואזות צרות ומעוגלות בעיצוב אדם שלוי (צילום: שייקה איתן, סטודיו הראל)

אדם שלוי 
אדם שלוי מעצב ומנפח כלי זכוכית שימושיים בצורות גאומטריות, נקיות, פשוטות ומופשטות, הצבעים מדגישים את האיכויות הייחודיות של הזכוכית, את ההשתנות שלה באור ואת יופייה. הכלים שקופים, אטומים או משלבים בין השניים ומייצרים שפה מינימליסטית שמבליטה את האמת של החומר ואת הטכניקה שבה הם נוצרו, בניפוח זכוכית מסורתי, עבודת יד חופשית ללא תבנית, כך שכל כלי הינו אחד ויחיד.  לשלוי חשוב להמשיך לקיים את מלאכת הזכוכית העתיקה וליצור כלים שימושים יומיומיים מתוך ערכים של יכולת הישרדות וקיימות. 

לפרטים והרשמה לסיורים ולכל האירועים ביום העיצוב: https://www.israeli-design-day.co.il