איגוד האינטרנט הישראלי והוועדה לזכויות הילד בראשות ח"כ ד״ר יפעת שאשא-ביטון משיקים קמפיין למעורבות הורית ברשת. בקמפיין ילדים חושפים בפני הוריהם איך נפגעו ברחבי האינטרנט.
מטרת הקמפיין היא לא רק לגרום למעורבות של הורים, אלא גם ליידע את ההורים ואת הילדים שיש מי שיכול לעזור להם.

באיגוד האינטרנט יש קו החם למניעת בריונות ברשת והוא מקבל שיחות מילדים אך רוצה לעודד פניות של הורים גם שילדיהם נפגעו, אך הורים לילדים שפוגעים באחרים ברשת.
יש בעולם אחזו גבוה של ילדים ונערים שמתאבדים בעקבות בריונות רשת ובאיגוד האינטרנט הישראלי לא מעוניינים שתופעה זו תקרה כאן. 

לפנייה למרכז לאינטרנט בטוח:
טלפון: 03-9700-911 ווטסאפ: 054-8858911 מייל: [email protected]

 באיגוד האינטרנט הישראלי אמרו ש"אנו מקווים שהסרט יעורר את ההורים לממש את האחריות ההורית שלהם גם במרחב הווירטואלי שבו מתרחשת עיקר הפעילות החברתית של ילדיהם". הקמפיין נולד כשבעקבות מחקרים וסקרים גילו כי 50% מנפגעי הבריונות ברשת הם ילדים ובני נוער.

 יו”ר הוועדה לזכויות הילד, חברת הכנסת ד”ר יפעת שאשא ביטון, מצטרפת לקריאה להורים: "כל הורה בישראל חייב לראות את הסרטון הזה. הילדים וההורים המשתתפים בקמפיין הם מקרים אמתיים של אלימות ברשת שהתנדבו מרצונם ושותפים לתחושה שלנו שיש לפעול בנחרצות לעצור את התופעה".

 הקו החם לתמיכה בפגיעות ברשת עובד בשיתוף פעולה עם הגופים הגדולים ביותר ברשת כמו פייסבוק, Google, טוויטר ועוד. הוא פועל גם בשיתוף עם משרדי ממשלה, המשטרה, גופים ציבוריים וארגוני תמיכה. לצד הפעלת הקו נעשית גם פעילות של הרצאות והדרכה בנושא גלישה בטוחה בארגונים ומקומות עבודה ובקרב הורים, מחנכים ובני נוער.

 אורנה היילינגר, מנהלת המרכז לאינטרנט בטוח של איגוד האינטרנט: "לאלימות ברשת, במיוחד של ילדים כלפי ילדים, ישנה השלכות הרות גורל. על מנת לצמצם את הסכנות, באחריות ההורים להציב לבני הנוער גבולות במרחב הדיגיטאלי וברשתות החברתיות ממש כפי שעושים ברחובות ומסדרונות בית הספר. מי שאינו בטוח כיצד להתמודד עם התופעה יכול להתקשר לקו למניעת בריונות ברשת שם יושבים נציגים ואנו נפעל להסרת התכנים."

 מידע נוסף על כלים ועצות להורים בכל הקשור למרחב הדיגיטלי באתר: www.safe.org.il

 

איגוד האינטרנט