כבר שנה וחצי שאשתי מכורה לקניות באינטרנט. בהתחלה היא הייתה קונה תכשיטים, בגדים וצעצועים לילדים וזה עוד היה בסדר. היום היא לא מפסיקה לקנות. יש לנו בבית חדר עם הרבה מעטפות חומות עם ההזמנות מהאינטרנט שהיא אפילו לא פתחה. זה כבר יוצא לחלוטין משליטה. כשאנחנו מדברים על זה היא אומרת שמדובר בהנאה ומבטיחה לצמצם, על אף שזה לא קורה. איך אני גורם לה להפסיק?



“יש אנשים שמזמינים מוצרים ואפילו לא פותחים את השקית, רק שמים אותה בארון, ואז מזמינים שוב ושוב את אותו הדבר. הסיבה היא שלא מעניין אותם החפץ, הם מכורים לתחושה של הקנייה. ההתמכרות הזו היא כמעט כמו הימורים. ברגע הזה שבו מביטים על המסך ואומרים ‘זה יהיה שלי’, המוח מפריש אנדורפינים ואדרנלין לתוך הדם, והתחושה היא תחושת התמכרות לחומר כימי, כמו לסמים. כשמנסים לעצור לבן אדם את החומר הזה, התשובה היא ‘אני עצוב, אני מדוכדך, היום שלי זה לא יום’. ורמת ההתמכרות רק הולכת ועולה, כי סף הגירוי הוא כזה שעם הזמן צריך יותר חומר. ההוצאה הכספית לא מורגשת, כי זה תקתוקי פלסטיק ומספרים, אבל הם עושים שמות בחשבון הבנק המשפחתי. באופן מוזר זו דווקא תופעה של נשים, והבעלים, כמוך, מבקשים עזרה. אשתך אומרת שהיא יכולה לצמצם את הכמות. שאל נרקומן האם הוא יכול לצמצם את כמויות ההרואין או הקוקאין. הוא יכול להבטיח עד מחר, אבל הוא מכור. אשתך מכורה לקניות, ובעצם לחומר הכימי שהגוף שלה מייצר כאשר היא נרגשת מכך שהיא מבצעת את פעולת הרכישה. המצב הזה דורש ממש גמילה. אפשר להיגמל מהתופעה הזו רק על ידי כך שמפסיקים להשתמש בכרטיס האשראי. הפיתרון הוא לא לגזור את כרטיס האשראי, אלא לבטל אותו, כי המספר שלו כבר חקוק בזיכרון. כשתנסה לגמול אותה יהיו לזה תופעות לוואי, כמו ילד קטן שלוקחים לו צעצוע והוא נשכב על הרצפה, צורח ורוקע ברגליים, אבל ההמלצה שלי היא זבנג וגמרנו!, אין ברירה אחרת”.



אין לי זוגיות בחיים ואני בודדה, מכורה ללהיות לבד. אני מחפשת בן זוג בחוגי פנויים פנויות ולא מצליחה למצוא. אני נמנעת מדייטים פנים אל פנים, כי כבר יש לי קמטים. איך אני יכולה למצוא בן זוג?


“עושה רושם שוויתרת ואסור לך לוותר. אסור לך לחשוב על עצמך כעל מישהי עם קמטים, כי זה מה שהם יראו. אם תחשבי על עצמך שאת שווה מיליון דולר ועל האיכויות שלך ועל מה כן מיוחד אצלך ומה בן הזוג יכול להרוויח מהקשר איתך, זה ישתנה. אני מציע לך להתמקד בתכונות הטובות שלך שאנשים ירצו ולראות את עצמך כמו שאת רוצה לחשוב על עצמך, לא כמו שאת מדמיינת שהם יראו אותך. תחשבי על היתרונות שלך. את צריכה לחשוב מה כן טוב בך, מהם הדברים החיוביים, לא מה רע בך. תחשבי על עצמך באור פוזיטיבי ומשם יתחיל השינוי”.



אני סובל מקושי לאכול בצורה מסודרת, בעבודה ובכלל. אני יכול לא לאכול כל היום, או לחטוף איזה משהו בצהרים ואז להגיע בערב ולאכול המון כי אני רעב, כולל ארוחות בלילה. העבודה היא בשעות קבועות, בדרך כלל משמונה בבוקר עד שש בערב. איך אני יכול לסדר לעצמי את הארוחות?


“אנשים חושבים בטעות שאם לא אוכלים, אז הם מרזים או שהגוף כבר יסתדר. זה לא עובד ככה. הגוף שלנו זקוק למזון ולמים, הם הדלק שלו, ואם הוא לא מקבל אותם הגוף מתחיל לקרטע, להשתנק ואז הוא זועק וצועק לעצור בתחנת הדלק הקרובה ולקחת גם ג’ריקן בנוסף. התוצאה היא שבמקום לשמור על משקל נכון, בסוף גם עלולים להשמין. אתה אומר שאין לך זמן לאכול באופן מסודר. אין כזה דבר שאין זמן. אני לא מסכים לזה. אפשר לקום מהמיטה 20 דקות קודם, לחתוך סלט, להכין חביתה, לקחת יוגורט. את הזמן שאנשים מקדישים לרשתות חברתיות או לעיתונים בבוקר אפשר להשקיע בהכנת ארוחת הבוקר. הארוחה הראשונה של היום היא חשובה מאוד. כי בן אדם חייב להכניס דלק, בלעדיו הגוף בפאניקה והוא יכריח אותך בסוף להעמיס, ולהעמיס יותר ממה שאתה צריך. צריך לארגן את החיים אחרת, נכון יותר, לסדר אותם יותר טוב, לקום קודם ולאכול משהו. קח איתך פרי לעבודה כדי לאכול בשעה עשר בבוקר. קח לך אוכל בקופסה לצהרים. ברגע שהגוף יקבל את הארוחות שלו בזמן, כולל ארוחה קלה אחרי העבודה וארוחת הערב, הוא יתרגל לתפקד בצורה יותר טובה. אם תאכל חמש ארוחות ביום ותשתה מים במהלך היום, אתה תהיה שבע, תרגיש הרבה יותר טוב ותהיה לך הרבה יותר אנרגיה”.