מלחמת הדת בצבא נמשכת: חייל מפלוגת מפקדה בחיל התותחנים נשפט ל-12 ימי מחבוש, וזאת לאחר שסירב להיכנס לנגמ"ש במהלך תרגיל, וזאת בשל נוכחות אישה בכלי הרכב, כך דווח היום (רביעי) לראשונה על ידי כרמלה מנשה בחדשות "כאן". מדובר צה"ל נמסר בתגובה לאירוע כי הסיבה לעונש החמור היא שלחייל הייתה עבירת משמעת קודמת. ״מדובר בחייל שנשפט בפעם השנייה על רקע אירוע של סירוב פקודה. במקרה האמור נשפט ל12 ימי מחבוש, נמסר מדו"צ״.



כזכור, בחודשים האחרונים התגברו החיכוכים בין צה"ל לרבני הציונות הדתית בנוגע לשילוב חיילים דתיים מחד, ונשים מאידך ביחידות הצבא. לפני כחודש קרא הרב שלמה אבינר, מבכירי רבני הציונות הדתית וראש ישיבת 'עטרת כהנים' בירושלים, שלא לשרת עם נשים, וכל עוד הצבא לא מסוגל להבטיח גיוס נפרד, אין להתגייס.



הרב שלמה אבינר. צילום: פלאש 90
הרב שלמה אבינר. צילום: פלאש 90



בתשובה לשאלה שהעלה תלמיד באתר 'כיפה' על כך שהוא חושש מבחינה הלכתית מהשירות עם נשים בצבא עונה לו הרב אבינר כי "יש לבקש שירות נפרד. התלמיד מגיב ואומר כי "גם זה בלתי אפשרי. לא כל חייל מתאים ליחידה קרבית מובחרת, וליחידות הנפרדות של חרדים, מקבלים רק חרדים, וחייל דתי לאומי אינו יכול לדרוש להתקבל".



בתשובה עונה לו הרב אבינר כי "אם זה כך, אז לצערנו, בינתיים אין ללכת לצבא. או יחידה נפרדת או לא להתגייס בינתיים. אין עושים מצוות צבא על ידי עבירה. הרב ממשיך ועונה כי "אנו אוהבים את צה"ל אהבת נפש, ובוודאי נתגייס, כאשר הבעיה תתוקן". התלמיד שואל מה יהיה עד אשר תתוקן הבעיה והתשובה שעונה הרב אבינר היא: "יחכו." עוד אמר כי "גם בנות דתיות שמתגייסות לצבא מתקלקלות כנ"ל כמו הבנים".