בנות מערכת - ecolife מגזין הסביבה והחברה של eco99fm, הזמינו TAKE AWAY בריא מ-416, הרסטו בר הטבעוני הראשון בארץ. הנה מה שהיה להן לומר.


מי הטועמות? נעמה חן- מגישת ecolife ב- eco99fm ובת שבע לפר- עורכת התוכנית.



איך הדיגיטל?
ל-416 עדיין אין אתר אינטרנט, בכל זאת, מדובר במסעדה צעירה שנפתחה ממש לא מזמן, אבל יש עמוד פייסבוק כמובן, ושם ניתן לראות את התפריט של המסעדה.



איך המגוון?
מדובר במסעדה טבעונית שמכינה אוכל טבעוני ברמה גבוהה. המגוון מדויק, לא המוני מידי, הם מתמקצעים בתחום שלהם ומקפידים על איכות.



איך המחיר? תשמעו – זול זה לא. ההנחה שאם אין כאן בשר, אז זה אמור להיות זול- שגויה. יש כאן חומרי גלם שיכולים להיות לעיתים אפילו יותר יקרים מבשר או דגים מסוימים. המחיר לא בשמיים, אבל יש מסעדות זולות יותר. אם אתם טבעונים שמחפשים גורמה – זה המקום עבורכם.



יש, האוכל הגיע! איך האריזה? המנות הגיעו בקופסאות קרטון או פלסטיק שניתנות למיחזור, אבל לא לשימוש חוזר. המשלוח עצמו הגיע בשקית נייר, אנחנו כמובן מעדיפות שקיות רב פעמיות. "416" היא מסעדה חדשה, אנחנו נותנות לכם צ'אנס, עברו לשקיות רב פעמיות.



מסעדת 416


איך הטעם? קדימה, לעבודה



מנות ראשונות: 
קלמרי מלך היער - טבעות של פטריית מלך היער בציפוי פנקו ברוטב טרטר (48 שקלים).


צלחת לבנה- לבנה ביתית, שמן זית ועלי אורגנו טריים, ארטישוק א-לה רומנה וסלסת עגבניות, עם פיתה דרוזית על האש (42 שקלים).


עוף היער - פטריות יער צלויות על קרם ארטישוק ירושלמי (45 שקלים).



מנת הקלמרי עשויה כמובן מפטריה, ואכן מזכירה במרקמה את מנת הקלמרי. הפטריה מאוד בשרנית, איכותית ונאמנה למקור. הבעיה היחידה של המנה- היא פשוט מנה לא טובה ל- TAKE AWAY. כאשר המנה מוכנה, היא נארזת בקופסת קרטון ונשלחת ללקוח. האדים של המנה החמה הופכים לנוזל, שמרטיב את ציפוי הפנקו, וכל הפריכות נעלמת. יש כאן פוטנציאל, אבל פחות במשלוח.



צלחת הלבנה טעימה מאוד. אומנם כאן הדמיון ללבנה פחות מורגש, יש כאן מרקם שונה לגמרי- הרבה יותר נוזלי, אבל זו מנה ממש ממש טעימה! הפיתה הדרוזית נהדרת – מאוד נהנינו מהמנה. מנת עוף היער הייתה נפלאה, מיוחדת בטעמיה, וגם קרם הארטישוק היה טעים במיוחד, אם כי נוזלי מידי. למנה יש טעם מעושן, חבל שהיא כל כך קטנה, כי היה לנו ממש טעים.



מנות עיקריות: שווארמה 416 - נתחי שווארמה המיוצרת מחלבון חיטה בעבודת יד, בצל מטוגן, פטריות צלויות ותפוחי אדמה פריכים. בתוספת סלט עגבניות פיקנטי, טחינת עמבה וטחינת ירק (64 שקלים).



באן מי - כריך ויטנאמי בבאגט צרפתי, עם שניצל פטריות יער בציפוי פנקו ואיולי חריף, חסה, קימצ'י, אבוקדו וכוסברה (58 שקלים).


מנת השווארמה גדולה במיוחד, וגם טעימה במיוחד אבל כמה מלח, מישהו שם מאוהב. זו מנה מוצלחת, מזכירה מאוד את המקור הבשרי, התיבול נפלא, תפוחי האדמה והפטריות נהדרים, אם רק היו מצמצמים במליחות, זו מנה באמת באמת נפלאה.



ואז הגיעה מנת הבאן מי, וטרפה את הקלפים. לכאורה, מדובר בסנדוויץ. מה יכול להיות מיוחד בסנדוויץ, ועוד טבעוני?! ובכן חברים, מדובר בהפתעה הגדולה של הערב! אין ספק שמדובר באחד הסנדוויצ'ים הטובים שאכלנו בחיינו (וכבר אכלנו כמה!). הלחמנייה מעולה, שניצל הפטרייה פשוט טעים, אין מילים, מנה חובה.



קינוח במסעדת 416



קינוחים:


מאפה פטיסייר - שלושה מאפים מטוגנים מלאים בקרם פטיסייר, אבקת סוכר, קרם וניל וקולי פירות יער (52 שקלים).


טראפלס – שבעה טראפלס בשלושה טעמים: נענע, אגוזי לוז ונוגט וחמאת בוטנים וחלווה. בתוספת קרם וניל וקציפת קפה, שטרויזל קקאו, טיפות מרנג ונבטוטי אפונה (54 שקלים).



מאפה הפטיסייר הוא בעצם סופגנייה שהתחפשה. זו מנה יפיפיה, בכלל – כל המנות ב-416 מוגשות בצורה מרהיבה. חוץ מהמראה, הטעם נפלא! אומנם הקרם הוא לא באמת פטיסייר (שעשוי מחלב וביצים), אבל עדיין טעים, ובשורה התחתונה – זה בצק מטוגן, קשה לטעות כאן.


הטראפלס היו טעימים ומיוחדים מאוד. טעם הנענע היה מרענן, כיפי והתחבר נכון. גם יתר הטראפלס היו נפלאים – ממש כיף לקבל את המנה הזו.



מה עוד חשוב לדעת?


חומרי הגלם כאן מאוד חשובים, מאחר וכמעט כל המנות הורכבו בבסיסן מירקות, והאיכות היא הגורם המכריע. אין כאן פשרות, מדובר על הפטריות הטריות ביותר ועל המרכיבים הטובים ביותר שאפשר למצוא. גודל מנה: המנות הראשונות לא גדולות בכלל. הן אפילו, איך לומר בעדינות, קטנות. למרות זאת, המנות העיקריות היו גדולות במיוחד, כך שאם מזמינים שתי ראשונות, אפשר אפילו לחלוק עיקרית.



ובשורה התחתונה...


לאחר שקלול הנתונים של כל המנות, "416" קיבלה את הציון הממוצע – 4.4 במדד אקו לייף זה אומר שהיה לנו טעים מאוד. נפגש במשלוח הבא.