מאז תחילת המלחמה, הפסידו חברות התעופה כ-155 מיליון דולר, כתוצאה מטיסות שבוטלו. היום (שני) הציגו החברות דרישה להשהיית חוק טיבי, שעוסק בסוגיה. 

מעל ומתחת לפני הקרקע: פרטים חדשים על האופן בו הוחזקו החטופים בעזה
"אתם רוצים שאני אלך - אני אלך": מדוע סמוטריץ' עזב את הדיון בכנסת?

במסגרת הדיון, טען סמנכ"ל המסחר של אל על, שלומי זפרני, כי באותו בוקר ה-7 באוקטובר לקחה אל על על עצמה צו 8, על אף שאינה חברה ממשלתית, והוסיפה מאות טיסות למתן מענה לצרכי הציבור. לדבריו, החברה מנהלת מדיניות מחירים מוקפדת, כדי לא לנצל את הסיטואציה כלפי הצרכנים. "אם אל על לא הייתה מתקיימת נתב"ג כמעט והיה נסגר, אנחנו מטיסים כמעט 80% מהעוברים בנתב"ג וזו תשובה ברורה לשאלה מדוע צריך תעופה ישראלית, דבר שבשוטף לא מקבל התייחסות מתאימה", אמר.

פעילות חטיבת כפיר ברצועת עזה (צילום :דובר צה"ל)

בפתח הישיבה הזכיר היו"ר ביטן כי ענף התעופה הוחרג מהסדר הפיצוי הכללי, וביקש לדעת האם משרדי התחבורה והאוצר כבר החלו לדון במתווה מיוחד לענף מול החברות הישראליות. במהלך הדיון עלה כי סך כל ההחזרים ששילמו החברות הישראליות בשל ביטולי טיסה, כמתחייב מחוק שירותי תעופה (חוק טיבי) עומד על כ-155 מיליון דולר.

עוד הוסיף כי "יש צורך לטפל בחוק שירותי תעופה ולהסיר את חובת הפיצוי לעת הזו". כאמור, מאז תחילת המלחמה, רוב הטיסות שהיו אמורות לצאת ולנחות בנתב"ג בוטלו, עקב המצב הביטחוני.