נערכים לחגיגות: כולנו נחגוג מחר את ל"ג בעומר, וכחלק מהחגיגות, נדליק ברחבי הארץ שלל מדורות. אל מול השמחה של הילדים שמחכים לצליית מרשמלו ותפוחי אדמה, צריך לזכור שמדובר ביום לא ידידותי לסביבה, בו זיהום האוויר עולה בצורה משמעותית. אז איך אפשר להפוך את ל"ג בעומר לידידותי יותר, לנו ולסביבה? קבלו מספר טיפים מ-eco99fm:



 



1. מדורה משותפת – חלק מהחוויה של ל"ג בעומר היא החברותא המשותפת. נסו לארגן מדורה אחת, אליה יגיעו כל החברים. כך תוכלו לפגוש את כולם בנקודה אחת ולא תאלצו לנדוד ממדורה למדורה. מדורה אחת לכל השכבה או אפילו לכל בית הספר – עדיפה על מספר רב של מדורות כיתתיות שמזהמות את האוויר ואת הסביבה הרבה יותר.

2. איפה נקיים את המדורה? בכל שנה עולה השאלה – היכן נבעיר את המדורה שלנו. חשוב לשים לב שהשטח שבחרתם למדורה נקי. אל תציתו אש ביער, מתחת לעצים או סמוך לשדה קוצים העלול להתלקח. בנוסף, שימו לב שאין קווי חשמל וטלפון או מתקני דלק וגז באזור המדורה.

3. הגענו לשטח המיועד. מה עושים? את בסיס המדורה כדאי להקים בתוך גומה אותה חופרים באדמה. מצב כזה יסייע לנו לכסות היטב את אזור המדורה בסופה, והפגיעה במקום כמעט ולא תהיה מורגשת. אל תשכחו להציב אבנים מסביב למדורה, כדי למנוע את סכנת ההתלקחות והתפשטות השריפה.

4. מה אפשר ומה אסור לשרוף? שרפו רק ענפים יבשים ופסולת עץ נקייה. אל תכניסו למדורה חומרים העשויים מפלסטיק, קלקר או ניילון – חומרים אלה פולטים לאוויר שורה של חומרים מסרטנים. אל תשרפו תחליפי עץ (כמו פורמייקה) שמכילים דבקים. גם כאן בעת הבעירה נפלטים לאוויר חומרים מסוכנים. את מכלי התרסיס וגם אבנים וזכוכיות, השאירו מחוץ למדורה - הם עלולים להתפוצץ ולפגוע בכם, וגם לזהם את הסביבה.

5. ומה עם אוכל? אם הבאתם כלים חד פעמיים, דאגו שיהיו מתכלים. כמובן שעדיף להצטייד בכלים רב פעמיים, כך נחסוך בכלי פלסטיק מזהמים. מארגנים את הכיבוד? לפני שאתם יוצאים לקניות, הכינו רשימה לפי כמות האנשים שמתוכננים להגיע, מה שיחסוך לכם גם כסף וגם מזון מיותר שייזרק לפח.

חשוב לזכור, עוד בטרם הדלקתם את המדורה - וודאו שיש לכם מספיק מים כדי לכבות את האש. וכמובן שאי אפשר בלי מוזיקה טובה, אז הנה פלייליסט שווה, במיוחד למדורת ל"ג בעומר עם כל החברים: