לרגל שובן של הטיסות של חברת אייר סיישל מישראל, ריכזנו לכם כאן את כל הדברים שאתם חייבים לדעת על איי סיישל ומאוריציוס, אליהם טסה החברה מישראל. יובהר, כי למאוריציוס, ניתן לטוס עם החברה תוך ביצוע המתנה קצרה בסיישל.

מניין האנגלית שלהם? המדינות שהכי קשה להסתדר באירופה
הכי יפה שיכולתם לבקש: המסלולים המומלצים באירופה בפסח הקרוב

חוף באי מאהה באיי סיישל (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
חוף באי מאהה באיי סיישל (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

מה יש לעשות באיי סיישל?

האיים מציעים חוויה תיירותית ייחודית, בנוף העולמי. הם לא ממוסחרים בצורה מנקרת עיניים והם פחות מתאימים לחובבי השופינג למיניהם.
 יש יחסית מעט תושבים, אבל גם הרבה הרבה טבע. ארכיפלג האיים כולל מעל ל-100 איים שונים. רק חלקם הקטן מיושב. במידה רבה, גולת הכותרת הינה האטרקציות של הטבע. בניגוד לאתרים אקזוטיים אחרים, חיי הבר בסיישל שלווים וידידותיים.

בתוך המים, אפשר לשחות, לצלול או לשוט ולראות דולפינים רבים. בשל בידודם של האיים, גם אין בהם אוכלוסיות של נחשים וגם לא חרקים מסוכנים. יש הרבה מאוד ציפורים שבחלק מהאיים הם נמצאים במספרים גדולים ושירתם המדהימה מהווה קונצרט מושלם, לא רק לצפרים או לצלמי הטבע שמגיעים.

המקומיים שומרים מאוד על אוכלוסיית צבי הים המקומית ולתיירים זו חגיגה. אין כמעט מקומות אחרים שבהם אפשר לראות את הצבים הגדולים שוחים להם, חוצים את המים בחן ובשלווה. בכלל, האיים מהווים גן עדן לחופשות רומנטיות וגם לחופשות משפחתיות בסגנון אחר.

זה המקום הנכון לספורט ימי (לא מוטורי), צלילה, רביצה נינוחה או שיטוט בחופים הכי יפים ונוף של עצי דקל וקוקוס אגדיים. מרבית התושבים, אגב, נמצאים באי המרכזי, בבירה ויקטוריה או מאהה (שלעיתים נראית כמו עיירה חביבה ולא כמו העיר הגדולה במדינה). האטרקציה הכי גדולה היא כאמור, הטבע. ובפרט איי האלמוגים הנהדרים.

איי סיישל  (צילום: פלייאיסט)
איי סיישל  (צילום: פלייאיסט)

מה יש לעשות במאוריציוס?

רפובליקת מאוריציוס, מדינת אי אפריקאית במעמקי האוקיאנוס ההודי מזרחית למדגסקר, היא אכן יעד דמוי גן עדן עם עולם פלאי משלו - חופים זהובי חולות, מקושטים בעצי דקל וגובלים במים בגוון טורקיז, הרים, יערות, אגמים, נחלים ומפלים ברחבי האי, שבורך בצמחייה טרופית מגוונת (חלקה ייחודית למאוריציוס) ועולם חי שופע, לרבות ציפורים טרופיות נדירות וייחודיות למקום ואוכלוסיות צבי ענק יבשתיים שונית אלמוגים עגולה ומושלמת המקיפה את האי יוצרת עולם חי תת ימי מרהיב וכן שומרת על מימי האי רגועים וחמימים.

La Vallee des Couleurs Nature Park - פארק טבע גדול ממדים המתפרש על פני הרים, רמות, עמקים בריכות מים ומפלים, ומציע פעילויות אקסטרים מרגשות, דוגמת זיפליין (אומגה) וזיפליין אופניים, גשרי חבלים (גשר נפאלי) וטרקטורוני שטח. בין פלאות הטבע שבפארק- אדמת 23 החולות הצבעוניים (תופעה גיאולוגית ייחודית למקום שנובעת מהתפרצויות הרי געש לאורך מיליוני שנים), גן האבנים הקסום המעוצב בסגנון יפני (ומשלב אלמנטים טבעיים ומפלי מים מדורגים הזורמים באיכות מוסיקלית כדי ליצור אווירת רגיעה ומדיטציה), ויער של צמחייה אנדמית ייחודית למקום. בפארק מסתובבים בחופשיות בעלי חיים רבים, דוגמת צבאים, טווסים, צבי ענק ועוד. 

Casela Word of Adventures – פארק קאסלה, ספארי קסום מוקף בשדות קני סוכר, הוא פארק טבע ייחודי במינו - הוא מציע פעילויות אקסטרים דוגמת טיולי הרים, זיפליין ובנג’י נמוך), אך גולת הכותרת של המקום היא ללא ספק הספארי האפריקאי, שבו חיים בשלווה חיות הבר הגדולות של הסוואנה. ניתן לסייר בספארי ברכב סיור, ג’יפים, אופניים חשמליים ועל גבם של גמלים, ובנוסף, קיימות פעילויות מעניינות המאפשרות מפגש קרוב יותר עם בעלי החיים - האכלת ג’ירפות, קרנפים ויענים, מפגש עם החתולים הגדולים (אריות, צ’יטות ונמרים), ליטוף גורי האריות הקטנים ופינת ליטוף לחיות הקטנות יותר. 

מאוריציוס (צילום: יח''צ ספיריט)
מאוריציוס (צילום: יח''צ ספיריט)

כמה יעלו הטיסות לאיים האקזוטיים?

מבדיקה שערכנו טיסות ישירות לאיי סיישל בחברת ארקיע תעלה החל מ-580$ בחודש הבא, באייר סיישל יעלה כרטיס החל מ-730$, ובחברת ספיריט הפקות עולם, אשר משווקת חבילות וטיסות לשתי קבוצות האיים. יעלה מחיר כרטיס הלוך ושוב לאיי סיישל מ-880$.

לאיי מאוריציוס, ניתן להגיע על ידי החלפה של חברת אמירייטס המחיר של החל מ-900$ בחודש הבא, ובחברת ספיריט יעלה כרטיס הלוך ושוב החל מ-1,150 דולר.